مقایسه جک s5 و پژو 2008، مقایسه‌ای آسیایی اروپایی

همه ما پژو را به خوبی می­شناسیم. از زمانی‌که محصولات آن به ایران آمد چشممان به جمال نمونه­های زیادی از آن­ها م

توسط ABDOOSNEWS در 3 تیر 1399
همه ما پژو را به خوبی می­شناسیم. از زمانی‌که محصولات آن به ایران آمد چشممان به جمال نمونه­های زیادی از آن­ها مثل پژو 405 روشن شد. از طرف دیگر این روزها خیلی از مردم با کراس اوورهای چینی نیز لذت داشتن شاسی بلند را تجربه کرده­اند؛ جک یک نمونه آنهاست که نباید از جایگاه این خودرو در ایران غافل شد. جک این روزها حسابی برای خود اسم و رسمی به هم زده و می­تواند گزینه­ای رقابتی برای پژو 2008 فرانسوی باشد. در این مقاله قصد داریم پژو2008 و جک S5 را بیشتر بشناسیم. با هم بخوانیم و ببینیم آیا خرید و فروش جک s5 به صرفه است؟ خرید و فروش پژو 2008 چطور؟

معرفی دو خودرو و طراحی آنها

پژو 2008 اولین بار سال 2013 بود که در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان جایگزین پژو 207رونمایی شد و در تابستان سال 96 به ایران رسید که حسابی غوغا به پا کرد. نمایندگی ایران خودرو با همکاری پژو شرکتی به نام ایکاپ راه­اندازی کرده و به تولید و مونتاژ پژو 2008 و 301 پرداختند. طراحی ظاهری این خودرو با المان­ها و خطوط جذابش و فرم چراغ­های زیبا چهره چشم­نوازی را به آن می­دهد. این زیبایی به دل خودرو نیز رسوخ کرده و کابینی مدرن و جذاب با متریال باکیفیت را از آن شاهد هستیم. جکS5 نیز که در سال 2013 توسط چین طراحی و به بازار عرضه شد و به کمک کرمان خودرو مونتاژ و این روزها در ایران پادشاهی می­کند. ظاهر این خودرو به اندازه 2008 اصیل و جذاب نیست و می­توان المان­های هیوندا توسان را در آن به وضوح دید. کابین جک نیز همچون ظاهرش در سطح متوسطی بوده و به پای پژو 2008 نمی­رسد؛ در واقع جک در این مورد بازی را به 2008 باخته است.

مقایسه فنی دو خودرو

پژو 2008 نیز مانند خیلی از کراس­اوورهای دیگر از لحاظ فنی، مهندسی شده و به روز بوده که البته از اروپایی­ها کم­تر از این انتظار نمی­رود. پیشرانه این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم موتور 1598 سی سی و توربوشارژ است. موتور این خودرو توسط دیفرانسیل جلو قدرت را انتقال می­دهد که در عین حال قادر به تولید حداکثر قدرتی برابر با 163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 240 نیوتن متر گشتاور در 1400 دور در دقیقه است. این خودرو جعبه دنده­ای 6 سرعته از نوع خودکار دارد که لذت رانندگی تا حداکثر سرعت 196 کیلومتر در ساعت را به راننده خواهد داد. شتاب صفر تا صد پژو2008 تنها 3/8 ثانیه است که نشان دهنده موتور تیز و سرعتی آن است. باک این خودرو 50 لیتر سوخت ظرفیت دارد که در هر صد کیلومتر 7/6 لیتر آن مصرف می­شود. در طرف مقابل، جک S5 قرار گرفته که تا حدی به رقیبش شباهت دارد. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه این خودرو حجمی به اندازه 1997 سی سی دارد که دارای تنفس توربوشارژ است. موتور این خودرو قادر است تا 174 اسب بخار قدرت را در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن متر گشتاور را در 2000 دور در دقیقه تولید کرده و از طریق دیفرانسیل جلو آن را به چرخ­ها انتقال دهد. جعبه دنده 6 سرعته اما دستی این خودرو قادر به پوشش سرعت180 کیلومتری در ساعت را داشته که این سرعت در 8/10 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می­رسد. این خودرو باکی 55 لیتری داشته که در هر صد کیلومتر 8/7 لیتر آن مصرف میشود.

مقایسه آپشن­ها و تجهیزات ایمنی خودرو

با رسیدن به این بخش متوجه برتری جک نسبت به همتای فرانسوی­اش می­شویم. بنابه دلایلی پژو 2008 از بعضی آپشن­های روتین مانند سانروف محروم است. این خودرو مجهز به سیستم­های ترمز ABS، ESP، EBA و سیستم پایداری در سربالایی است؛ در حالیکه جک علاوه بر این گزینه­ها به سیستم ABS چهارکاناله، EBD، TCS و HDC نیز مجهز شده است. 2008 دارای 6 ایربگ برای راننده و سرنشین، جانبی و پرده­ای است درحالیکه جک فقط تنها به ایربگ راننده و سرنشین مجهز است. وقتی آهنگ مورد نظرتان را در پژو 2008 پلی کنید 6 بلندگو آن را برایتان پخش می­کنند که این خود یکی از لذت­های نشستن در خودرو است. اما سیستم صوتی جک به خاطر مجهز بودن به چندین ورودی و سیستم پخش نسبت به 2008 برتری دارد. در عین حال رینگ­های 16 اینچی آلومینیومی 2008 زیبایی ظاهری 2008 را چشمگیرتر می­کنند. با استفاده از سنسور پارک عقب، دوربین دید و کروز کنترل عقب پژو 2008 را به راحتی می­توان در جای مناسب پارک کرد. سیستم کنترل باد لاستیک در هنگام رانندگی شما را از شرایط لاستیک­های ماشین با خبر می­کند. دو آپشن سنسور باران و سنسور نور که به صورت خودکار عمل می­کنند احتمال خطر را در هنگام بارندگی یا در مکان­های تاریک برای هر دو خودرو بسیار کاهش می­دهند. فرمان برقی و تهویه مطبوع دو­گانه نیز در جک و 2008 لذت استفاده از این دو خودرو را برایتان بیشتر می­کنند. جک مجهز به سیتم ضد سرقت، ISOFIX و قفل ایمنی کودک است که امنیت بالای این خودرو را نشان می­دهد. سیستم روشنایی جک مجهز به چراغ راهنمای روی آینه، تنظیم ارتفاع نور، چراغ­های جلو برقی، چراغ­های عقبLED، چراغ ترمز سوم، چراغ­های مه شکن جلو و عقب است که رانندگی بی­دغدغه­ای را در هر شرایطی متناسب با آن وضعیت برای شما فراهم می­کند. دیگر آپشن­های جک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • کاور موتور
  • آنتن شیشه­ای
  • سانروف
  • رینگ­های 17 اینچ آلومینیومی
  • صندلی چرمی
  • دیمر
  • خروجی پاور 12 ولت
  • کامپیوتر سفری
  • صندلی­های چرمی با قابلیت تنظیم در چند جهت
  • فرمان چرمی با قابلیت تنظیم در 2 جهت
کلام آخر شما در این مقایسه با دو خودرو از دو کشور مختلف سر و کار دارید، فرانسه و چین. با هر کدام آشنا شده و حال می­دانید که این دو خودرو تا چه حد می­توانند نیاز و خواسته شما را از یک خودروی کراس اوور شهری ادا کنند. اگر ظاهر و اصالت برای شما در اولویت است پژو 2008 می تواند گزینه مناسب تری باشد اما در صورتی که علاقمند هستید که آپشن های بیشتری را تجربه کنید می توانید خودروی جک را به عنوان گزینه خرید خود انتخاب نمایید.
آخرین مطالب