چگونه دولت با مدیریت MV Kalangala جان مردم جزیره را به خطر انداخت

[ad_1] در سال 2014، پس از چند سال در حالی که کشتی بزرگ دریایی Kalangala (MV Kalangala) که مسیر Enteb

توسط ABDOOSNEWS در 3 بهمن 1400
[ad_1]

در سال 2014، پس از چند سال در حالی که کشتی بزرگ دریایی Kalangala (MV Kalangala) که مسیر Entebbe Kalangala را طی می کند توسط وزارت دولت محلی اداره می شد، وزارت کار و حمل و نقل با مناقصه مجدد کشتی موافقت کرد.

کشتی از زمان شروع به مناقصه به Mulowooza and Brothers، یک شرکت عمرانی که توسط مرحوم جیمز Kibuuka Mulowooza، و سپس یک سرمایه دار سرمایه دار در منطقه Kalangala اداره می شد، واگذار شده بود.

وزارت کار سپس استدلال کرد که ادامه فعالیت کشتی برای اداره دریانوردی وزارتخانه خسته کننده شده است و بنابراین باید با یک اپراتور مناسب که آن را از طرف دولت اداره کند، قرارداد بسته شود.

این وزارتخانه، به رهبری مهندس مکانیک ارشد و سپس TK Ngatuna، پیش‌صلاحیت پیشنهادات شرکت‌های ذی‌صلاح را برای انجام این قرارداد تبلیغ کرد.

این قرارداد شامل تامین سوخت در کشتی، خرید بلیط و جمع آوری درآمد از خدمات مختلف، خدمات رسانی و بازسازی کشتی و سایر خدمات بود.

مناقصه ای بعداً به رسانه ها ارسال شد و از شرکت های ذیصلاح خواست تا قرارداد را ببندند.

در میان طرف‌های علاقه‌مند، Nation Oil Distributors Limited و Mulowooza و برادران بودند.

منابع آگاه به اتفاقات حین اعطای قرارداد در سال 2014 به این وب سایت گفتند که تضاد منافع بیش از حد در طول فرآیند اعلام مناقصه و اعطای قرارداد وجود داشته است.

منبعی که خواست نامش فاش نشود به این وب سایت گفت: «از آنجایی که مهندسان مغرضانه بودند، تصمیم گرفتند شرایط قرارداد را افزایش دهند تا دیگر پیمانکاران احتمالی را که با شرکت مورد نظر، Nation Oil Distributors Limited رقابت می کردند، از بین ببرند.

دو هفته بعد، پس از اینکه تنها یک شرکت برای قرارداد درخواست داده بود، جلسه ای توسط اداره دریانوردی وزارت کار و حمل و نقل تشکیل شد که در آن چندین پیمانکار احتمالی، Nation Oil Distributors Limited، رهبران منطقه در Kalangala و مهندسان در وزارت، سرپرستی آن زمان سرپرست مهندس مکانیک TB Ngatuna.

رهبران منطقه، به رهبری نمایندگان مجلس آن زمان Kalangala و مجری منطقه، وزارت را موظف کردند که روند مناقصه را تمدید کند، شرایط را برای یک پیمانکار برای به عهده گرفتن مسئولیت کشتی کاهش دهد تا رقابت و تأیید یک پیمانکار قابل اعتماد خوب برای ارائه خدمات به ساکنان جزیره باشد.

با این حال، پس از جلسه، تیمی از وزارت کار و حمل و نقل، امضای شرکت کنندگان در جلسه را ضمیمه کردند و صورتجلسه «جعلی» را به دفتر دادستانی کل ارائه کردند و با تسویه آن اعلام کردند که از آنجایی که فقط Nation Oil Distributors Limited درخواست داده بود، «این بود. یک موضع توافق شده توسط همه ذینفعان و پیمانکاران احتمالی مبنی بر اینکه تنها Nation Oil Distributors Limited الزامات لازم برای انجام قرارداد را دارد، «برخلاف آنچه در جلسه بحث شد.

با این حال، با شکایت از دادستان کل کشور، همه طرف های دیگر که در جلسه شرکت کرده بودند، با تعجب مشاهده کردند که وزارت کار برخلاف آنچه مطرح شده بود، صورتجلسه ای را ارائه کرده و امضاهای آنها را پیوست کرده است.

«چیزی که بیشتر آزاردهنده بود این بود که کار نوشتن صورتجلسه را فقط کارمندان وزارت گذاشته بودیم. همه ما متعجب بودیم، اما هیچ صورتجلسه جایگزینی برای ارسال نداشتیم و قرارداد نفت ملت را دریافت کرد.

قبل از این اتفاقات، یکی از کارکنان وزارت کار و حمل و نقل شکایت کرده بود که یک کارمند بلندپایه در خانه ایالتی به این وزارت حمله کرده و تهدید کرده بود که اگر Nation Oil Distributors Limited به همراه مدیر عامل آن Sadala Musoke به "رئیس جمهور" گزارش دهد. قراردادی برای اجرای MV Kalangala منعقد نشده است.

این کشتی تا سقف 5.4 میلیارد Ugx توسط دولت اوگاندا برای فعالیت در نظر گرفته شده است. بنابراین همه در آن زمان برای به دست آوردن چنین قرارداد سودآوری می جنگیدند. یک منبع در وزارت کار و حمل و نقل می گوید.

بعداً، پس از اینکه MV Kalangala برای خدمات عمده در موانزا، تانزانیا، نگاتونا، به نمایندگی از دبیر دائمی، وزارت کار و حمل و نقل آنها منتقل شد، الکس اتو در 15 فوریه به Nation Oil Distributors Limited نوشت که به او جایزه داده شده است. به محض بازگشت MV Kalangala از تعمیرات اساسی، در هفته اول مارس، اجرای تعهدات قراردادی را آغاز خواهد کرد.

نگاتونا نوشت: «لطفاً به محض بازگشت کشتی از سرویس، آماده شوید تا عملیات را به عهده بگیرید.

بعداً، آقای جیمز کیبوکا مولووزا (متأخر) از مولووزا و برادرانشان تهدید کردند که به دلیل تخلفات کارکنان وزارتخانه در مورد نحوه اعطای قرارداد، به دادگاه شکایت خواهند کرد.

این وزارتخانه بعداً روند واگذاری MV Kalangala را به Sadala Musoke's Nation Oil Distributors Limited - NODL متوقف کرد.

در عوض، سادالا، با مشاوره از یک مهندس در دپارتمان مدیریت دریانوردی، در ارسالی در تاریخ 15 آگوست، از دادگاه تجاری درخواست کرد تا دستوری برای واگذاری MV Kalangala به شرکت خود داشته باشد، زیرا او قبلا نامه ای از وزارت کار و حمل و نقل دریافت کرده بود که در آن درخواست کرده بود. او را آماده کند.

سادالا استدلال می‌کرد که قبلاً از پول برای خرید بلیط، آماده کردن سوله‌ها و اجاره خانه‌هایی استفاده کرده است که مهمانداران NODL در هنگام کار در MV Kalangala در آنجا اقامت داشته باشند.

او همچنین ادعا کرد که قبلاً دفاتری (که هرگز وجود نداشته اند) را هم در Entebbe و Kalangala برای رسیدگی به عملیات کشتی استخدام کرده است.

همانطور که وزارت کار و حمل و نقل استدلال می کرد که نیاز به اصلاحاتی در قرارداد بین دولت اوگاندا و Nation Oil Distributors Limited وجود دارد، یک تعهد کتبی وجود داشت که کشتی باید بلافاصله با Nation Oil Distributors به ​​عنوان پیمانکار شروع به کار کند.

رئیس قاضی دادگاه دستور داد تا MV Kalangala فوری به NODL تحویل داده شود زیرا بازنگری در قرارداد توسط هر دو طرف در حال انجام است.

با این حال، از آن زمان تاکنون هیچ اصلاحیه ای در توافق نامه ها انجام نشده است. در هنگام تحویل کشتی به نفت ملت (NODL)، وزیر سابق، نماینده وقت کیاموسوا، تیم لوانگا موتیکاانگا، روند تقلبی را که منجر به اعطای قرارداد به توزیع کنندگان نفت ملت حاجی سادالا موسوکه شد، محکوم کرد.

چرا سایر متقاضیان قرارداد کنار گذاشته شدند؟ تیم لوانگا در حین تحویل در ناکیووگو، انتبه، پرسید.

به محض اینکه سادالا قراردادی منعقد شد، از طریق دادگاه به حواله 70 میلیون UGX از مجموعه بلیط های روزانه به صندوق تلفیقی اعتراض کرد و پیشنهاد داد که فقط 30 میلیون UGX را بررسی کند.

استدلال او این بود که افراد کمتری سوار کشتی شدند. همه ما متعجب بودیم که MV Kalangala روزانه 2.4 میلیون Shs در یک سفر برگشت جمع آوری می کند. مسافران در حال افزایش هستند، اما او به دروغ می گوید که درآمدی وجود ندارد، "یکی از خدمه کشتی که 9 سال خدمت کرده است، می گوید.

کشتی موظف است 100 مسافر را حمل کند که هر کدام 14000 Ugx، 40 تن لوکوموتیو و 140 تن محموله سخت در مرکز بار، که به "گامولا" نیز معروف است، در یک سفر پرداخت می کند.

یکی از اپراتورهای ارشد کشتی می‌گوید: «این بدان معناست که در سفر برگشت، او دو برابر می‌شود و می‌تواند به‌جای دوری کردن، پول مورد نیاز را دریافت کند».

با این حال، این کشتی روزانه به طور متوسط ​​300 مسافر را حمل می کند که بسیاری از آنها اعلام نشده هستند. مشخص شده است که مانیفست کشتی تعداد دقیق مسافر را ثبت می کند در حالی که نفت ملت به طور متوسط ​​روزانه 60 مسافر را اعلام می کند.

«فقط دو مشکل در این مورد وجود دارد. یکی؛ در صورت وقوع، فقط تعداد انگشت شماری از مردم جستجو می شوند و دیگران را در معرض خطر قرار می دهند. یکی از افسران ایمنی خدمه به این وب سایت گفت: بیمه کشتی فقط برای 100 مسافر است.

همچنین، Nation Oil Distributors Limited بارها از طریق وزارت کار و حمل و نقل پول دولت اوگاندا را برای تامین مهارت و ارتقای کارکنان و خدمه کشتی دریافت کرده است.

از جمله پول های درخواست شده از دولت، تسهیل 10000 دلار آمریکا برای ارتقای آموزش آقای ببوسا کاتاسا بود، فقط برای آقای کاتاسا، مهندس ارشد آن زمان در MV Kalangala برای جعل اسناد از مدارس دریایی ایالات متحده و تانزانیا.

کاتاسا پس از اینکه وزارتخانه متوجه شد که او بر روی اسناد جعلی کار می کند، تعلیق شد. «اطلاعاتی که به میز ما می رسد این است که مهندس ارشد مکانیک و برخی از کارکنان وزارتخانه می خواهند بدون بازگشت به کشتی به زور به کشتی برگردند.
مدرسه

سادالا همچنین متهم به کلاهبرداری بیش از 1.87 میلیارد از موندائو انجنیری اسوشیتیس، تانزانیا برای تعمیر MV Kalangala است که بیش از یک سال پیش انجام نشده بود.

ما می دانیم که با نامه ای که با شما به اشتراک گذاشته ایم، حتی 32000 دلار آمریکا بین چهار افسر ارشد MV Kalangala و Nation Oil تقسیم شده است. آنها از پرداخت امتناع کردند و تصمیم گرفتند پول را به اشتراک بگذارند که MV Kalangala تعمیر نشده است، "یک اپراتور ارشد کشتی به این وب سایت گفت.

همچنین مبالغ دیگری نیز توسط چند تن از مقامات وزارت کشور تقسیم شد
کارها و حمل و نقل که برخی از آنها را این وب سایت به دست آورده است.

در حال حاضر، جعبه دنده کشتی معیوب است و مدت زمان سفر از Kalangala یا Entebbe را از 2 ساعت و نیم به چهار ساعت افزایش می دهد.

همچنین، تصفیه خانه فاضلاب تعمیر نشد و کشتی زباله ها را در 12 مایل دریایی از خط ساحلی دریاچه ویکتوریا به داخل دریاچه دفع کرد و همه موجودات از جمله زندگی انسان را در معرض آسیب قرار داد.

همچنین این اپراتور از زمان شروع به کار بلیط های جعلی را برای همه مسافران ارائه کرده است، او فقط 50 مسافر از تعداد بسیار زیادی مسافر را که با افزایش خویشاوندی و فرقه گرایی سوار می شویم، اعلام می کند. ریچارد سکیتولکپ، یکی از رهبران جامعه مدنی در کالانگالا، می‌گوید: آنچه ما نیاز داریم پایان دادن به این همه دزدی و آسیب‌های مردم جزیره است.

در چنین پیشینه ای است که رهبران در کالانگالا به رهبری فاروک سانسابولا و رونالد جامبا، مشاوران دولت محلی منطقه از دولت و وزارت کار و حمل و نقل درخواست کردند تا در مورد عملیات کشتی تحقیق کنند و راه حل هایی برای آنها بیابند. افزایش تقلب در کشتی، بارگیری و ازدحام بیش از حد، و جعل قبض های دولتی برای سرقت سرمایه های عمومی.

ما همچنین می‌خواهیم تعداد ساکنان بومی جزیره را برای کار در کشتی افزایش دهیم تا نه تنها شغلی به دست بیاوریم، بلکه درک کنیم که ساکنان جزیره هنگام صحبت از ارائه خدمات بهتر به چه چیزی واقعاً نیاز دارند. سانسابولا می‌گوید: «فرزندان ما می‌دانند که ما به چه چیزی نیاز داریم.»

با شنیدن چنین اطلاعاتی، مقامات وزارت کار و حمل و نقل که از راکت نفت ملت بهره مند هستند، به فرماندهان و ناخداهای کشتی دستور دادند که فوراً این ادعاها را به این دلیل که باعث بدنامی وزارتخانه می شود، رد کنند.

منابعی که نامه‌ها و مکاتباتی را با این وب‌سایت به اشتراک گذاشته‌اند می‌گویند که اکنون می‌ترسند که اگر از تمام اعمال غیرقانونی روی کشتی دفاع نکنند، شغل‌شان از بین می‌رود.

"آنها اکنون از ما می خواهند که همه اتهامات را رد کنیم، اما آنها درست هستند! چرا از ما می خواهند در شرایط خطرناک کشتی را اداره کنیم. یکی از منابع موجود در کشتی به این وب سایت گفت: این افراد می خواهند اوگاندا را بکشند.

نشستی بین اپراتور، رهبران کالانگالا و مقامات وزارت کار و حمل و نقل برای یافتن راه حلی برای بن بست فعلی در روز سه شنبه این هفته برنامه ریزی شده است.

مشخص شده است که یکی از برترین مهندسان در وزارت کار و حمل و نقل شریک Sadala's Nation Oil Distributors Limited است و 50000 دلار بیشتر در کشتی خصوصی MV Nodl Marine خود سرمایه گذاری می کند. انتظار می رود این کشتی از وزارت مجوز بگیرد تا در صورت افزایش تعداد مسافران، با سوخت مستهلک شده و سایر خدمات، به عنوان جایگزینی برای MV Kalangala عمل کند.

توضیحات بیشتر در قسمت بعدی


آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما در editorial@watchdoguganda.com ایمیل بزنید

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن