کمبود ویتامین D در 80٪ بیماران COVID-19 وجود دارد. منابع رژیم پیشنهادی توسط کارشناس

[ad_1] کافی بودن ویتامین D برای سلامتی مهم است.نکات برجستهماده مغذی ویتامین D برای تقویت ایمنی شناخته شده است

توسط ABDOOSNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

کافی بودن ویتامین D برای سلامتی مهم است.

نکات برجسته

  • ماده مغذی ویتامین D برای تقویت ایمنی شناخته شده است.
  • یک مطالعه اخیر ، نارسایی ویتامین D را با بیماران COVID-19 مرتبط دانست.
  • در اینجا برخی از غذاهای غنی از ویتامین D وجود دارد که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماده مغذی ویتامین D بیش از هر زمان دیگری به دلیل پیامدهای بیشتر آن در زمان شیوع ویروس کرونا در اخبار است. متخصصان بهداشت نگرانی ها را در مورد موارد رو به رشد کمبود ویتامین D در جمعیت عمومی ابراز کرده اند زیرا مردم در خانه می مانند و قادر به دریافت "ویتامین آفتاب" از نور طبیعی خورشید نیستند. در حقیقت ، یک مطالعه جدید بیش از 80٪ بیماران COVID-19 را که از کمبود ویتامین D رنج می برند کشف کرد. شناخته شده است که ویتامین D به بسیاری از عملکردهای بدن کمک می کند و کمبود آن ممکن است منجر به ضعف استخوان ها ، بیماری های مربوط به قلب ، ایمنی کم و حتی مشکلات تنفسی شود.

مطالعه ای که در "مجله غدد درون ریز بالینی و متابولیسم" منتشر شد ، نشان داد که 80 درصد از 216 بیمار COVID-19 بستری در یک بیمارستان در اسپانیا دارای کمبود ویتامین D هستند. محققان همچنین مشاهده کردند که میزان ویتامین D در مردان کمتر از زنان است.

"بیماران مبتلا به COVID-19 با کمبود ویتامین D شیوع بیشتری در فشار خون و بیماری های قلبی عروقی داشتند ، سطح فریتین و تروپونین سرم را افزایش دادند و همچنین مدت طولانی تری در بیمارستان بستری بودند. ما هیچ ارتباطی بین غلظت ویتامین D یا کمبود ویتامین و شدت بیماری. "

مطالعه اخیر دیگری که در ژورنال 'Plos One' منتشر شد ، ادعا کرده بود که کافی بودن ویتامین D ممکن است نیاز اکسیژن را در بیماران COVID-19 کاهش داده و روند درمان را تسریع کند.

اخبار

(همچنین بخوانید: ویتامین D چقدر ویتامین D زیاد است؟)

ویتامین دی

ویتامین D به عنوان "ویتامین آفتاب" نیز شناخته می شود.

جدا از اینکه خودتان را به طور منظم در معرض نور خورشید قرار می دهید تا به طور طبیعی این ویتامین را بدست آورید ، یک رژیم غذایی غنی از غذاهای حاوی ویتامین D بالا نیز ممکن است کمک کند.

(توجه: پیروی از پیشنهادات غذایی ویتامین D بخشی از مطالعه نیست)

منابع رژیم غنی از ویتامین D:

(پیشنهاد شده توسط متخصص تغذیه مستقر در چنای ، دکتر پریتی راج)

ماهی چرب -

ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی و ماهی کبد ماهی مقدار زیادی ویتامین D را تأمین می کنند.

محصولات لبنی -

برای رفع ویتامین D روزانه ، شیر ، پنیر و سایر محصولات لبنی باید در رژیم غذایی روزانه موجود باشد.

زرده تخم مرغ -

بسیاری از افراد از ترس محتوای چربی زیاد ، زرده را از تخم دور می اندازند. زرده تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D است و می تواند به میزان کم در وعده های غذایی ما استفاده شود.

غلات و آب میوه ها -

یک ترکیب کوچک صبحانه برای پر کردن ویتامین D! غلات و آب میوه های مختلف را در رژیم صبحگاهی خود بگنجانید.

قارچ -

تبلیغ شده

قارچ ها مقدار کافی ماده مغذی ویتامین D2 را ارائه می دهند و می توان به روش های مختلف وعده های غذایی را برای صبحانه ، ناهار ، شام و حتی میان وعده ها تهیه کرد.

رژیم غذایی خود را با مواد مغذی ضروری ویتامین D تقویت کنید تا زندگی سالم داشته باشید.

(این محتوا شامل مشاوره فقط اطلاعات عمومی را در اختیار شما قرار می دهد. به هیچ وجه جایگزین نظر پزشکی واجد شرایط نیست. برای اطلاعات بیشتر همیشه با یک متخصص یا پزشک خود مشورت کنید. NDTV مسئولیت این اطلاعات را بر عهده نمی گیرد.)

درباره Neha Groverعشق به خواندن غریزه نوشتن او را برانگیخت. Neha به دلیل داشتن تثبیت عمیق در هر ماده کافئین دار مقصر است. وقتی او مشغول ریختن لانه هایش روی صفحه نیست ، می توانید هنگام نوشیدن قهوه ، مشغول خواندن او باشید.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب