غول ژاپنی جذاب؛ لندکروز

از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای خودروسازی، شرکت‌های خودروسازی ژاپنی هستند.  ژاپن از سال 1910 فعالیت در

توسط ABDOOSNEWS در 10 آذر 1399

از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای خودروسازی، شرکت‌های خودروسازی ژاپنی هستند.  ژاپن از سال 1910 فعالیت در این عرصه را آغاز نمود و هم اکنون جزو سه کشور برتر تولیدکننده خودرو از نظر تعداد خودروی تولیدی در سال است. در این بین برند تویوتا یکی از خودروسازان مطرح ژاپنی است.

در ابتدای کار، شرکت تویوتا در زمینه نساجی فعالیت می‌کرد و در سال 1937 اولین خط تولید خودرو را راه اندازی کرد و اولین خودروی خود با نام ای ای را به بازار عرضه کرد. تویوتا در حال حاضر دومین خودروساز بزرگ‌ و مطرح جهان است که طرفداران بسیاری دارد.

تویوتا لندکروز

از جمله محصولات با کیفیت شرکت تویوتا، خودرو تویوتا لندکرویزر ( لندکروز) است.این خودرو شاسی بلند ژاپنی در سال 1951 برای اولین بار تولید شد و نامش را در رقابت با رقیبش لندروور گرفت.  در میان نسل‌های متفاوت  این خودرو، نسل پنجم با کد j200 از سال 2008 در ایران وجود دارد. این خودرو تا سال 2013 واردات به ایران انجام می‌داد، ولی بعد از آن به علت محدودیت ورود خودروسازان خارجی، ورود لندکروز نیز ممنوع شد.

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. تویوتا لندکروز یکی از شاسی بلندهای با اصالت و جز پرفروش ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد.در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز به بازار ایران وارد شد که با کد J200 شناخته می‌شود تا سال 2013 نیز عرضه این خودرو در بازار کشور ادامه داشت، اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز در ایران متوقف شد.در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود، البته در حال حاضر نمونه پلاک ملی از نمونه فیس لیفت این خودرو در بازار کشور ما وجود ندارد.

امکانات فضای داخل کابین تویوتا لندکروز

این خودرو بسیار لوکس و با کیفیت طراحی شده است. این فضا کاملا هماهنگ با شخصیت خودرو طراحی شده است. صندلی‌های این شاسی بلند ژاپنی بسیار راحت هستند و با روکش چرم مرغوب   پوشیده شده‌اند. تجهیزات زیادی بر روی تویوتا لندکروز نصب شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل، دی لایت و دکمه‌های کنترل روی فرمان اشاره نمود. از دیگر امکانات قابل توجه تویوتا لندکروز سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای است.  صندلی 6 حالته برقی راننده نیز باید به جذابیت‌های این شاسی ژاپنی اضافه کرد. با استفاده از دوربین 360 درجه نصب شده بر روی این خودرو می‌توان آن را به سادگی در مکانهای کوچک جابجا کرد و آن را از خطر برخورد با موانع حفظ کرد.

آنچه که این خودرو را بسیار جذاب می‌کند فضای مناسب و خوبی است که برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. تویوتا لندکروز دارای سه ردیف صندلی است که صندلی‌های ردیف آخر آن به سادگی به طرفین جمع شده و فضای بیشتری برای بار ایجاد می‌کند.

در قسمت بیرونی خودرو و در طراحی ظاهری آن سادگی موج می‌زند. اما در عین حال همراه با وقار و جذابیت است. نحوه قرار گیری چراغ‌ها و جلو پنجره چهره زیبایی به خودرو داده است. در نمای پشتی نیز چراغ‌های حجیم و درب بزرگ عقب به چشم می‌آید.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز

این غول ژاپنی 2450 کیلوگرم وزن دارد و در دو نوع شش و هشت سیلندر تولید و به بازار عرضه شد. موتور 4 لیتری این خودرو 271 اسب بخار قدرت و 385 نیوتون متر گشتاور در دور موتور 3800 دور بر دقیقه تولید می‌کند. شتاب لندکروز از حالت سکون تا 100 چیزی در حدود 11 ثانیه است و حداکثر سرعتی معادل با 200 کیلومتر بر ساعت دارد. در کنار این موارد باید مصرف سوخت این خودرو را هم درنظر داشت. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 13.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که البته مصرفی زیاد محسوب می‌شود.

ایمنی تویوتا لندکروز چگونه است؟

اگر دوستدار و علاقه مند به خرسد تویوتا لندکروز باشید، قیمت بالای این خودرو را به خوبی می‌دانید. البته مزایای متفاوتی این قیمت بالا را توجیه می‌کند. از جمله این موارد، ایمنی مناسب خودرو است. لندکروز پس از گذراندن تست‌های متفاوت و سخت موسسه ایمنی ANCAP که سازمان استاندارد ایمنی استرالیاست،  5 ستاره ایمنی را به راحتی دریافت نمود.  ترمزهای به مکار رفته در این خودرو از نوعABS، EBD و ترمز کمکی هستند. همچنین برای حفظ سرنشینان جلو در هنگام تصادفات رانندگی 6 کیسه هوای جلویی، جانبی و پرده‌ای در خودرو در نظر گرفته شده است.

تجربه رانندگی  با خودرو تویوتا لندکروز 

لندکروز از نظر سیستم فنربندی، عملکرد بسیار مناسبی دارد و ناهمواری‌های مسیر سرنشینان را آزار نخواهد داد. همچنین  موتور 6 سیلندری آن در هنگام کار کردن یا استارت زدن صدای زیادی در کابین ایجاد نمی‌کند.

برای آنکه از رانندگی با این خودرو لذت ببرید، شرکت تویوتا دوربین و حسگرهایی بر روی آن تعبیه کرده که در هنگاه پارک خودرو به شما کمک خواهد کرد. دو دیفرانسیل بر روی این خودرو تعبیه شده تا کاملا مناسب آفرود باشد و در شرایط سخت مقاوم باشد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در لندکروز عایق بندی مناسب آن از نظر سر و صدا است تا سرنشینان، سواری بسیار راحت و به دور از سروصدا را تجربه کنند.

کلام آخر

 تویوتا یکی از بهترین‌ برندهای تولید خودرو در جهان است که محصولات زیادی را تولید و روانه بازار کرده است. در این بین یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای تولیدی این شرکت ژاپنی، تویوتا لندکروز است. این خودرو غول پیکر با وجود وزن زیاد خود چالاکی مناسبی دارد و توانسته تاییدیه ایمنی را با بالاترین امتیاز دریافت کند. در کنار این موارد باید امکانات متعدد و سواری راحت و نرم را به خصوصیات جالب توجه تویوتا لندکروز اضافه نمود.

آخرین مطالب