Aarogya Setu جزئیات برنامه نویس توسط MeitY، NIC، NeGD ارائه نشده است؛ CIC احضار CPIO ها

[ad_1] کمیسیون اطلاعات مرکزی روز سه شنبه از مرکز ملی انفورماتیک (NIC) خواست که توضیح دهد چرا علی رغم داشتن نا

توسط ABDOOSNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

کمیسیون اطلاعات مرکزی روز سه شنبه از مرکز ملی انفورماتیک (NIC) خواست که توضیح دهد چرا علی رغم داشتن نام در وب سایت برنامه ، هیچ اطلاعاتی در مورد ایجاد برنامه Aarogya Setu ندارد. نهاد قانونی همچنین اعلامیه های علل مختلف را به مقامات ارشد اطلاعات عمومی عمومی (CPIO) و همچنین بخش ملی حاکمیت الکترونیکی (NeGD) ، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) و NIC برای عدم پاسخ گریز به یک برنامه RTI مربوط به برنامه ردیابی تماس است که تعداد زیادی کاربر دارد.

کمیسیون با اقدام در پاسخ به شکایتی که توسط فعال ساوراو داس از NIC ارسال شد ، از NIC CPIO Swarup Dutta خواست تا توضیح دهد که چرا مجازات طبق ماده 20 قانون RTI نباید به دلیل "مانع دسترسی اولیه اطلاعات" به مرکز اعمال شود. و همانطور که در ابتدا توسط LiveLaw.in ، سایت پیگیری پرونده های حقوقی گزارش شد ، به "درخواست فرار" به درخواست RTI ارسال شده توسط شاکی ،

"کمیسیون CPIO ، NIC را راهنمایی می کند تا این موضوع را در مورد چگونگی ایجاد وب سایت https://aarogyasetu.gov.in/ با نام دامنه gov.in توضیح دهد ، اگر آنها هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارند ،" کمیساریای اطلاعات Vanaja N Sarna در این دستور گفت.

در شکایتی که توسط Das ثبت شد ، اظهار داشت که NIC ، NeGD و MeitY در ارائه اطلاعات در مورد ایجاد برنامه Aarogya Setu موفق نبوده اند. شاکی به دنبال جزییاتی از جمله اصل پیشنهاد برای برنامه و همچنین جزئیات تأیید آن ، شرکت های درگیر ، افراد و ادارات دولتی و نسخه هایی از ارتباطات بین افراد خصوصی درگیر در توسعه برنامه بود.

کمیسیون علاوه بر دادن راهنمایی به ارگان های دولتی مندرج در شکایت ، در تصمیم گیری اشاره کرد که NeGD CPIO نمی تواند توضیح دهد که چرا پاسخ به برنامه RTI را برای تقریباً دو ماه به تأخیر انداخت و همچنین اطلاع از اینکه اطلاعات درخواستی مربوط نیست اداره.


آیا دولت باید دلیل توقیف برنامه های چینی را توضیح دهد؟ ما در مورد Orbital ، پادکست هفتگی فناوری خود ، که می توانید از طریق Apple Podcasts ، Google Podcasts یا RSS مشترک شوید ، قسمت را بارگیری کنید ، یا فقط دکمه پخش زیر را بزنید ، بحث کردیم.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب