استروئیدها و اثرات آن روی باروری مردان

ساختمان عضلات و داشتن یک بدن فوق العاده است کاملا یک روند رایج در جوانان برای آنها که اغلب مکمل از جمله استروئ

توسط ABDOOSNEWS در 7 تیر 1399

ساختمان عضلات و داشتن یک بدن فوق العاده است کاملا یک روند رایج در جوانان برای آنها که اغلب مکمل از جمله استروئیدهای آنابولیک.

استروئیدهای آنابولیک هورمون های آماده و مصنوعی و شبیه به هورمون های مردانه که تستوسترون. تستوسترون ضروری است در مردان برای توسعه ویژگی های از قبیل صورت و بدن, رشد مو, افزایش قد و توده عضلانی شدن صدا و میل جنسی.

Follow us on Facebook برای به روز رسانی بیشتر!!

دکتر, Parul Katiyar باروری مشاور نوا IVF باروری سهام با IANSlife برخی از اشاره گرها در مورد این موضوع.

استروئیدها دوست یا دشمن ؟

Katiyar: استروئیدهای مورد استفاده در پزشکی برای درمان برخی از مسائل پزشکی مانند عدم تعادل هورمونی تهدید کننده زندگی آلرژی و آرتروز و غیره اما این را نباید با غیر قانونی استفاده از استروئیدهای آنابولیک برای بدنسازی. این استروئیدهای آنابولیک ممکن است شامل دوزهای 10 تا 100 برابر بالاتر از نرمال تجویز دوز استروئید.

مصرف استروئیدهای آنابولیک بدون هر گونه مشاوره پزشکی متخصص ممکن است ایجاد خرابی در بدن در دراز مدت و در نتیجه عوارض جانبی قابل توجهی در مردان که شامل ضعف جنسی, اختلال در نعوظ و کم بودن تعداد اسپرم. آنها همچنین افزایش خطر تهدید کننده حیات حملات قلبی و سکته مغزی.

نه تنها مردان بلکه این استروئید نیز تحت تاثیر قرار باروری سیستم های بیش از حد. استفاده از این استروئید را افزایش می دهد خطر ابتلا به بارداری مربوط به مسائل از جمله توانایی برای باردار شدن. آنها همچنین ایجاد یک عدم تعادل در چرخه قاعدگی آنها را مستعد ابتلا به بیش از حد موهای ناخواسته بدن و کاهش اندازه سینه و خشونت صدا.

چگونه استروئیدهای آنابولیک می تواند بر باروری مردان است ؟

Katiyar: به طور معمول مغز می فرستد سیگنال به بيضه به تولید هورمون مردانه تستوسترون و اسپرم اما با مصرف تستوسترون مصنوعی (استروئیدهای آنابولیک) مغز حواس خود را در سطح بالا در بدن متوقف می شود و سیگنال های که نیاز به تحریک بیضه برای تولید طبیعی هورمون تستوسترون و همچنین اسپرمها در نتیجه منجر به کم و در برخی موارد حتی صفر تعداد اسپرم. این منجر به ناباروری است.

Steroids hampers sperm count.
در بسیاری از موارد تولید اسپرم بهبود در 3 تا 12 ماه پس از انسان متوقف می شود, مصرف دارو, اما گاهی اوقات این تاثیر آنقدر شدید است که وجود دارد در مجموع کاهش تولید اسپرم است. فلیکر

قابلیت در مردان و ناباروری غیر قابل برگشت است حتی پس از قطع استروئید. تحقیقات همچنین به این نتیجه رسیدند که استروئیدهای آنابولیک می تواند باعث آسیب ساختاری به سلول اسپرم, که به نوبه خود می تواند منجر به ناهنجاری در جنین. آسیب در باروری مردان است که در ارتباط با مواد مخدر(ع) دوز(ع) و مدت از استروئید. مردانی که مایل به کودکان باید با مشورت پزشک خود را قبل از شروع هر گونه مکمل جدید برای بدنسازی.

مدیر عامل ناباروری?

Katiyar: مردانی که تحت مسائل باروری به دلیل استروئید, سوء استفاده, باید با مشورت یک متخصص باروری به طوری که آنها نشان می دهد که آزمایشات و درمان برای کمک به غلبه بر مشکل است. مهم ترین آزمون برای ارزیابی ناباروری است و آنالیز می دهد که اطلاعات در مورد تعداد و کیفیت اسپرم ها. بر اساس نتیجه این پزشک همچنین می توانید تجویز داروها برای معکوس کردن اثر استروئیدهای آنابولیک.

همچنین بخوانید: اینجا چرا خانواده ها باید " پول " بحث در طول همه گیر

در صورتی که این امکان پذیر نیست که زن و شوهر نیز ممکن است نیاز به درمان های تخصصی ناباروری به طوری که آنها می تواند به تحقق رویای خود را از داشتن فرزند.

به این نتیجه مهم را به دنبال جوان فکر در ذهن در مورد عوارض جانبی بالقوه از استروئیدهای آنابولیک. این استروئیدها ممکن است به قول قوی تر و عضلانی بدن در کوتاه اما منجر به ناباروری و عوارض دیگر در دیگر اجرا شود. (IANS)

آخرین مطالب