تنها 66 درصد مردم آگاه حصبه واکسیناسیون: بررسی

توسط Puja GuptaWith 2.2 میلیون نفر از حصبه در حال ضبط در هند به تنهایی در سال 2016 تب حصبه به شمار یک بیماری ج

توسط ABDOOSNEWS در 1 مرداد 1399

توسط Puja Gupta

With 2.2 میلیون نفر از حصبه در حال ضبط در هند به تنهایی در سال 2016 تب حصبه به شمار یک بیماری جدی در کشور است. اما بررسی های اخیر نشان می دهد که تنها 66 درصد از مردم آگاه هستند از حصبه واکسیناسیون است که می تواند به جلوگیری از تب حصبه.

حصبه تمایل به تحت تاثیر قرار دهد کودکان بیشتر با اوج بروز اتفاق می افتد در کودکان 5-15 سال است.

بررسی انجام شده توسط ابوت در همکاری با Babygogo نشان داد که حدود یک پنجم از پاسخ دهندگان در دهلی نو که نمی واکسیناسیون کودکان (18 درصد) در نظر گرفته حصبه به 'نه در همه جدی' و یا 'خفیف/به راحتی قابل کنترل'.

دنبال NewsGram در LinkedIn به دانستن آنچه اتفاق می افتد در سراسر جهان است.

بررسی های انجام شده در سراسر هشت شهر — احمدآباد بنگلور چنای, حیدرآباد, کلکته و بمبئی و دهلی نو و پونا — به درک و برداشت موانع اطراف حصبه واکسیناسیون. در مجموع 1,337 پاسخ دهندگان به نظر سنجی آنلاین در آگاهی سطح انگیزه و رفتارهای اطراف واکسیناسیون علیه حصبه در هند. 37 درصد از مراقبان در نظر سنجی به حال کودکان 0 تا 6 ماه 39 درصد کودکان با سن 6 ماه تا یک سال و 24 درصد از مردم تا به حال کودکان 1 تا 2 سال است.

Low levels of awareness about typhoid
یک پنجم از پاسخ دهندگان در دهلی نو که نمی واکسیناسیون کودکان خود را. Pixabay

يافته ها نشان داد که سطوح بالاتری از آگاهی به صورت اجباری واکسن به عنوان مثال واکسن داده شده در برنامه ایمن سازی ملی این کشور (NIP) مانند روتاویروس (82 درصد) در مقایسه با واکسن های داده نشده در NIP مانند آنفلوانزا (67 درصد) و حصبه (66 درصد).

دیگر یافته های این بررسی نشان می دهد که دلیل کلیدی برای واکسیناسیون شامل عدم وجود واکسن های توصیه شده توسط پزشک اطفال (48 درصد) و عدم شمول در لیست NIP واکسن (36 درصد).

گمراه کننده علائم و تاخیر در درمان

اظهار نظر در این یافته های شیام Kukreja مدیر و رئیس بخش اطفال حداکثر و فوق تخصصی بیمارستان دهلی نو گفت: "قاره هند بیشترین بار بیماری حصبه. این بیماری گسترش می یابد از طریق oro-مدفوع مسیر و در نتیجه بهبود کیفیت آب آشامیدنی و بهداشتی هستند برخی از راه حل برای کنترل این بیماری است. این راه حل موقت است که واکسیناسیون علیه تب حصبه به خصوص در مناطق اندميک. حصبه مزدوج واکسن موثر ترین واکسن توسعه یافته در برابر حصبه و نیز موثر در کودکان با سن کمتر از 2 سال است."

اسطوره ها در مورد علل این بیماری

بررسی یافته ها همچنین نشان می دهد که اسطوره ها در مورد این بیماری بسیار شایع است. به عنوان یک عفونت باکتریایی خون با عفونت تب حصبه اسپرد را از طریق آب آلوده و مواد غذایی اغلب به دلیل فقدان بهداشت و دسترسی به آب آشامیدنی. هنوز 57 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی در سراسر کشور نادرست نسبت به علت حصبه به تغییر آب و هوا یا فصل است. تنها اقلیتی از مادران در دهلی شناسایی تماس نزدیک (18 درصد) لمس کردن سطوح آلوده (25 درصد) و یا خوردن مواد غذایی پخته شده توسط یک بیمار حصبه (21 درصد) به عنوان رفتارهای پرخطر است که می تواند گسترش حصبه.

Low levels of awareness about typhoid
8 درصد از پاسخ دهندگان در دهلی نو اعلام کرد که آنها ترجیح می دهند به خطر ابتلا به یک بیماری جدی پزشکی نسبت به دریافت واکسن برای آن است. Pixabay

پیشگیری کمک می کند تا کاهش عفونت ها و مقاومت دارویی

مطالعات نشان داده اند که واکسن می تواند کمک به کاهش بروز عفونت اما 8 درصد از پاسخ دهندگان در دهلی نو اعلام کرد که آنها ترجیح می دهند به خطر ابتلا به یک بیماری جدی پزشکی نسبت به دریافت واکسن برای آن است.

همچنین بخوانید: Uber برای نصب صفحه نمایش های ایمنی در 20,000 برتر خودروی سواری

دکتر Kukreja افزود: "علاوه بر این واکسن کمک می کند تا در کاهش بار بیماری وجود دارد اما سطح پایین آگاهی در مورد مزایای واکسن حصبه. این یافته ها همچنین نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق افراد مورد بررسی را از سطح پایین آگاهی در مورد حصبه و اقدامات احتیاطی خاص است که باید برای محافظت از خود و خانواده خود را. آموزش و پرورش در اطراف مزایای گرفتن کودکان واکسن مورد نیاز است که به نوبه خود می تواند نقش کلیدی در حصول اطمینان بالاتر ایمن سازی نرخ برای محافظت از کودکان از این بیماری است."

دکتر Srirupa داس مدیر پزشکی ابوت هند توضیح میدهد: "این یافته ها روشن آگاهی سطح انگيزش و رفتار در اطراف حصبه واکسیناسیون در هند. آنها نشان می دهد که افزایش آگاهی در حصبه و راه های پیشگیری از آن, مانند بهبود سطح بهداشت و واکسیناسیون می تواند کمک به کاهش و هند را بار بهداشت با توجه به حصبه عفونت. به عنوان بخشی از ماموریت ما کمک به مردم زندگی سالم زندگی ما حمایت از ابتکارات آموزشی در تب حصبه در هند به ویژه در میان مادران جدید و پدر و مادر به طور کلی." (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.nettny.im
آخرین مطالب