نگهداری از کت و شلوار با کاور

کت و شلوار نسبتاً گران است و برای خرید آن باید ابزار بیشتری نسبت به سایر انواع لباس در نظر بگیرید. حتی اگر کت

توسط ABDOOSNEWS در 13 خرداد 1401

کت و شلوار نسبتاً گران است و برای خرید آن باید ابزار بیشتری نسبت به سایر انواع لباس در نظر بگیرید. حتی اگر کت و شلوارهای زیادی در رنگ ها و مدل های مختلف دارید، بهتر است روش های حیاتی محافظت از کت و شلوار را بدانید و برای استفاده طولانی مدت از آن ها استفاده کنید. خوشبختانه امروزه تنوع مدل های لباس اهمیت دو چندانی دارد، اما می توانید سال ها بدون نگرانی از کهنه شدن کت و شلوار خود از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، از آنجایی که کت و شلوارها لباس های رسمی و نیمه قانونی هستند و اغلب در مهمانی ها و جشن ها پوشیده می شوند، برای درخشش آن ها باید همیشه تازه دیده شوند. نگهداری نادرست کت و شلوار باعث پیری آن می شود. اما راه های مناسب برای محافظت از کت و شلوار، برای حفظ شادابی و زیبایی آن مانند روز اول چیست؟

نحوه مراقبت از لباس

از چوب لباسی با کیفیت استفاده کنید

همه ما چوب لباسی های زیادی در اندازه ها و شکل های مختلف در کمد خود داریم. اما آیا آنها برای لباس مناسب هستند؟ رخت آویز مناسب مانتو باید با عرض شانه مانتو همخوانی داشته باشد تا بعد از مدتی شکل مانتو تغییر نکند. نکته دوم در تهیه آویز، عرض آن است. از آویزهای باریک یا ساخته شده از میله های نازک استفاده نکنید. برای نگهداری لباس ها باید چوب لباسی با عرض مناسب تهیه کنید. تصویر زیر نمونه ای معمولی و مناسب از آویزان کردن لباس است. کیفیت و عدم نگهداری چوب لباسی یکی دیگر از مواردی است که باید از آن مراقبت کنید.

از روش های صحیح تمیز کردن استفاده کنید

باید بدانید که تمیز کردن و شستن زیاد کت و شلوار می تواند به آن آسیب برساند. در واقع، اگر کت و شلوار شما بدون لکه است، نباید بیش از دو یا سه بار در سال آن را بشویید. به این دلیل که مواد شیمیایی به الیاف پارچه آسیب می زند و علاوه بر ایجاد کیفیت و ظاهر نامناسب؛ طول عمر آن را کاهش می دهد. برای جلوگیری از پیری بهتر است بیش از یک یا دو بار در هفته کت و شلوار نپوشید.

خرید کاور کت و شلوار

یکی از بهترین روش ها برای نگهداری لباس ها، قرار دادن آنها در جعبه مخصوص است. این روکش ها از لباس های شما در برابر نفوذ گرد و غبار، حشرات و و محافظت می کند و به شما امکان استفاده طولانی مدت از آن ها را می دهد. اما هنگام استفاده از این کاورها، مطمئن شوید که هوا در داخل کاور جریان دارد. اگر روکش کاملا آب بندی شده باشد، خطر نشت هوا در آن وجود ندارد و ممکن است باعث ایجاد رطوبت در آن شوید.

 از برس استفاده کنید

یک برس مانند برس موی اسب درست کنید و در پایان روز از آن استفاده کنید تا توده های اضافی را از تنه خود پاک کنید. ما یک برس نرم را توصیه می کنیم که به الیاف پارچه آسیب نرساند. به خاطر داشته باشید که یک بار مسواک زدن کافی است.

آخرین مطالب