کشتی گیران ناشنوا ایران افتخار افریدند

کشتی گیران ناشنوا جوان ایران فینالیست های جهانی می شوند   مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در دسته غرب و رد

توسط ABDOOSNEWS در 20 تیر 1400

کشتی گیران ناشنوا جوان ایران فینالیست های جهانی می شوند

 

مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در دسته غرب و رده سنی جوانان صبح امروز (شنبه ۴ تیر) در ۶ وزن آغاز شد و نمایندگان کشورمان با کسب ۴ مدال طلا ، نقره و برنز و پس از تیم روسیه سکوی قهرمانی دوم شد و تیم میزبان سوم شد.

امیر محمد قلی نیا در وزن ۸۷ کیلوگرم ، مجتبی ملک آبادی در وزن ۶۳ کیلوگرم مدال نقره و مصطفی یحیایی در وزن ۶۰ کیلوگرم و علی وطن پرست در وزن ۵۵ کیلوگرم مدال برنز کشورمان را از آن خود کردند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم ، علی واتان پرست در دور اول به یک کشتی گیر قزاقستانی باخت ، اما در دور دوم یک ورزشکار اوکراینی را ۸ بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی به روسیه باخت. پاتریوت مقابل قزاقستان شکست خورد ، مقام سوم را تقسیم کرد و مدال برنز گرفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ، مصطفی یحیایی در دور اول ۱۲ بر ۴ حریف بلاروسی خود را شکست داد ، یحیایی در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۷ قرقیزستان را شکست داد ، یحیایی در دور سوم و دور چهارم به ترکیه باخت. با پیروزی ۷ بر ۳ مقابل حریف قزاقستانی.

در وزن ۶۳ کیلوگرم مجتبی ملک آبادی در دور نخست مقابل کشتی گیر روسی شکست خورد اما در دور دوم کشتی گیر اوکراینی را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد ، در دور سوم قرقیزستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. ، ملک آبادی در دور چهارم کشتی فرنگی ترکیه را شکست داد و با پیروزی حریف روس ، ملک آبادی ، مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم شهاب رحیمی در دور نخست با ضربه فنی مغلوب آذربایجان شد و به حریف روس باخت و از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم عرفان عبدغیور در دور نخست با ضربه فنی دیدار مقابل حریف آذربایجانی را واگذار کرد و در دور بعد مسابقه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ، امیر محمد قلی نیا در دور اول با ضربه فنی مقابل کشتی گیر قزاق به پیروزی رسید و در دور دوم نیز روسیه را با نتیجه ۱۲ بر ۵ شکست داد. قولینیا با یک ضربه پا فنی پا به مصاف یک ورزشکار ترکیه ای رفت و مدال طلا را از آن خود کرد. این کاروان جوانان ایرانی.

این مسابقات فردا در رده بزرگسالان ادامه دارد.

منبع:نایس خبر

منبع:نیاز نیوز

منبع:نیلوفیلم

 

آخرین مطالب