مراحل ثبت برند و علائم تجاري

طریقه ی ثبت برند شخص : اسکن شناسنامه , کارت ملی , اسکن کارت بازرگانی ( در صورت به کار گیری از حروف لاتین ) ,

توسط ABDOOSNEWS در 8 خرداد 1400

طریقه ی ثبت برند

شخص : اسکن شناسنامه , کارت ملی , اسکن کارت بازرگانی ( در صورت به کار گیری از حروف لاتین ) , نسخه برداری پروانه کسب ( پروانه تأسیس , پروانه بهره‌برداری , پروانه ایجاد , پروانه کسب یا این که کارت ثبت برند بازرگانی یا این که بعضی از گواهینامه ها عمل های صادر شده بوسیله قوانین مدنی و سازمانهای حاکم )

 

ثبت برند تجاری

ثبت برند شخصیت حقوقی : اسکن شناسنامه , نسخه برداری کارت ملی , اسکن مجله تأسیس و نهایی تغییرات کمپانی ( از نهایی تغییرات کمپانی نباید بیشتراز دو سال گذشته باشد ) , ثبت برند اسکن پروانه عمل , پروانه تأسیس , عمل پروانه , پروانه ایجاد , پروانه کسب یا این که کارت بازرگانی یا این که هرگونه مدرک عمل صادر شده به وسیله مقامات نظارتی دولت ) , ثبت برند کارت بازرگانی ( در صورت استعمال از حروف لاتین )

 

اعتنا : در صورتی از برند یا این که نامی که میخواهید استعمال نمایید ثبت برند در تصویر ثبت , لغت ها یا این که حروف لاتین به کارگیری نمی‌شود , کارت ویزیت مایحتاج نخواهد بود .

 

ثبت برند شرکت

ثبت برند بعداز طی روند , یک کد رهگیری اخذ خواهید کرد و در صورت تأیید مدارک بوسیله متخصص ذی‌ربط , دو ورژن از قرارداد به نشانی شما ارسال می شود . ثبت برند بعد از امضای هر دو ورژن , می بایست یکی نسخ را به همراه اصل مدارک و کاغذ واریزی به نشانی راس ارسال نمایید ثبت برند و بعداز اخذ مدارک , پروسه ثبت نشانه تجاری شروع میشود .

 

ثبت برند تأیید اظهارنامه ثبت آرم تجاری صرفا براساس حق تقدم لحظه ثبت آن ها در سیستم است . به این ترتیب حضور نامزدهای متشخص در محل کار تأثیری در فرایند فعالیت ندارد . ثبت برند بعداز لبریز کردن فرم ذی‌ربط به وسیله درخواست کننده در سیستم رئیس مالکیت صنعتی , اظهارنامه برای تطابق با وضعیت معین شده در‌این ضابطه بررسی می شود . در صورتی آفیس تشخیص دهد که ممکن است ثبت برند به دلیل تطابق با لازمات رسمی و عدم وجود آرم شبیه یا این که به عبارتی نماد متبوع , نشانه ثبت شود , جواز تکثیر اطلاع رسانی و در صورت وجود ثبت برند نقص در سندها یا این که مطالب ارسالی را صادر می نماید . اعلامیه اعلان نقص ارسال می شود .

 

 ثبت برند تجاری در ایران

ثبت برند اطلاع از رد اظهارنامه ثبت آرم تجاری هم وقتی حادثه می افتد که ملزومات رسمی در تیتر یا این که تصویر برند تجاری برآورده نشود یا این که بعداز بازرسی شبیه یا این ثبت برند که به عبارتی نشانه تجاری اعمال شده بر روی کالاهای مد نظر شما از گذشته به اسم دیگری ثبت شده باشد . ثبت برند ممکن است دیگری هنگام قطعه فیس دهد

 

ثبت برند به نام شخص

به این ترتیب , همان گونه که در صدر ذکر شد , سازمان مالکیت صنعتی اظهارنامه را با دقت به تطابق با حالت درج شده درین ضابطه بررسی می نماید و در صورت تشخیص ثبت آرم , جواز نشر تبلیغات ذی‌ربط را ثبت برند صادر می نماید . قابل ذکر است که طبق ضابطه , ثبت نماد تجاری تحمیلی نیست , مگر در مواقعی که دولت آن را ناخواسته نماید . اعتنا داشته باشید به بخش 1 ضابطه ثبت , ثبت علامت ها تجاری و اختراعات , مواقعی که دولت داشتن و ثبت آرم تجاری را تحمیلی ثبت برند اعلام کرده و از قاعده فوق مستثنی است . علامتها ناخواسته کالاهای پایین .

 

ثبت برند طبق ضابطه , اظهارنامه نشانه تجاری همراه با یک آرم تجاری گونه و لیستی از کالاها یا این که خدماتی که ثبت نشانه تجاری برای آن ها خواهش می شود و براساس طبقه بندی ثبت برند قابل انجام یا این که طبقه بندی فی مابین المللی , در سازمان مالکیت صنعتی ثبت می شود . پرداخت مخارج ثبت نشانه ها تجاری به عهده درخواست کننده است و همه مخارج اظهارنامه به صاحب اهل ایران صرفا از روش این سیستم قابل پرداخت است . به این ترتیب ثبت التماس در بانکی ثبت برند که هزینه ذی‌ربط برای آن پرداخت شده قابلیت پذیر نیست .

 

 

ثبت برند بعد از اعلام اظهارنامه و تا زمان ثبت نماد تجاری , درخواست کننده از امتیازات و حقوقی برخوردار‌است که در صورت نام نویسی از آن منفعت مند می شود . ولی در‌صورتی‌که درخواست کننده بعداز اعلام اظهارنامه , اقدامی را انجام دهد و مجرم اثبات نماید که آرم در حین فعالیت به صورت رسمی ثبت نشده است , مجرم از دفاع و ثبت یا این که عدم ثبت خویش دفاع خواهد کرد . ثبت برند در حالتی که سازمان مالکیت صنعتی متوجه شود که موقعیت نوشته شده درین ضابطه احراز شده‌است , نشانه را ثبت کرده و اطلاعیه مرتبط با ثبت آن را منتشر می نماید و سند ثبت را به اسم درخواست کننده صادر می نماید .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن