MicroRNA نقش زیادی در زبان سرطان: IIT Madras محققان

انستیتو تکنولوژی هند مدرس (IIT-M) در دوشنبه گفت: آن محققان شناسایی خاص microRNA (mirna) به نام miR-155 که بیش

توسط ABDOOSNEWS در 20 خرداد 1399

انستیتو تکنولوژی هند مدرس (IIT-M) در دوشنبه گفت: آن محققان شناسایی خاص microRNA (mirna) به نام miR-155 که بیش از حد بیان شده در زبان سرطان می شود. به گفته محققان mirna تاثیر رشد سرطان را مهار و یا افزایش عملکرد پروتئین های خاصی.

برای مثال دیده شده است که یک نوع پروتئین به نام "مرگ سلولی برنامه ریزی شده 4' –pdcd4– کمک می کند تا در متوقف کردن سلول های سرطانی در حال رشد و گسترش است. مهار این پروتئین شناخته شده است به علت گسترش دهان و ریه و سینه و کبد و مغز و سرطان روده بزرگ. برای مطالعه IIT Madras با همکاری محققان موسسه سرطان و Sree Balaji دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان در چنای و هند موسسه علوم در بنگلور. "Rna (mirna) کوتاه non-coding Rna حاوی 20-24 نوکلئوتید است که شرکت تقریبا در تمام مسیرهای بیولوژیکی در حیوانات" مطالعه محقق Devarajan Karunagaran سر گروه بیوتکنولوژی, IIT Madras در بیانیه ای گفت:.

"آنها دریافته اند که نقش مهمی در بسیاری از سرطان ها در سرطان (شروع از سرطان) بدخیم تحول و متاستاز – توسعه سرطان ثانویه. این mirna در ارتباط با سرطان به نام "Oncomirs'," Karunagaran اضافه شده است. به گفته محققان بسیاری از oncomirs تاثیر سرطان با سرکوب عملکرد تومور سرکوب عوامل است که می تواند به جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی, اگر چه برخی از oncomirs نیز در جلوگیری از رشد تومور خود را.

Cancer
محققان شناسایی خاص microRNA (mirna) به نام miR-155 که بیش از حد بیان شده در زبان سرطان می شود. Pixabay

بنابراین مهم است برای شناسایی انواع mirna که همراه با سرکوب و گسترش سلول های سرطان است. برای یافته های منتشر شده در مجله کارشناسی سلولی و مولکولی, زیست شناسی, تیم تحقیقاتی فراتر رفت و نشان دادن ارتباط بین miR-155 و pdcd4. آنها همچنین نشان داده اند که ضربه زدن miR-155 باعث مرگ سلول های سرطانی, دستگیری, چرخه سلولی و فروکش اندازه تومور در مدل های حیوانی و کاهش سميت سلولی و کلنی تشکیل سانتریفیوژ سنجش.

برای اخبار بیشتر به دنبال Newsgram در Facebook

"در حالی که این مدت طولانی است که مشکوک است که miR-155 downregulates Pdcd4 وجود داشته باشد تا کنون شده است هیچ مدرکی برای چنین تعامل" گفت: مطالعه محقق Shabir Zargar. این تیم تحقیقاتی نشان داده فراتر از شک که miR-155 است overexpressed در زبان های سرطانی و زبان بافت تومور. این overactivity' از miR-155 مانع عمل pdcd4 که به نوبه خود باعث گسترش و رشد سرطان زبان.

همچنین بخوانید: معابد در تامیل نادو همچنان بسته باقی می ماند

"مطالعه ما نشان داده است که بازسازی Pdcd4 سطح مولکولی از طریق دستکاری miR-155 می تواند منجر به درمانی بالقوه پیشرفت سرطان های به ویژه از زبان سرطان" Karunagaran اضافه شده است. (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب