5 دستورالعمل حاوی ویتامین A که می توانید برای سلامت چشم ، ایمنی قوی و موارد دیگر امتحان کنید

[ad_1]

نکات برجسته

  • ویتامین A در درجه اول بسیار مفید برای چشم شناخته شده است
  • تعدادی از غذاهای غنی از ویتامین A در اطراف ما وجود دارد
  • شما می توانید از این غذاها برای تهیه دستورهای جالب نیز استفاده کنید

گویی سال روز به روز پیچیده تر می شود. کیفیت پایین هوا باعث شروع آسیب به سیستم تنفسی ما می شود. علاوه بر آلودگی هوا ، بسیاری از عوامل دیگر مانند انتخاب سبک زندگی یا رژیم غذایی نامناسب نیز می تواند مشکل ساز باشد. با این حال ، یک مطالعه جدید که در BMJ Nutrition، Prevention & Health منتشر شده است ، ارتباط بین مصرف ویتامین A ، E ، D و غذاهای غنی از ایمنی را نشان داده است که به نوبه خود می تواند بسیاری از مشکلات تنفسی را نیز کاهش دهد. بنابراین چه چیزی در مورد ویتامین A بسیار شگفت انگیز است که آن را بسیار متنوع و قابل توجه می کند ، بیایید کشف کنیم.

علاوه بر ایمنی ، ویتامین A در درجه اول برای چشم مفید است. ویتامین A یکی از اجزای رنگدانه رودوپسین است که در شبکیه چشم وجود دارد. این کمک می کند تا نور ورودی به چشم ما به سیگنال های الکتریکی تبدیل شود تا توسط مغز تفسیر شود. علاوه بر این ویتامین A برای پوست ما نیز شگفت انگیز است ، اگر دچار آکنه هستید ، یکی از اولین چیزهایی که متخصص پوست از شما می خواهد این است که مقداری ویتامین A را بارگیری کنید. مقادیر کم ویتامین A به ضعف استخوان ها نیز مرتبط است ، بنابراین دلیل دیگری وجود دارد که شما نباید از دوز روزانه ویتامین A خود صرف نظر کنید.

تعدادی از غذاهای غنی از ویتامین A در اطراف ما وجود دارد و بسیاری از این میوه ها و سبزیجات را می توان برای تهیه غذای جالب و سالم استفاده کرد. در اینجا برخی از موارد دلخواه ما آورده شده است:

1. نوشیدنی سم زدایی از نارنج و هویج

هویج منبع عظیمی از ویتامین A و بتاکاروتن است. بتاکاروتن برای تبدیل ویتامین A در بدن ضروری است. این نوشیدنی سم زدایی سالم که با هویج ، پرتقال و زنجبیل تهیه می شود برای چشم ، پوست ، سم زدایی و کاهش وزن بسیار مناسب است. (برای تهیه دستور اینجا را کلیک کنید)

اخبار

(همچنین بخوانید: تغذیه هویج: فواید هویج ، نمودار تغذیه و موارد دیگر)

bvmpsqso

غذاهای ویتامین A می توانند برای چشم شما معجزه کنند

2. Sprout Spinach Pulao را مخلوط کنید

همانطور که همه ما می دانیم ، اسفناج یکی از بهترین منابع کاروتنوئید در اطراف است. علاوه بر این ، همچنین مملو از فولات ، آهن ، ویتامین C و بسیاری موارد دیگر است. چیزی که این دستور العمل را خاص می کند این است که اسفناج فقط یکی از سوپرفودهایی است که در این ماده استفاده می شود. برخی دیگر از نمایشگرها میخک ، پیاز ، چانا جوانه ، برنج قهوه ای ، دانه های زیره. (برای تهیه دستور اینجا را کلیک کنید)

(همچنین بخوانید: دستور غذاهای اسفناج: این دستور العمل های هند جنوبی را که شامل خوبی اسفناج است را امتحان کنید)

iggdi0hg

اسفناج نیز منبع خوبی از آهن است

3. سالاد خام پاپایا

این سالاد که یک غذای فرعی محبوب تایلندی است ، شاید ساده ترین دستور تهیه لیست ما باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پاپایای خام خرد شده ، سس چیلی ، آب لیمو ، گشنیز و بادام زمینی سرخ شده را با هم مخلوط کنید و کارتان تمام شد! (برای تهیه دستور اینجا را کلیک کنید)

4 چادر سیب زمینی شیرین

این لزج ، جالب و چروک است چات مال ماست vrat مورد علاقه، اما اگر از ما بخواهید ما می توانیم در هر زمان از سال از آن استفاده کنیم. سیب زمینی شیرین نه تنها سرشار از ویتامین A است ، بلکه کربوهیدرات های پیچیده ای نیز دارد که سطح قند خون ثابت را قادر می سازد. (برای تهیه دستور اینجا را کلیک کنید)

fiaq106o

سیب زمینی شیرین یک غذای فوق العاده سالم است

5. سوپ کلم بروکلی و بادام

طبق USDA ، 100 گرم کلم بروکلی حاوی 623 UI ویتامین A است. این سوپ کلم بروکلی دلچسب و بادام برای روزهای پستانک در انتظار ایده آل است. فلفل سیاه همچنین ارزش مغذی خود را افزایش می دهد و شما را برای مبارزه با عفونت ها از درون تقویت می کند. (برای تهیه دستور اینجا را کلیک کنید)

تبلیغ شده

qh55g1do

این سوپ بروکلی را می توان در رژیم لاغری نیز قرار داد
اعتبار عکس: iStock

این دستورالعمل ها را امتحان کنید و به ما بگویید کدام دستور را بیشتر دوست دارید.

(این محتوا شامل مشاوره فقط اطلاعات عمومی را در اختیار شما قرار می دهد. به هیچ وجه جایگزین نظر پزشکی واجد شرایط نیست. برای اطلاعات بیشتر همیشه با یک متخصص یا پزشک خود مشورت کنید. NDTV مسئولیت این اطلاعات را بر عهده نمی گیرد.)

درباره Sushmita Senguptaسوشمیتا با اشتیاق شدید به غذا ، همه چیز خوب ، پنیر و چرب را دوست دارد. سایر فعالیتهای مورد علاقه او در زمینه سرگرمی به غیر از بحث غذا شامل خواندن ، تماشای فیلم و تماشای بیش از حد نمایش های تلویزیونی است.

[ad_2]

Source link