Vidur Niti آموزه های زندگی را ساده تر

به معنی ماهر و هوشمند و عاقلانه است که به 'Vidur'. خداوند Vidur از معروف هندو حماسه مهاباراتا در اختیار این دق

توسط ABDOOSNEWS در 8 تیر 1399

به معنی ماهر و هوشمند و عاقلانه است که به 'Vidur'. خداوند Vidur از معروف هندو حماسه مهاباراتا در اختیار این دقیق کیفیت. او به تصویر کشیده است به عنوان برادر ناتنی پادشاه Dhritarashtra و وزیر افسانه ای پادشاهی Hastinapur.

او جشن گرفته است به عنوان یک دانشمند بزرگ بود که معیار صداقت dutifulness بی طرفانه قضاوت و unfaltering ایمان به دارما. در نظر گرفتن محل قبل از جنگ Kurukshetra او خود را شناخته شده است Nitis نوشته شده را در قالب گفتگو با برادر خود Dhritarashtra. Vidur Niti عمدتا در سیاست می توان آن را به طور گسترده ای استفاده می شود و حتی در زندگی روزانه ما است. در اینجا برخی از راهنمایی از Vidur Niti که ممکن است به شما کمک کند زندگی خود را آسان تر است.

Follow us on Facebook برای دریافت بیشتر از این به روز رسانی هیجان انگیز

ویژگی های فرد عاقل

आत्मज्ञानं समारम्भः तितिक्षा धर्मनित्यता । यमर्थान्नापकर्षन्ति स वै पण्डित उच्यते ॥

Aatmajnaanam samaarambha stitikshaa dharmanityataa

Yamarthaannaapakarshanti sa vai lost uchyate

نقل قول Vidhur به معنی توصیف ویژگی یک فرد عاقل. وقتی ترجمه عبارت متحده یک فرد عاقل نمی انشعاب از اهداف بالاتر از زندگی به دلیل اقدامات خود را بر اساس ویژگی های مانند خود دانش و تلاش و صبر و از خود گذشتگی به دارما.

یک فرد آگاه است که بی طرفانه در عمل

यस्य कृत्यं न विघ्नन्ति शीतमुष्णं भयं रतिः । समृद्धिरसमृद्धिर्वा स वै पण्डित उच्यते ॥

Yasya krityam na vighnanti sheetamushnam bhayam ratih

Samriddhirasamriddhir vaa sa vai lost uchyate

به منظور عاقلانه یکی باید بی طرفانه. آنها باید از دست دادن هر گونه تعلقات احساسی; آن را یک گام مهم برای موفقیت در کار و زندگی خود را. نقل قول بالا توسط Vidur آمده است: "یک فرد عاقل اقدامات و تعهدات هستند و نه تحت تاثیر سرما و گرما و عشق و ترس و ثروت یا فقر.

تمرکز بر هدف ما

नाप्राप्यमभिवाञ्छन्ति नष्टं नेच्छन्ति शोचितुम् । आपत्सु न च मुह्यन्ति स वै पण्डित उच्यते ॥

Naapraapyamabhivaanjhanti nashtam nechchhanti shochitum

Aapatsu ch na muhyanti sa vai lost uchyate

a person who worries and loses his senses in difficulty will fail to achieve his goals because he will lose his vision
کسی که نگرانی از دست می دهد و حواس خود را در مشکل با شکست مواجه خواهد شد برای رسیدن به اهداف خود به خاطر او از دست خواهد داد چشم انداز خود را. Pixabay

این احمقانه است برای یک فرد به مدت طولانی برای چیزهایی که غیر قابل حصول است به هدر رفتن تلاش خود انرژی و زمان. بنابراین کسی که نگرانی از دست می دهد و حواس خود را در مشکل با شکست مواجه خواهد شد برای رسیدن به اهداف خود به خاطر او از دست خواهد داد چشم انداز خود را. نقل قول Vidur توصیف آن درخشان; قول می رود "یک مرد دانا او را زباله نیست تلاش و زمان پس از اهداف دست نیافتنی نیست نگرانی در مورد چیزهایی که او از دست داده و نه از دست دادن حس خود را در زمان های دشوار است".

همچنین بخوانید مادران جدید به احتمال زیاد به رنج می برند از افسردگی و اضطراب در طول همه گیر

تعهد به کار و مدیریت زمان

निश्चित्वा यः प्रक्रमते नान्तर्वसति कर्मणः ।

अवन्ध्यकालो वश्यात्मा स वै पण्डित उच्यते ॥

Nishchitwaa yah prakramate naantarvasati karmanah

Avandhyakaalo vashyaatmaa sa vai lost uchyate

این Vidur Neeti نقل قول متحده "دانا کسی است که متعهد به تلاش های خود را از قبل او را می شکند قبل از اتمام این کار اتلاف وقت است و یک کنترل در ذهن خود. همه ما تمایل به انجام اشتباهات در حال اجرا پس از موقت به اهداف و در نهایت رها کردن آن. به منظور موفقیت ما نیاز به اقدام پیشگیرانه متعهد بودن وظیفه جلوتر از ما. این کمک خواهد کرد که ما با تمرکز بر ما هدف نهایی است. به همین ترتیب اگر ما اتلاف وقت و طولانی استراحت در طول کار ما ممکن است ما را فراموش اهداف کوتاه مدت و توقف کار خود را. بنابراین ما نباید طولانی می شکند و اتلاف وقت. به منظور توسعه فوق, کیفیت, ما نیاز به کنترل ذهن است. کنترل ذهن کلیدی است زیرا ما تمایل به جذب کنید به سهولت و فراغت و تفریح.

خوب است به دوستان و امن از دشمنان

अमित्रं कुरुते मित्रं मित्रं द्वेष्टि हिनस्ति च कर्मचारभते दुष्टं तमाहुर्मूढचेतसं ॥।

Amitram kurute mitram mitram dweshti hinasti چا

سرنوشت chaarabhate dushtam tamaahurmooddha chetasam

بالا نقل قول Vidur به عنوان مشاوره آن را می خواند و تنها احمق ها دشمنان را از دوستان خود را به صدمه زدن به آنها و کشتن آنها و شامل خود را در یک تخلف. مانند مورچه ها ما انسان ها موجودات اجتماعی ما نیاز به کمک از مردم در راه ما را به موفقیت. بنابراین ما باید دوستانه به مردم و خوبی برای همه. ما همچنین باید یاد بگیرند که به مراتب از دشمنان به عنوان آنها را حمل گرایش به ما صدمه دیده است.

اهمیت تفکر در یک گروه

एकश्चार्थान् न चिन्तयेत्

Ekashchaarthaan na chintayet

Vidur Neeti suggests us to take crucial steps with the help of a group.
Vidur Neeti نشان می دهد ما را به مراحل بسیار مهم را با کمک از یک گروه است. Pixabay

نقل قول Vidur بر گروه تفکر "یکی نیست باید فکر می کنم در این ماده از ماده به تنهایی". ما اغلب در بر داشت به گرایش به سمت ایده های ما و تمایل به فکر می کنم آنها خوب از دست رفته معایب آنها را حمل. بنابراین Vidur Neeti نشان می دهد ما را به مراحل بسیار مهم را با کمک از یک گروه است.

نگه داشتن احساسات را تحت کنترل

न हृष्यत्यात्मसम्माने नावमानेन तप्यते

गांगो ह्रद इवाक्षोभ्यो यः स पण्डित उच्यते

Na hrishyatyaatmasammaane naavamaanena tapyate

Gaango hrada ivaakshobhyo yah sah lost uchyate

کسی که زیاد هیجان زده می شود در شادی رنج می برند از آسیب; اوج احساسات از شادی اغلب کفن حواس و تضعیف توانایی به فکر می کنم درست است. به طور مشابه یک سطح از ناخشنودی نیز تاثیر می گذارد بی طرفانه راه از غوطه ور شدن در همه چیز. یکی از نیاز به توسعه توانایی برای انجام کار و زندگی در چنین شیوه ای که در آن او است و نه تحت تاثیر احساسات. این جلوگیری از او را از تفکر درست و راه راست. عبارات همچنین سعی کنید به ما یاد می دهد همان. آن می گوید "دانا یکی است خیلی خوشحالم که افتخار می کند احساس غم که رسوا و او است نه تحت تاثیر احساسات حتی در زمان های دشوار است".

دور نگه داشتن از حسادت

यः ईर्षुः परवित्तेषु रूपे वापि कुलान्वये।

सुख सौभाग्य सत्कारे तस्य व्याधिरनन्तकः ॥

Yah eershuh paravitteshu roope vaapi kulaanwaye

Sukha soubhaagya satkaare tasya vyaadhiranantakah

حسادت یک احساس منفی و درست مانند هر دیگر احساسات منفی را باعث می شود هیچ خوب است. حسادت باعث می شود راه را برای دیگر احساسات منفی مانند خشم و نفرت است. Vidur در این عبارت می فرماید: "کسی که حسد دیگران و ثروت و زیبایی, خانواده, شهرت, نجیب, تولد و شادی و ثروت و یا احترام در جامعه یک فرد بیمار وجود دارد این است که هیچ درمانی برای او".

بخشش

क्षमागुणोह्यशक्तानां शक्तानां भूषणं क्षमा ।

Kshamaa gunohyashaktaanaam shaktaanaam bhooshanam kshamaa

این Vidur Neeti توضیح در مورد اهمیت قانون بخشش را به صورت زیر در بالای عبارت "برای فرد ضعیف صبر کیفیت است; برای فرد قوی صبر است اجتناب ناپذیر با کیفیت". بخشش مهم تقوا در این دنیا و می افزاید: ارزش به یک فرد است. آن است که یک عمل تصمیم گیری به اجازه رفتن از هر گونه احساس تلخ یا انتقام برای کسی که او را آزار. بخشش است که اغلب همراه با کاهش خشم و اضطراب و افسردگی منجر به یک زندگی سالم است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن