شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی با وکیل ملکی

هر کسی در طول زندگی خود ممکن است با اختلافات و یا مشکلاتی در خصوص ملک و املاک مواجه شده و مجبور شود به محاکم د

توسط ABDOOSNEWS در 20 دی 1400

هر کسی در طول زندگی خود ممکن است با اختلافات و یا مشکلاتی در خصوص ملک و املاک مواجه شده و مجبور شود به محاکم دادگستری مراجعه کند. در حقیقت، مسائل مربوط به ملک و املاک از متداول ترین اختلافاتی هستند که در دادگاه ها مطرح می شوند.

موضوعات ملکی بسیار گسترده هستند و حل و فصل آن ها نیاز به برخورداری از دانش و تخصص بالایی دارد. به همین دلیل توصیه می شود که اگر با یک مشکل حقوقی در خصوص ملک و املاک مواجه شدید، قبل از هر اقدامی با یک وکیل ملکی مشورت کنید. در این مطلب قرار است تمام مواردی که باید در خصوص مشاوره با وکیل ملکی بدانید را عنوان کنیم؛ همراه ما باشید!

وکیل ملکی متخصص به چه کسی گفته می شود؟

وکیل ملکی متخصص به وکیلی گفته می شود که نسبت به انواع دعاوی ملکی و قوانین و مقررات مربوطه برای رفع آنها تسلط کامل داشته و  می تواند به صورت صحیح شکایت شما را طرح کند. چنین وکیلی فقط پرونده های مربوط به مسائل ملک و املاک را پذیرش می کند و به همین دلیل، تخصص و تجربه فراوانی در این زمینه دارد.

یک وکیل خوب باید بتواند در کمترین زمان ممکن به پرونده موکل خود رسیدگی کرده و از وارد شدن هرگونه ضرر و زیان جلوگیری کند. بنابراین می توان گفت بهترین وکیل املاک کسی است که به صورت دقیق و تخصصی به بررسی جزییات پرونده پرداخته و با دانش تخصصی خود، موثرترین راهکار را انتخاب نماید.

بیشتر بخوانید: بررسی جزئی دعاوی ملکی و نقش مهمی که وکیل ملکی در این دعاوی دارد

هزینه اخذ وکیل ملکی چقدر است؟

هزینه وکیل ملکی وابسته به عواملی مثل ارزش ملک، نوع اختلاف، میزان پیچیدگی پرونده، دانش و تجربه وکیل و... می باشد. بنابراین شما باید پس از مشاوره با وکیل، در خصوص این موارد و محاسبه میزان حق الوکاله صحبت کنید.

به طور کلی می توان گفت به دلیل پیچیدگی پرونده های ملکی و متنوع بودن مدت زمان مورد نیاز برای رسیدگی به ان ها، هیچ نظر قطعی و ثابتی برای هزینه وکیل ملک وجود ندارد.

شرایط مشاوره حقوقی در خصوص دعاوی ملکی به چه صورت است؟

از آنجایی که معاملات ملکی یکی از رایج ترین معاملات در تمام کشور به شمار می رود و در حجم بسیار بالایی انجام می شود، طبیعی است که میزان اختلافات و مشکلات در این زمینه هم بسیار بیشتر از موضوعات دیگر باشد. بخش عمده ای از این اختلافات به دلیل ناآگاهی افراد از مسائل حقوقی به وجود می آید، به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر نوع معامله ملکی، با یک وکیل املاک مشورت کنید. در این صورت می توانید به درستی تصمیم گرفته و در آینده هم با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

برای اینکه بتوانید با بهترین وکیل ملکی مشورت کنید، باید با دقت و بررسی فراوان و همچنین پرس و جو از افرادی که قبلا با مشکل شما مواجه بوده اند، یک وکیل مناسب انتخاب نمایید.

آیا امکان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی وجود دارد؟

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از وکلا حاضرند به صورت تلفنی هم به شما مشاوره دهند. یعنی شما می توانید با یک وکیل امور ملکی تماس گرفته و تمامی سوالات و ابهامات خود را از او بپرسید. به این ترتیب اگر وقت و فرصت کافی برای مراجعه حضوری به دفتر وکالت نداشته باشید، باز هم امکان بهره مندی از مشاوره های یک وکیل خبره را خواهید داشت.

از طرفی دیگر، مشاوره تلفنی هیچ محدودیت مکانی ندارد و افراد می توانند از بهترین وکلای شهرهای مختلف هم کمک بگیرند. برای مثال، اگر شما در شهرستان هستید می توانید با یک وکیل ملکی در تهران تماس گرفته و در خصوص مسائل خود با او مشورت کنید.

مشاوره حقوقی با وکیل ملکی در تهران

وکلای تهران نسبت به سایر شهر ها تمایل بیشتری برای پذیرش پرونده های ملکی از خود نشان می دهند و این شهر بیشترین آمار وکیل متخصص ملکی را دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از شهرستان های دیگر هم علاقه مندند تا با یک وکیل در تهران مشورت کنند.

برای انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران، شما باید با جستجو در اینترنت و یا سوال پرسیدن از دیگران چندین وکیل خوب را پیدا کرده، و سپس به مقایسه نحوه عملکرد، میزان دانش و تجربه و میزان موفقیت در پرونده های قبلی آنها بپردازید. به این ترتیب می توانید بهترین انتخاب را داشته و رسیدگی به پرونده های خود را با خیالی آسوده به یک وکیل حرفه ای بسپارید.

البته باید توجه داشته باشید که هیچ گاه حق الوکاله  را به عنوان معیار خود برای انتخاب وکیل ملکی تهران در نظر نگیرید؛ چرا که ممکن است یک وکیل هزینه زیادی برای همکاری درخواست کند اما توانایی و مهارت چندانی نداشته باشد. یا برعکس، شما با پرداخت هزینه بالا برای همکاری با یک وکیل خوب، از بسیاری ضرر و زیان ها جلوگیری خواهید کرد.

نتیجه گیری و جمع بندی

مسائل حقوقی بسیار پیچیده بوده و جزییات و نکات ریز فراوانی دارند؛ به همین دلیل برای حل و فصل آن ها حتما باید با یک وکیل ملکی خبره مشورت کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه برای هر نوع معامله ملکی و خرید و فروش املاک اقدام کنید، ابتدا نظر یک وکیل متخصص را جویا شوید تا از تمام جزییات معامله و چالش های حقوقی که احتمال دارد در آینده پیش بیاید جلوگیری کنید.

 

همکاری با یک وکیل خوب و مشاوره گرفتن از او در خصوص مسائل حقوقی ملکی، باعث می شود که در مدت زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب برسید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن