سازمان ملل در گزارش 21 درصد جهش در سراسر جهان زباله های الکترونیکی نسل

یک رکورد 53.6 میلیون متریک تن (Mt) از زباله های الکترونیکی تولید شد در سراسر جهان در سال 2019 تا 21 درصد فقط د

توسط ABDOOSNEWS در 3 مرداد 1399

یک رکورد 53.6 میلیون متریک تن (Mt) از زباله های الکترونیکی تولید شد در سراسر جهان در سال 2019 تا 21 درصد فقط در پنج سال سازمان جهانی زباله های الکترونیکی نظارت 2020 گفت: در روز پنج شنبه.

این گزارش همچنین پیش بینی جهانی زباله های الکترونیکی نسل دور انداخته محصولات با یک باتری و یا پلاگین را به 74 تن در سال 2030 تقریبا دو برابر شدن زباله های الکترونیکی در فقط 16 سال است.

این باعث می شود زباله های الکترونیکی نسل جهان به سرعت در حال رشد داخلی جریان زباله سوخت عمدتا توسط بالاتر از نرخ مصرف برق و تجهیزات الکترونیکی کوتاه چرخه زندگی و چند گزینه برای تعمیر.

تنها 17.4 درصد از 2019 e-زباله جمعآوری و بازیافت. این به این معنی است که طلا و نقره و مس و پلاتین و دیگر بالا ارزش بازیابی مواد محافظه کارانه به ارزش $57 میلیارد — مبلغ بیشتر از تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها — عمدتا ریخته و یا سوخته به جای اینکه جمع آوری شده برای درمان و استفاده مجدد.

E-Waste Generation Kenya
E-مدیریت زباله می تواند به ما کمک کند.فردا

بر اساس این گزارش آسیا تولید بیشترین حجم زباله های الکترونیکی در سال 2019 برخی از 24.9 تن به دنبال آمریکا (13.1 Mt) و اروپا (12 تن) در حالی که آفریقا و اقیانوسیه تولید 2.9 تن و 0.7 تن بود.

برای چشم انداز سال گذشته e-waste وزن قابل ملاحظه ای بیشتر از همه بزرگسالان در اروپا و یا آنجا که 350 کشتی های کروز اندازه کوئین مری 2 به اندازه کافی به شکل یک خط 125 متر ،

زباله های الکترونیکی نسل بهداشت است و خطر زیست محیطی حاوی سمی مواد افزودنی و یا مواد خطرناک مانند جیوه که خسارت مغز انسان و/یا هماهنگی سیستم.

مناسب e-مدیریت زباله می تواند کمک به کاهش گرمایش جهانی.

در سال 2019 حدود 98 تن CO2-معادل بودند منتشر شده به اتمسفر به علت زباله های الکترونیکی نسل دور انداخته یخچال و تهویه کمک حدود 0.3 درصد از جهانی انتشار گازهای گلخانه ای.

پس از سال 2014 تعداد کشورهایی که به تصویب رسید national e-waste نسل, سیاست, قوانین و مقررات در محل افزایش یافته است و از 61 تا 78.

E-Waste Generation
زباله های الکترونیکی نسل منجر به گرم شدن کره زمین. Pixabay

در حالی که روند مثبت این دور از هدف تعیین شده توسط اتحادیه بین المللی مخابرات است که به منظور بالا بردن در صد از کشور با یک e-waste نسل قوانین به 50 درصد است.

همچنین بخوانید: همه ما نیاز به بازی بخشی از ما را به اطمینان حاصل شود که ما ایجاد آلودگی کمتر: Randeep Hooda

جهانی زباله های الکترونیکی نظارت 2020 مشترک محصول جهانی E-waste آمار مشارکت (GESP) تشکیل شده توسط سازمان ملل متحد دانشگاه (UNU), اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) و بین المللی مواد زائد جامد انجمن (ISWA) در همکاری نزدیک با برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP).

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و آلمان وزارت همکاری های اقتصادی و توسعه (BMZ) نیز کمک قابل ملاحظه ای به این سال جهانی زباله های الکترونیکی نظارت 2020.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب