ناسا OSIRIS-REx را برای ذخیره ایمن نمونه های سیارک نشتی آماده می کند

[ad_1] سفینه رباتیک ناسا Osiris-Rex قرار است از روز سه شنبه یک عملیات ظریف برای ذخیره ذرات گرانبهایی را که از

توسط ABDOOSNEWS در 6 آبان 1399
[ad_1]

سفینه رباتیک ناسا Osiris-Rex قرار است از روز سه شنبه یک عملیات ظریف برای ذخیره ذرات گرانبهایی را که از سیارک بنو جمع کرده بود ، اما با باز شدن یک فلپ به فضا نشت می کند ، آغاز کند.

این کاوشگر مأموریت دارد تا قطعاتی را جمع آوری کند که دانشمندان امیدوارند بتوانند به کشف ریشه منظومه شمسی کمک کنند ، اما پس از اینکه نمونه آن بسیار بزرگ شد ، به دام گرفت.

قطعات سطح سیارک در یک جمع کننده در انتهای بازوی سه متری کاوشگر (10 فوت) قرار دارد و به آرامی به فضا فرار می کند زیرا برخی از سنگ ها از بسته شدن کامل محفظه جلوگیری کرده اند.

این بازو همان چیزی است که سه شنبه گذشته در اوج مأموریتی که حدود چهار سال پیش از زمین آغاز شد ، برای چند ثانیه با بنو تماس گرفت.

پیش از این ناسا گفته بود که این کاوشگر حدود 400 گرم (14 اونس) قطعه جمع آوری کرده است که بسیار بیشتر از حداقل 60 گرم مورد نیاز است.

دانشمندان باید نمونه را در کپسولی که در مرکز کاوشگر است نگهداری کنند و به دلیل نشت ، عملیات از تاریخ برنامه ریزی شده در تاریخ 2 نوامبر تا سه شنبه منتقل شد.

دانته لائورتا ، مسئول پروژه ، گفت: "فراوانی مطالبی كه از بنو جمع آوری كردیم ، تسریع در تصمیم گیری برای ذخیره كردن را فراهم كرد."

OSIRIS-REx قرار است در سپتامبر 2023 به خانه بیاید ، امیدوارم با بزرگترین نمونه از دوران آپولو از فضا برگشته باشد.

ناسا گفت ، عملیات ذخیره سازی چند روز طول خواهد کشید ، زیرا بر خلاف برخی دیگر از عملیات OSIRIS-REx که به صورت مستقل اجرا می شوند ، به نظارت و ورود تیم نیاز دارد.

پس از هر مرحله از روند ، فضاپیما اطلاعات و تصاویر را به زمین ارسال می کند تا دانشمندان مطمئن شوند همه چیز به درستی پیش می رود.

این کاوشگر آنقدر دور است که انتقال آن به زمین 18.5 دقیقه طول می کشد و هر سیگنالی از اتاق کنترل به همان زمان زمان نیاز دارد تا به OSIRIS-REx برسد.


آیا آیفون 12 مینی ، HomePod mini دستگاه های مناسب اپل برای هند هستند؟ ما در مورد Orbital ، پادکست هفتگی فناوری خود ، که می توانید از طریق Apple Podcasts ، Google Podcasts یا RSS مشترک شوید ، قسمت را بارگیری کنید ، یا فقط دکمه پخش زیر را بزنید ، بحث کردیم.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن