مردان بیشتر احتمال دارد به عنوان 'درخشان' از زنان: محققان

Men بیشتر احتمال دارد به عنوان 'درخشان' از محققان می گویند در یک مطالعه جدید اندازه گیری جهانی ادراکات مربوط ب

توسط ABDOOSNEWS در 15 تیر 1399

Men بیشتر احتمال دارد به عنوان 'درخشان' از محققان می گویند در یک مطالعه جدید اندازه گیری جهانی ادراکات مربوط به جنسیت.

مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی تجربی اجتماعی نشان داد که این کلیشه ها یک نمونه از ضمنی و تعصب است که زمانی که انجمن به طور خودکار فعال می شود در ذهن ما است.

"کلیشه ای به تصویر بکشد که درخشندگی به عنوان یک مرد صفت هستند به احتمال زیاد به نگه داشتن زنان در سراسر طیف گسترده ای از معتبر استخدام" گفت: مطالعه منجر نویسنده دانیل سازی از دانشگاه دنور در آمریکا.

دنبال NewsGram در Instagram برای خودتان نگه دارید به روز شد.

"درک شيوع و قدر از این جنس-درخشش کلیشه می توانند در آینده از تلاش برای افزایش برابری جنسیتی در زندگی حرفه ای نتایج گفت:" مطالعه ارشد نویسنده آندره Cimpian از دانشگاه نیویورک در ایالات متحده است.

Men more likely to be seen as 'brilliant' than women: Study
زنان کمتر در شغلی که در آن موفقیت درک شده است بستگی به سطح بالایی از توانایی های فکری. Pixabay

کار قبلی توسط Cimpian و همکاران خود پیشنهاد کرده است که زنان کمتر در شغلی که در آن موفقیت درک شده است بستگی به سطح بالایی از توانایی های فکری (به عنوان مثال درخشندگی نابغه) از جمله کسانی که در علم و فن آوری است.

کمتر درک عواملی هستند که این پدیده را توضیح دهد. به این آدرس مطالعه حاضر بررسی تاثیر بالقوه از کلیشه.

در یک سری از پنج آزمایش های تیم تحقیقاتی بررسی بیش از 3000 نفر از بیش از 78 کشور جهان از جمله آمریکا زنان و مردان به عنوان به خوبی به عنوان ما دختران و پسران بین سنین 9 و 10.

برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد جنسيت برداشت از درخشش محققان اتخاذ یک روش غیر مستقیم اندازه گیری کلیشه – یعنی یک ابزار به نام آزمون ضمنی ارتباط (IAT).

IAT گیری درجه همپوشانی بین مفاهیم (به عنوان مثال درخشان و مرد) به صراحت و بدون درخواست شرکت کنندگان در مورد اینکه آیا یا نه آنها را نگه دارید کلیشه ای انداز.

محققان همواره بر داشت شواهد ضمنی کلیشه مرتبط با درخشش مردان بیشتر از زنان است.

این قدر از این کلیشه بود قابل توجه به عنوان به خوبی به عنوان مثال آن را مشابه در قدرت به ضمنی تصور کلیشه ای که همکاران مردان بیش از زنان با مشاغل (و زنان بیش از مردان با خانواده) که مشخص شد در اوایل کار.

Men more likely to be seen as 'brilliant' than women: Study
محققان همواره بر داشت شواهد ضمنی کلیشه مرتبط با درخشش مردان بیشتر از زنان است. Pixabay

همچنین بخوانید: افزایش نشانگر دروغ گفتن-4 در خون می تواند به پیش بینی خطر ابتلا به بیماری های کبدی شدید

این تیم همچنین سنجیده صریح کلیشه ها به طور مستقیم به درخواست شرکت کنندگان که آیا آنها معتقد بودند که درخشان تر از زنان است.

در مقابل علامت گذاری به ضمنی و كليشه اي اقدامات شرکت کنندگان گزارش مخالفت با این ایده در یک مطالعه به صراحت در ارتباط با کیفیت بودن "فوق هوشمند" با زنان بیشتر از مردان است.

این یافته مطابق با قبلی بورس نشان می دهد که مردم بعید است که به اعتراف به کلیشه تقویت اهمیت اندازه گیری چنین برداشت طریق دقیق تر به این معنی است. (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب