فاکتور هایی که هر مبلمان فضای بازی باید داشته باشد!!

به کار گیری از مبلمان در فضاهای گشوده مثل باغ، باغچه، ویلا یا حیاط و بالکن یکی از فاکتورهایی می باشد که به زیب

توسط ABDOOSNEWS در 25 تیر 1400

به کار گیری از مبلمان در فضاهای گشوده مثل باغ، باغچه، ویلا یا حیاط و بالکن یکی از فاکتورهایی می باشد که به زیبایی محفظه می‌افزاید و از طرفی اثاثیه راحتی و ادب افراد را آماده می‌کند، مبلمان منحصر به فرد فضای گشوده حساس اعتنا به کاربردشان طراحی می‌شوند، ولی در انتخاب و خرید کردن آنان باید به نکاتی اعتنا داشت که در همین مقاله کارایی میکنیم همین نکته ها را برای شما بازگو کنیم. حساس مبلمان فضای باز در دکوراسیون درصورتیکه خانه‌ای دارید که کلیدی تراس و بالکن تبارک می باشد یا حیاط بزرگ در اختیار دارید، در رخ داشتن ویلا و باغ مهم به کار گیری از مبلمان منحصر فضای باز، می‌توانید محیطی آرام و دلچسب به جهت دورهمی‌های دوستانه و یا نشستن‌های گاه‌و بیگاه در اختیار داشته باشید.

به کار گیری از این سبک مبلمان در محیط‌های گشوده زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد و استراحت در همین محیط را دلچسب‌تر می‌کند. مبلمان فضای گشوده مبلمان فضای گشوده انواع مبلمان مطلوب به جهت فضای باز مبلمان فضای باز بر پایه عملکرد و کاربردی که داراست به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود، گونه های مبلمان فضای گشوده شامل مبلمان باغی، ویلایی، بالکن و تراس است.

ولی می بایست دقت داشته باشید که مبلمان فضای باز در حقیقت شامل میز و صندلی می باشد و نباید طراحی آن را مهم مبلمان پذیرایی خطا گرفت. فرآورده این مبلمان هم بر پایه کاربرد و آب و هوای منطقه‌ای که در آنجا استفاده میشود متغیر است، متریال تولیدی مبلمان فضای گشوده شامل: چوب، آهن، حصیر، پلاستیک و گونه های فلزات از جمله استیل است. آب و هوا و کاربرد مبلمان فضای باز نقش مهمی در تعیین متاع آن خواهد داشت، برای مثال اگر قرار می باشد مبلمان در فضای به طور کامل گشوده در منطقه‌ای مرطوب و بارانی آیتم به کارگیری قرار گیرد خوب تر میباشد از مبلمانی مهم محصول چوب و روکش ضد آب به کارگیری کرد.

در همین مناطق خوب تر میباشد از فلزات به استدلال احتمال زنگ زدگی به کار گیری نشود. مبلمان پلاستیکی فضای باز بهترین انتخاب برای این محیط‌ها خواهد بود، در صورتی که بر روی تراس یا این که تحت آلاچیق قرار می باشد مبلمان را بچینید می‌توانید از مبل‌هایی کلیدی جنس حصیر بامبو، فلز و چوب به کار گیری کنید. در واقعیت محبوب‌ترین متاع مبلمان‌های فضای گشوده مبل‌های فرفوژه و حصیر بامبو هستند، همین دو جنس دقیقا نقطه درمقابل نیز هستند، فرفوژه حساس استحکام بالا و طول قدمت مهربانی می باشد و قابلیت رنگ شدن دارد، از طرفی مبل‌های بامبو اگر‌چه ظاهر زیباتری دارا هستند البته از حیث دوام و استحکام نسبت به سایر جنس‌ها ضعیف‌تر هستند. استعمال از مبل‌های چوبی و حصیری به جهت بر روی ایوان یا این که فضاهای مسقف مانند آلاچیق مناسب است، این مبل‌ها در در مقابل رطوبت ضعیف میباشند و عمده به جهت بخشها گرم و خشک مناسب می‌باشند. محافظت از همین متاع مبلمان دشواری‌های خاص خود را دارااست و بایستی در مورد تمیز نگه داشتن آن ها دارای بود. نکته ها اهمیت تعیین و محافظت مبل‌های فضای گشوده مبل فضای باز از جنس پلاستیک مضاعف کاربردی می باشد و مخصوص استعمال در فضاهای باغی و باز طراحی شده است، از آنجایی که می‌توان همین دسته مبلمان را به راحتی شست و یا این که گردگیری کرد، می‌توان آن را در فضای باز آیتم استفاده قرار داد. ولی یکی از نکات منفی در آیتم این مبلمان ارتفاع عمر کوتاه و مقاومت اندک آن است.

مبلمان فضای باز چون در معرض هوا، رطوبت و گردو خاک قرار میگیرد نسبت به بقیه کالاها موقعیت مراقبت خاص‌تری دارد، درصورتیکه شرایط مراقبت از آنها به مهربانی رعایت شود بدون شک تداوم و طول قدمت بیشتری خواهند داشت. مبلمان فضای باز مبلمان فضای گشوده استعمال از رنگ‌های ضد رطوبت به جهت مبلمان فلزی و چوبی می‌تواند آیتم قابل قبولی برای دوام آن‌ها باشد، به این ترتیب از وارد شدن صدمات ناشی از رطوبت به مبلمان دوری شده و تمیز نمودن آنان با دستمال آغشته به شوینده و آب آسانتر خواهد بود. در ماه‌های سرد سال که احتمال بارندگی و رطوبت بالا هست خوبتر است مبلمان را در فضای مسقف قرار دهید، می‌توانید بعد از هربار استعمال آن‌ها را به یک گوشه و کنار امن منتقل کنید. از قرار دادن طولانی مدت مبلمان در معرض نور خورشید دوری کنید، نور خورشید می‌تواند منجر صدمه به رنگ و رویه مبل‌ها شده و به آنها جراحت برساند، در صورتی که قرار هست مبل ها را جابه‌جا نکنید خوب تر میباشد از یک چتر یا این که آلاچیق متحرک به جهت محافظت از مبلمان در علیه نور خورشید به کارگیری کنید. درصورتیکه از مبلمانی استعمال می‌کنید که اساسی روکش یا این که کوسن‌های پارچه‌ای هست خوب تر می باشد هر از گاهی آن ها را به‌خوبی بشویید تا اگر حشرات یا گرد و خاکی در آنها شکافت کرده به خوبی تمیز شود. اگر مبلمان را در فضایی قرار می‌دهید که رطوبت بالا میباشد برای دوری از کپک‌زدگی و پوسیدگی پارچه‌ها آن‌ها را به‌صورت آراسته در معرض نور خورشید قرار دهید.

به جهت این که طول عمر بیشتری داشته باشند می‌توانید در رخ عدم استفاده آنها را جمع کرده و در مکان قابل قبولی قرار دهید. در صورتی که قرار می باشد مبلمان را زیاد جابه‌جا نمایید خوب تر می باشد از مبل‌هایی که جنس سبک‌تری دارا هستند به کارگیری کنید، در محیط‌های کاملا باز و باغی بهتر می باشد از متاع پلاستیک استفاده کنید. در وضعیت کلی می بایست گفت قبل از انتخاب طرح و جور به کاربری آن و محیطی که قرار میباشد در آنجا استفاده شود فکر کنید. ابعاد میز و صندلی‌ها را در لحاظ بگیرید، همین میزان بایستی مساحتی که قرار است در آن محفظه قرار گیرد تناسب داشته باشد، همین موضوع به زیباتر دیده شدن مبلمان هم یاری می‌کند، کارایی نمایید مبلمانی را انتخاب کنید که زمان چیدمان فضای کافی به جهت رفت و آمد حرکت بین مبلمان را به جهت کاربر مهیا کند. قطعا شرایط جغرافیایی و آب و هوای منطقه‌ای که قرار هست از مبل‌ها به کار گیری شود را در حیث داشته باشید، به کارگیری از میز و صندلی‌های فلزی در محیط‌های مرطوب اشتباه هست و یا از محصول چوب و حصیر نمی‌توان در وضعیت آب و هوای گرم و خشک به کار گیری کرد.

هنگام گزینش جنس به‌راحتی آن نیز توجه کنید، گاهی نیاز به استراحت در فضای گشوده دارید پس می‌توانید از مدل‌های راحتی به کارگیری نمایید که قابلیت یک چرت کوتاه مدت را در فضای باز برایتان مهیا می‌کند.


استفاده از مبلمانی که دارای تشکچه و کوسن و روکش‌های پارچه‌ای قابل انعطاف هست این قابلیت را برای شما مهیا خواهد کرد. تلاش نمایید از اجناس مرغوب استفاده کنید، خوبتر هست از روکش‌های پارچه‌ای مرغوب دارای کیفیت بالا که قابلیت و امکان شستشو دارند به کار گیری کنید، تعیین چوب‌های اصلی کیفیت و مرغوب یا این که حصیرهای بادوام به شما امداد می نماید تا بودجه کمتری به جهت تعمیرات نیاز داشته باشید. از آنجایی که استفاده از این مبلمان در فضای گشوده شکل می گیرد خوبتر میباشد به شرایطی مانند ماندن پایین آفتاب، هوای مرطوب، باد و گرد و خاک و امثال آن را در حیث داشته باشید و با اعتنا به همین مسائل یک متریال مطلوب انتخاب کنید.


در تعیین رنگ مبلمان فضای گشوده نیز می بایست اعتنا متعددی داشته باشید، هماهنگی رنگ‌ها اصلی محیطی که در آن قرار می‌گیرد به چشم‌نواز شدن دکوراسیون کمک می‌کند، همچنین می‌توانید از مدل‌هایی استعمال کنید که بتوان از کالاهای دیگری مثل گلدان‌ها و ستون‌ها یا این که چتر و آلاچیق مطلوب حیاتی آن برای زیباتر چشم شدن مبلمان بهره برد.

گروه دکو رز

آخرین مطالب