چه نت هایی در عطر مردانه به کار گرفته می شود؟

اگر عطر باز باشید می‌دانید نت‌ها چه هستند یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید. اما مهم نیست که

توسط ABDOOSNEWS در 28 مرداد 1400

اگر عطر باز باشید می‌دانید نت‌ها چه هستند یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید. اما مهم نیست که می‌دانید نت‌های عطر چه هستند یا نه چرا که ما امروز قصد داریم شما را با این نت‌ها آشنا کنیم و علاوه بر آن به بررسی نت‌های مورد استفاده‌ی شرکت‌ها در عطر‌های مردانه بپردازیم. پس با ما تا  انتهای این مقاله همراه باشید. البته با مراجعه به مقاله بهترین عطر مردانه از نظر خانم ها چه نوع عطری است؟ می توانید لیست کامل این عطر ها را مشاهده کنید.

نت‌ها چیستند؟

عطر‌ها نیز مانند موسیقی دارای نت‌های مختلفی هستند. این نت‌ها شامل سه دسته‌ی نت‌های بالایی، میانی و پایه هستند که به ترتیب استشمام می‌شود یعنی ابتدا نت‌های بالایی سپس میانی و نهایتا نت‌های پایه احساس می‌شوند.

این نت‌ها شامل بو‌های متنوعی از نت‌های طبیعی، نوشیدنی، حیوانی، میوه و مرکبات و... است که تعدادی از نت‌های مورد استفاده در عطر‌های مردانه را  امروز بررسی خواهیم کرد.

نت‌های طبیعی

یکی از محبوب‌ترین نت‌های عطر مردانه نت‌های طبیعی است مانند بوی آب اقیانوس که در عطر‌های محبوب بسیاری مانند cool water  استفاده می‌شود. یا نت شن که آن هم دارای محبوبیت است.

نت‌های مرکبات

این دسته از نت‌ها عموما بسیار لطیف و آرامش بخش‌اند چون از مرکباتی همچون رزین، ترنج یا در عطرهای جدیدتر گریپ فروت بوجود می‌آیند.

نت‌های نوشیدنی‌ها

نت‌های نوشیدنی از نوشیدنی‌های پرطرفدار مانند کوکاکولا یا موهیتو یا حتی کاپوچینو ساخته می‌شوند و رایحه‌ای شیرین دارند که گاها می‌تواند باعث افزایش اشتها نیز شوند.

نت‌های میوه‌ای و سبزیجات

نت‌های میوه‌ای و سبزیجات نیز مانند مرکبات در سال های اخیر به میزان محبوبیتشان افزوده شده و امروزه توسط سنین مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال عطر محبوب ناتیکا ویج که اکنون پرفروش‌ترین عطر آمازون محسوب می‌شود در نت‌های بالایی خود از سیب استفاده می‌کند.

نت‌های گل

نام این نت مانند نت‌های دیگر معرف آن‌ها است که از گل‌ها و شکوفه‌ها بوجود می‌آیند. این رایحه‌ها نیز دارای محبوبیت نسباتا بالایی است که عطر آدیداس تیم فورس نیز از این نت محبوب برای تولید عطر مردانه استفاده می‌کند.

نت‌های چوب، قارچ و خزه

این نت‌ها توسط عطرسازی‌ها در نت‌های پایه قرار می‌گیرند. بعنوان مثال عطر ناتیکا ویج که قبلا گفته شد در نت‌های بالایی عطر خود از سیب استفاده می‌کند در نت‌های پایه‌ی خود از خزه نیز استفاده می‌کند.

نت‌های ادویه

ادویه‌جات نیز از نت‌های محبوب در عطرسازی اند برای مثال عطر محبوب عود وود که از فلفل، دانه‌ی تونکا و دارچین در نت‌های پایه‌ی آن استفاده شده است.

نتیجه

دایره‌ی نت‌های عطرسازی آن‌قدر وسیع است که نتوان تمام آن‌ها را در یک مقاله گنجاند اما در این مقاله تعدادی از محبوب‌ترین دسته‌های نت‌ها که در عطر‌های مردانه کاربرد دارند را آوردیم تا بتوانید با بررسی آنها انتخابی درست در عطر خود داشته باشید.

 

این دسته‌ها همه از نت‌های مناسب برای آقایان تشکیل شده است و انتخاب بین آن‌ها وابسته به سلیقه‌ی شماست.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن