چگونه از باقیمانده حجم اینترنت همراه اول مطلع شویم؟

در حقیقت اپراتورها با عرضه آن دسته از بسته هایی که سود بیشتری عایدشان می کند و حذف بسته های کم سود که غالبا م

توسط ABDOOSNEWS در 29 دی 1399

در حقیقت اپراتورها با عرضه آن دسته از بسته هایی که سود بیشتری عایدشان می کند و حذف بسته های کم سود که غالبا مربوط به بسته های بلند مدت با مقدار گیگ کم هست به نوعی طعم ورزی می کنند. بررسی های تسنیم نشان می دهد در حوزه متنوع بودن بسته ها و طرح های تشویقی، فعلا رایتل در نسبت با سایر رقبا قدرت انتخاب بیشتری را برای مشترکانش فراهم کرده است. گاهی می بینید که با پرداخت کمی بیشتر از آنچه که هر بار هزینه می کردید، می توانید برای مدت زمان بیشتری از نت استفاده کنید. گاهی هم مجبور می شوید این کار را بکنید، چون جایی که هستید، سرعت کم است و اینترنت آلفا اعصابتان را خط خطی می کند. وی در پاسخ به خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چرا در این شرایط و با توجه به ضرورت ماندن مردم در خانه و مهیا بودن اینترنت ها ، به روز رسانی به این زمان موکول شده است، گفت: گاهی برای تعمیرات و نگهداری سرویس ضرورت دارد به روز رسانی به سرعت انجام شود و این امر هر بار در شهر یا منطقه ای لازم الاجراست و اگر مشکل پیش آمده برطرف نشود با اختلال شدیدتر مواجه خواهیم شد.

با توجه به اینکه این بسته ها قابلیت رزرو ندارند، مشترکینی که قبلاً بسته نداشته اند باید در مدیریت مصرف خود پس از اتمام بسته مدار فیروزهای دقت نمایند؛ چرا که پس از اتمام بسته مدار فیروزهای، مصرف ایشان با تعرفه عادی محاسبه خواهد گردید. در حوزه شکایات مربوط به تشعشعات نیز به ترتیب: ایرانسل-همراه اول- رایتل بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده اند. بسته های اینترنتی: در حال حاضر 60 تا 70 درصد درآمد اپراتورها از اینترنت موبایل و 30 تا 40 درصد آن از حوزه صوت و مکالمه است. برخی دیگر از افراد میگویند: برخی شرکتهای اینترنتی در بعضی ساعات شب، اینترنت رایگان ارائه میکنند؛ اما پهنای باند را به حدی محدود میکنند که عملاً دانلود برای کاربران غیر ممکن میشود که شرکتهای خدماترسان نیز در این خصوص میگویند: به علت ترافیک اینترنتی از سرعت اینترنت کاسته میشود. بر اساس مقررات سازمان تنظیم مقررات اپراتورها پس از دریافت درخواست تخلیه خط از سوی مشترکین خود، موظف اند بلافاصله موضوع را به شرکتهای مخابراتی اعلام کنند و شرکت مخابرات نیز باید حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از دریافت درخواست، خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه کند.

«حجم خوری»، اصطلاحی که همراه با گله و شکایت از شرکتهای اینترنتی خدماترسان عنوان میشود. با این وجود در ایران هیچ استانداری برای فاصله آنتن های مخابراطی وجود ندارد. باید موضوع از طریق ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری شود تا پس از انجام اندازهگیریهای لازم رای نهایی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن حدود پرتودهی آنتن مورد نظر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران صادر شود. در شرایط فعلی جامعه و ضرورت ماندن شهروندان در خانه برای ریشه کن کردن ویروس کرونا، تامین زیرساخت های لازم برای برقراری ارتباطات آنها یکی از تدابیر لازم مسئولان است که با وجود توصیه و بسیج همگانی نهادها برای دعوت از مردم به منظور در خانه ماندن در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ، متاسفانه توسط مسئولان ارتباطات در نظر گرفته نشده است. در صورت فعالسازی همزمان این بستهها با سایر بستههای اینترنت همراه اول، اولویت مصرف با بستههای ساعات مشخص خواهد بود.

اما اگر واقعا پاسخ منطقی پیدا نمی کنید، حتما این موضوع را با “اسکرین شات مصرف اینترنت موبایل” و “بسته اینترنت خریداری شده” به ترنجی اطلاع بدهید. بر اساس مصوبه 266 کمیسون ارتباطات باید سرعت(بیت) بسته خریداری شده در 95درصد مواقع و زمانها تضمین شده باشد. تو سال ۲۰۲۰ هنوز بجای سرعت دارن حجم میفروشن! بدین ترتیب که اگر برای مثال بستهای را انتخاب کنید که دو گیگابایت اینترنت روزانه و چهار گیگابایت اینترنت شبانه دارد، درصورت تمام شدن حجم روزانه، اگر حجم شبانهتان باقی مانده باشد، باقیماندهی حجم شبانه به بستهی بعدی منتقل میشود تا زمانی که حجم پایان یابد و یا زمانش به اتمام برسد. بستگی زیادی دارد که چقدر از تلگرام، اینستاگرام و چیزهای دیگر استفاده می کنید، اگر مصرفتان زیاد نباشد، بسته آلفای روزانه همراه اول با 150 مگابایت حجم و 1000 تومان قیمت برایتان مناسب است یا اگر سرعت برایتان مهم تر است، بسته آلفا پلاس همراه اول را بگیرید که 100 مگا بایت حجم روزانه و 100 مگابایت حجم شبانه دارد، 1500 تومان است و در عوض سرعت بهتری دارد. بررسی کنید که بیشتر در چه ساعاتی از شبانه روز وارد نت می شوید و از آن استفاده می کنید. رشیدی افزود: کارشناسان ما در حال پیگیری این موضوع هستند و عنوان شده این اختلال به زودی برطرف می شود اما بازه زمانی مشخصی برای آن اعلام نشده است.

کارشناسان ما حداکثر تلاش خود برای رفع اشکال پیش آمده به کار گرفته اند. همراه اول برای رفع این مشکل راهحل سادهای در نظر گرفته است. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت بسته های ساعتی و روزانه به مراتب گران تر از بسته های مدت دار است و به همین دلیل اگر کاربر ثابت اینترنت هستید بهتر است دور بسته های ساعتی یا روزانه را خط بکشید. در حالی که به عقیده محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران از نظر ارائه خدمات اینترنت جزو کشورهای گران دنیاست و این موضوع با توجه به درآمد سالانه افراد که-بین 11 تا 12 میلیون تومان است- قابل قبول نیست. خیلی علنی همراه اول قیمت بسته های اینترنت رو گرون کرده حدود دویست درصد با حجم های الکی زیادش حجم اینترنت های همراهی من رو بالا برده و حدود دویست درصد قیمت بسته رو بالا برده متاسفم براتون در کشورهای دیگه هی دارن اینترنت رو ارزون میکنن یا اینکه آفرهای بسیار مناسبی برای مردمشون قرار میدن تا به سهولت بتونن اینترنت بخرن و استفاده کنن نمیدونم با چه حساب و قانونی همراه اول حدود دویست درصد بسته های پوشالی اینترنتیش رو گرون کرده. ایرانسل در کنار افزایش قیمت، حجم بستهها را نیز کاهش داده است، در حالیکه همراه اول بستههای حجمی خود را با قیمت قبل اما با 50 درصد حجم سابق به کاربران پیشنهاد داده است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن