هند در رتبه ضعیف در عملکرد زیست محیطی شاخص

هند رتبه 168th از 180 کشور جهان در سال 2020 شاخص عملکرد زیست محیطی (EPI) به گفته محققان در دانشگاه ییل و کلمبی

توسط ABDOOSNEWS در 21 خرداد 1399

هند رتبه 168th از 180 کشور جهان در سال 2020 شاخص عملکرد زیست محیطی (EPI) به گفته محققان در دانشگاه ییل و کلمبیا دانشگاه ها که می گویند Indias decarbonization دستور کار نیاز به سرعت بخشیدن به این کشور و تعدادی از چهره های جدی زیست محیطی خطرات بهداشتی از جمله کیفیت بد هوا. در سال 2020 عملکرد زیست محیطی Index – دوسالانه کارت امتیازی ملی نتایج جستجو بر روی طیف وسیعی از مسائل پایداری – دانمارک رتبه اول در جهان پس از لوکزامبورگ, سوئیس, انگلستان, فرانسه, اتریش, فنلاند, سوئد, نروژ و آلمان در 10 کشور. در حالی که ژاپن 12th, ایالات متحده آمریکا در رتبه 24 و چین می ایستد در 120.

در حال حاضر در آن 22 سال EPI گزارش شده برتر معیارهای چارچوب سیاست های زیست محیطی جهانی تجزیه و تحلیل رتبه بندی 180 کشور در 32 شاخص های عملکرد در سراسر 11 موضوع دسته بندی پوشش بهداشت محیط و اکوسیستم انرژی و زنده دلی. 2020 شاخص عملکرد زیست محیطی ویژگی های جدید که معیارهای ارزیابی مدیریت مواد زائد و دی اکسید کربن تولید گازهای گلخانه ای از پوشش زمین و تولید گازهای گلخانه ای از فلوئوردار گازهای � همه مهم رانندگان از تغییر آب و هوا. یافته های منتشر شده در ماه ژوئن سال 2020 است.

به گفته محققان بالا به ثمر رساند کشورها به طور کلی به نمایشگاه تعهدات دیرینه و با دقت برنامه های ساخته شده برای محافظت از بهداشت عمومی در حفظ منابع طبیعی و کاهش گازهای گلخانه ای (GHG) تولید گازهای گلخانه ای. `هند می آید در نزدیکی پایین از رتبه بندی جهانی در 168th محل در سراسر جهان و تنها افغانستان (178th محل) رتبه زیر هند در جنوب آسیا است. پیشرو در منطقه آسیا و اقیانوسیه (107) نسبتا نمرات بالا در تنوع زیستی & زیستگاه حفاظت. سریلانکا (109) و مالدیو (127) دور بالای سه کشور در جنوب آسیا و به دنبال آن پاکستان (142) نپال (145) و بنگلادش (162nd).

محققان می گویند که هند در تلاش برای انجام به خوبی در چند سال 2020 EPI محیط زیست موضوع دسته بندی. برای کیفیت هوا در هند و پاکستان هر دو در رتبه بسیار پایین 2020 EPI در 179th و 180 مکان بود. مقایسه کم کیفیت هوا نیز همچنان به طاعون چین اگر چه آن های اخیر آلودگی های کنترل و دیگر زیست محیطی سرمایه گذاری کمک کرده اند آن صعود به محل 120 در EPI 48 مکان جلوتر از هند 168th رتبه بندی کلی. در تنوع زیستی و زیستگاه هند مکان های 148th در صورت عدم به حداکثر رساندن حفاظت بالقوه آن در مناطق حفاظت شده به ویژه در اکوسیستم های دریایی. شاید بحرانی ترین هندوستان, مکان 106 در جهان در کاهش تغییرات آب و هوایی.

Environment
محققان می گویند که هند در تلاش برای انجام به خوبی در چند سال 2020 EPI محیط زیست موضوع دسته بندی. Pixabay

"به عنوان یکی از مهم ترین قطره چکان گازهای گلخانه ای هند باید تحسین دستاوردهای اخیر در انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری است. این داده ها نشان می دهد هند است در مسیر decarbonize به سرعت به اندازه کافی برای جلوگیری از بدترین اثرات تغییر آب و هوا. کم EPI نمرات برای هند نشان می دهد یک نیاز ملی تلاش های پایداری در چند جبهه از جمله آلودگی هوا و آب حفاظت از تنوع زیستی و انتقال به یک انرژی پاک در آینده است. EPI رتبه بندی به مدت طولانی برجسته چالش های زیست محیطی که هند مواجه است. هند 168th رتبه بندی در سال 2020 EPI ما نشان دهنده بهبود آگاهی در مورد وضعیت فعلی جهان است. ده سال پیش این همان معیارهای داده بود هند رتبه 163rd در جهان است. EPI می یابد و اساسا هیچ کلی بهبود در هند, عملکرد زیست محیطی بیش از دهه گذشته با وجود اینکه سود و زیان در مسائل فردی" آنها در بیانیه ای گفت.

برای اخبار بیشتر در به روز رسانی را دنبال کنید Newsgram در توییتر

2020 EPI نشان می دهد که جهانی پیشرفت در تغییر آب و هوا متوقف شده است. با وجود آن بالا منطقه ای رتبه بندی در سال 2020 عملکرد زیست محیطی شاخص های سریلانکا تغییر آب و هوا نمره کاهش 12.5 از 100 در طول دهه گذشته با توجه به سنگین تکیه بر سوخت های فسیلی و هند نمره کاهش 2.9. چین در مقابل آن بهبود یافته آب و هوا تغییر نمره در ده سال گذشته توسط 24.5.

همچنین بخوانید: حفظ سلامت ریه ها در میان COVID با این نکات

جلسه اهداف تعیین شده در سال 2015 در پاریس آب و هوا تغییر توافق پایدار نیاز به کاهش در تولید گازهای گلخانه ای از گازهای گلخانه ای و 2020 EPI در می یابد که هیچ کشوری decarbonizing به سرعت به اندازه کافی برای پاسخگویی به این تغییرات آب و هوایی به اهداف. برخی از هند همسایگان انجام اکسل در فرد گاز گلخانه ای را کاهش, مهمترین سریلانکا در متان و پاکستان در فلوئوردار گازهای آنها اشاره کرد. (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب