نمرات در خطر انقراض لاک پشت های سبز دریایی تخم در جزایر گالاپاگوس

انسان باید برای نجات گوریل. Pixabayدر اعماق جنگل های پارک ملی آتشفشان 23 سال زن گوریل به نام Kurudi تغذیه در م

توسط ABDOOSNEWS در 15 خرداد 1399
Gorillas
انسان باید برای نجات گوریل. Pixabay

در اعماق جنگل های پارک ملی آتشفشان 23 سال زن گوریل به نام Kurudi تغذیه در موضع کرفس وحشی. او خم ساقه های سبز و با دقت انگشتان دست, لایه برداری پوست بیرونی به افشای شاداب داخل.

زیست شناس ژان پل Hirwa یادداشت او وعده غذایی خود را, قرص, و کامپیوتر به عنوان او همسالان از پشت نزدیکی ایستاده از گیاه گزنه.

بزرگ نر بالغ نشستن در کنار او شناخته شده به عنوان یک silverback به نظر می رسد در او quizzically. Hirwa باعث کم همهمه "اه-mmm" — تقلید گوریل' معمول صدا از اطمینان.

"من اینجا هستم" Hirwa در حال تلاش برای گفتن. "این خوب است. هیچ دلیلی برای نگرانی است."

Hirwa و دو میمون های بزرگ همه بخشی از جهان طولانی ترین در حال اجرا گوریل مطالعه — پروژه های آغاز شده در سال 1967 توسط مشهور آمریکایی primatologist Dian Fossey.

در عین حال Fossey خودش که در سال 1985 به احتمال زیاد شگفت زده می شود هر کوه گوریل هنوز هم از چپ به مطالعه است. نگران افزایش نرخ شکار و جنگل زدایی در آفریقای مرکزی, پیش بینی او این گونه می تواند منقرض شده 2000.

به جای هماهنگ و پایدار, حفاظت, کمپین جلوگیری بدترین و با توجه به یک شانس دوم به این میمون های بزرگ که سهم حدود 98 درصد DNA انسان است. در پاییز گذشته در سوئیس مستقر در اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تغییر وضعیت از گوریل های کوهستانی از "انقراض" به "در معرض خطر" بهبود اگر هنوز هم شکننده تعیین.

gorillas
جمعیت گوریل های کوهستانی آسیب پذیر است. Pixabay

آن را نمی خواهد اتفاق افتاده اند و بدون مداخله برخی از زیست شناسان را "افراطی حفاظت" است که شامل نظارت بر هر یک گوریل در جنگل به صورت دوره ای آنها را به مراقبت های دامپزشکی و کمک های مالی حفاظت از جنگل با ارسال پول به جوامع است که ممکن است در غیر این صورت خشمگین قادر به تبدیل جنگل به گندم زار.

به جای ناپدید شدن تعدادی از گوریل های کوهی یک گونه از شرق گوریل — افزایش یافته است از 680 یک دهه پیش به بیش از 1000 تا امروز. جمعیت خود را در شکاف بین دو منطقه از جمله غبار پوشیده شده از بین رفته آتشفشان در کنگو و اوگاندا و رواندا — یکی از آفریقا کوچکترین و پرجمعیت ترین کشور جهان است.

"جمعیت گوریل های کوهستانی است که هنوز هم آسیب پذیر می گوید:" جورج Schaller, یک زیست شناس مشهور و گوریل ، "اما تعداد آنها در حال حاضر در حال رشد و قابل توجه است."

هنگامی که به تصویر کشیده شده در افسانه ها و فیلم هایی مانند "کینگ کنگ" به عنوان جانوران مهیب گوریل در واقع اهسته پستانداران است که غذا خوردن تنها گیاهان و حشرات و زندگی نسبتا پایدار خانواده قرار گرفتند. قدرت خود را و قفسه سینه-thumping نمایش به طور کلی این سایت متعلق به مسابقات بین نر رقبا.

هر هفته دانشمندان مانند Hirwa که با این نسخهها کار برای سازمان های غیر انتفاعی حفاظت گروه Dian Fossey Gorilla Fund, جمع آوری داده ها به عنوان بخشی از دراز مدت پژوهش رفتاری.

اگر آنها را به هر گونه مشکلات سلامتی در گوریل ها آنها را به اطلاع کارکنان در گوریل پزشکان یک گروه غیر دولتی که دامپزشکان کار در جنگل. دامپزشکان نظارت بر زخم ها و نشانه هایی از عفونت های تنفسی, اما تنها دخالت نکنید.

وقتی که آنها تقریبا هرگز حذف حیوانات از کوه.

"بیمارستان ما جنگل می گوید:" ژان Bosco Noheli یک دامپزشک در گوریل پزشکان. زمانی که تیم خود را می رود را در این زمینه به آدرس یک گوریل اضطراری آنها باید همه چیز را که آنها ممکن است نیاز به تجهیزات کیسه های تا وزن 100 پوند — از جمله portable X-ray ماشین آلات.

Schaller انجام مطالعات دقیق از گوریل های کوهستانی در دهه 1950 و اوایل 60s. او همچنین برای اولین بار به کشف کنند که گوریل وحشی می تواند در طول زمان تبدیل شدن به راحتی با دوره حضور انسان یک مزیت به محققان و بعد گردشگران است.

امروز به شدت تنظیم شده گروه تور پیاده روی در رواندا انبوه به تماشای گوریل.

بلیط درآمد برای پرداخت هزینه های عملیاتی و پیشی چه ممکن است ساخته شده است از تبدیل جنگل به سیب زمینی از مزارع و دامها در مراتع. حدود 40 درصد از این جنگل در حال حاضر پاک شد برای کشاورزی در اوایل 1970s.

gorillas
گوریل سهم حدود 98 درصد DNA انسان است. Pixabay

"صنعت گردشگری از تنش است که همیشه به overexploit می گوید:" Dirck Byler بزرگ ape حفاظت از مدیر در سازمان های غیر انتفاعی جهانی حفاظت از حیات وحش است که درگیر در رواندا گوریل پروژه. "اما در رواندا تا کنون آنها مراقب باشید و آن کار می کند."

ایده استفاده از گردشگری به صندوق کمک به حفاظت از محیط زیست شد و ستیز زمانی که اياد لایحه وبر و امی ودر اولین پیشنهاد آن را در حالی که زندگی در رواندا در طول 1970s و '80s. Fossey خودش شک و تردید بود اما این جفت ارز همچنان ادامه داشت.

"تعجب از گوریل زندگی خود حس کنجکاوی خود را در تعاملات اجتماعی — ما احساس می شود که چیزی است که می تواند در دسترس دیگران مراقب باشید گردشگری" Vedder می گوید.

بدانند تعادل چگونه بسیاری از مردم می تواند بازدید از جنگل و برای چه مدت بود ظریف فرایند آزمون و خطا وبر می گوید.

در سال 2005 دولت رواندا به تصویب رسید یک مدل برای هدایت 5 درصد از درآمد گردشگری از پارک ملی آتشفشانهای برای ساخت زیرساخت در روستاهای اطراف از جمله مدارس و مراکز بهداشت. دو سال پیش سهم مطرح شد به 10٪.

تا به امروز حدود 2 میلیون رفته به بودجه پروژه ایجاد کرد رئیس پارک سرپرست رستگار Uwingeli می گوید.

"ما نمی خواهیم برای حفاظت از پارک با اسلحه. ما می خواهیم به حمایت و حفاظت این پارک با افرادی که درک کنند که چرا و چه کسی مسئولیت" او می گوید.

پول از گردشگری کمک می کند اما این منطقه است که هنوز هم ضعیف است.

ژان کلود Masengesho زندگی با پدر و مادر خود را و کمک می کند تا آنها را در مزرعه سیب زمینی. در مورد یک بار در هفته 21-ساله درآمد کمی پول اضافی کمک به گردشگران حمل کیسه های خود را تا کوه و در مجموع به حدود 45 دلار در ماه است. او روزی می خواهم برای تبدیل شدن به یک راهنمای تور است که می تواند درآمد او حدود 320 ماهانه.

همچنین به عنوان خوانده شده - دهلی AQI در اورژانس سطح ممکن است بدتر شوند

مانع این است که بسیاری از راهنمایان گردشگری با حضور و Masengesho مطمئن نیست چگونه خانواده اش می تواند کمک درسی.

"این رویای من, اما آن را بسیار سخت می کند." "در این روستا هر فرد جوان به کار در پارک." (VOA)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن