معرفی و بررسی صرافی نوبیتکس

   نوبیتکس چه ارزهایی دارد؟ فعالان بازار ارز دیجیتال در ایران همیشه با یک مشکل بزرگ سر و کار دا

توسط ABDOOSNEWS در 12 دی 1400

 

 نوبیتکس چه ارزهایی دارد؟

فعالان بازار ارز دیجیتال در ایران همیشه با یک مشکل بزرگ سر و کار داشته‌اند و آن هم پیدا کردن یک صرافی معتبر خارجی است. البته پیدا کردن یک صرافی معتبر خارجی هم با توجه به اینکه ایرانی ها باید با ابزار مختلف مثل فیلتر شکن وارد آنها شوند خطرات زیادی دارد.

اما در طول چند سال گذشته صرافی های مختلف ایرانی در بازار ارز دیجیتال ایجاد شده اند و تا حدود زیادی این مشکل را حل کرده اند. صرافی نوبیتکس به عنوان یکی از معروف ترین صرافی ایرانی شناخته می شود که بیش از ۶۰۰ هزار کاربر دارد. در این صرافی ارزهای دیجیتال در دو بخش بازار اصلی و بازار حرفه ای قابل معامله هستند.

صرافی نوبیتکس

شما در بازار حرفه ای می توانید معاملات کریپتو به کریپتو انجام دهید که همین موضوع سبب شده این بازار به بازار تتر معروف شود. اما در بازار اصلی که بیشتر مورد توجه کاربران ایرانی قرار می گیرد شما می توانید معاملات کریپتو به ریال داشته باشید و به همین خاطر این بازار را بازار ریال می‌نامند.

در هر دو بازار امکان معامله ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین، ریپل، بایننس کوین، استلار، کلاسیک، EOS ، ترون، دوج کوین و ... وجود دارد. توجه داشته باشید که شما در بازار ریال می توانید معاملات تتر به ریال هم انجام دهید. در مجموع در حال حاضر امکان معامله ۲۶ ارز دیجیتال در بازار ریال و بازار تتر در نوبیتکس وجود دارد اما قطعاً این آمار در آینده باید بیشتر شود چرا که بازار ارز دیجیتال دامنه گسترده‌ای دارد و حجم بسیار وسیع تری از ارزهای دیجیتال در آن وجود دارد.

 

صرافی نوبیتکس کجاست؟

شاید این سوال براتون بوجود اومده باشه که صرافی نوبیتکس کجاست؟ در جواب باید گفت که دفتر این صرافی در ایران حضور دارد و مالکان آن هم ایرانی هستند.

نوبیتکس

کارمزد معاملات در نوبیتکس

کارمزد معاملات در نوبیتکس بر اساس شرایط مختلف متفاوت است. در این صرافی کارمزد معاملات از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود. در نوبیتکس درصد کارمزد از حجم دارایی درخواستی شما کسر می‌گردد. در واقع اگر شما دست داشته باشید در برابر فروش ارزهای دیجیتال خودتان، ریال به دست آورید درصد کارمزد از همان ریال تعیین می گردد و بر عکس اگر بخواهید ارز دیجیتال خریداری کنید درصد کارمزد از همان ارز دیجیتال محاسبه می شود. کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس به حجم معاملات ماهانه شما بستگی دارد.

مثلا اگر شما در طول یک ماه کمتر از ۱۰ میلیون تومان معامله انجام دهید باید ۳۵. درصد کارمزد پرداخت کنید. اما اگر حجم معاملات تان از ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر باشد کارمزد معامله هم به ۲.درصد می‌رسد. در واقع هرچه حجم معاملات بیشتر باشد کارمزد معاملات کمتر می شود.

 

پرداخت کارمزد در شبکه نوبیتکس

راهکار دیگری که برای پرداخت کارمزد در شبکه نوبیتکس وجود دارد استفاده از حالتهای میکر و تیکر است. این حالت ها در بازار ریالی به ترتیب ۱. و  ۱۵. درصد کارمزد برای شما خواهند داشت. ضمناً کارمزد معاملات بستگی به نوع ارز دیجیتالی که قصد دارید مورد معامله قرار دهید هم بستگی دارد. مثلاً برای حداقل برداشت  ۰.۰۰۲ بیت کوین شما باید 0.00035 بیت کوین هزینه برداشت پرداخت نمایید. یا مثلا برای برداشت 0.002 لایت کن شما موظف هستید 0.001 لایت کوین پرداخت داشته باشید.

 

 

آیا نوبیتکس کلاهبرداری است؟

طبیعتا وقتی قرار است در یک بازار مالی مهم آن هم به صورت اینترنتی فعالیت داشته باشید، حساسیت زیادی روی این موضوع دارید که صرافی مد نظرتان برای فعالیت در آن بازار کلاهبرداری نباشد.

ابهامات مختلفی در مورد صرافی نوبیتکس همیشه مطرح شده اند اما واقعیت این است که این سایت به نظر نمی رسد ، کلاهبرداری باشد اما امکان کلاهبرداری از کاربران نوبیتکس وجود دارد. مثلاً ممکن است در شبکه های اجتماعی افراد مختلفی تحت عنوان کارمندان نوبیتکس از کاربران این صرافی درخواست رمز و اطلاعات برای واریز جوایز یا تقویت حساب داشته باشند.

اما در واقع آنها کلاهبردارانی هستند که قصد سوء استفاده از حساب کاربران را دارند. یا مثلاً دیده شده برخی افراد از ناآگاهی کاربران تازه وارد به دنیای ارز دیجیتال استفاده می‌کنند و معاملات خودشان با آنها را خارج از شبکه نوبیتکس با رقم های عجیب و غریب انجام می‌دهند و سبب ضرروزیان به آنها می گردند. در مورد امنیت خود صرافی نوبیتکس خیالتان راحت باشد. این صرافی از بهترین پروتکل برای انتقال داده استفاده می کند و تمامی اطلاعات مشتریان را به صورت رمزنگاری شده ذخیره می کند. در نوبیتکس برای تایید دو مرحله هنگام درخواست وجود دارد تا میزان کلاهبرداری ها کاهش پیدا کند. نوبیتکس دارایی های شما را به صورت آفلاین ذخیره می کند تا اگر صرافی تحت هک سرور قرار گرفت، ارزهای دیجیتال شما محفوظ بمانند. در مجموع از نظر امنیت می‌توان گفت صرافی نوبیتکس یکی از بهترین صرافی های حال حاضر کشور ما است.

 

صرافی نوبیتکس مجوز دارد؟

با توجه به اینکه هنوز برای معاملات ارزهای دیجیتال در ایران قانون مشخصی تدوین نشده است، طبیعت نباید انتظار داشت هیچ کدام از صرافی های حال حاضر ایرانی این بازار مالی مجوز داشته باشند. نوبیتکس هم از این قاعده مستثنی نیست. این شبکه ارز دیجیتال هم کماکان بدون مجوز فعالیت خودش را ادامه می دهد اما بررسی‌هایی که کارشناسان بازار داشته‌اند در صورت تدوین قوانین مشخص برای بازار، نوبیتکس یکی از اولین صرافی‌های خواهد بود که مجوز فعالیت دریافت خواهد کرد.

البته در اعتماد به این صرافی زیاد شک نداشته باشید چرا که نوبیتکس در حال حاضر شفافیت زیادی در معاملات خودش دارد. همچنین شبکه معاملات را در سریعترین زمان ممکن به انجام می‌رساند. یکی دیگر از ویژگی های مهمی که این صرافی دارد قیمت های مناسب آن و کارمزد های پایین که دریافت می کند می باشد. نوبیتکس با ویژگی هایی که دارد در آینده قطعاً می‌تواند در بازار رمز ارز داخلی تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

اطلاعاتی که ما در اینجا خدمتتان بیان کردیم صرفاً برای آشنایی شما با این صرافی ارز دیجیتال بوده است. اگر علاقه دارید با این صرافی بیشتر آشنا شوید و روشهای استفاده از آن را یاد بگیرید می توانید در سایت رمز ارز یار از سایر مطالب آموزشی استفاده کنید.

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن