سئو در 2022 و 2023 چگونه است؟ الگوریتم شناسی

موج سواری بر روی الگوریتم های سئو در سال 2022 تا 2023 شمسی چگونه است؟ در این مقاله تمامی الگوریتم های جدید و

توسط ABDOOSNEWS در 2 اسفند 1400

موج سواری بر روی الگوریتم های سئو در سال 2022 تا 2023 شمسی چگونه است؟ در این مقاله تمامی الگوریتم های جدید و ترند امسال و سال دیگر یعنی از سال 1400 لغایت 1401 به شما در قالب موضوعات متفاوت در آپدیت(به روز رسانی) مختلف ارائه خواهد شد. الگوریتم شناسی الگوریتم های جدید در ایران سئو نمایندگی ایران نقش(نقشی که تکراری نیست)؛ استفاده از سایت ها و شبکه های اجتماعی به حدی رایج شده است که بسیاری از کسب و کارها ابتدا یک سایت عریض و طویل دایر می کنند و بعد تازه به صورت رسمی کار خود را از سر می گیرند.

ایران نقش: بیراه نیست اگر بگوییم اینترنت پر شده از سایت های رنگارنگ و متنوع که البته خیلی از آن ها مفت هم نمی ارزند، ولی در عوض بعضی از کسب و کارها کلی وقت و انرژی می گذارند تا محتوای درست و حسابی تولید کنند و سری در میان سرها در بیاورند ولی انگار یک پای کارشان می لنگد و نمی شود آنچه که باید بشود.

وقتی اوضاع به این شکل می شود، طبعاً مدیر سایت یک سرچ ساده می کند تا ببیند چرا با وجود آن همه تلاش، گوگل تحویلشان نمی گیرد و بدتر از آن، اینکه مخاطبان آن ها را نادیده می گیرند تا اینکه بالاخره برخورد می کنند با یک کلمه که همه جا تکرار شده است و آن کلمه چیزی نیست جز «سئو سایت». به این صورت مشکل دیگری هم به وجود می آید و آن هم پاسخ به این پرسش است که اصلاً «سئو چیست؟»

اگر شما هم می خواهید به زبان ساده مفهوم سئو را متوجه شوید، ادامه این نوشته را دنبال کنید.

سئو چیست؟

مطمئنم که از ظاهر این کلمه متوجه شده اید که ریشه آن فارسی نیست. بله سئو مخفف سه حرف انگلیسی SEO یا Search Engine Optimization است و معنی آن، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوست. در واقع سئو، دستورالعمل هایی است که اگر درست و حسابی انجام شوند به سایت ما کمک می کنند تا جایگاه بهتری را در موتورهای جستجو از جمله گوگل پیدا کنیم و در نتیجه ترافیک سایت بالا می رود و بازدید از آن افزایش پیدا می کند.

سئو چیست
سئو چیست؛ به عبارت خودمانی، اگر یکسری نکات را رعایت کنیم، گوگل از ما راضی می شود و با افتخار ما را به همه معرفی می کند و کاربر است که از در و دیوار سایت ما می ریزد.

اما این وسط باید حواسمان به این موضوع هم باشد که هنگام رعایت اصول سئو بیشتر از آن که باید هوای موتورهای جستجو را داشته باشیم، باید به کاربران توجه کنیم، یعنی اینکه باید بدانیم با استفاده از چه قالب ها و کلماتی حرف خودمان را بزنیم تا گوگل را راضی نگه داریم، ولی این قالب ها و کلمات کافی نیستند، بلکه باید حرف حساب بزنیم؛ حرفی که کاربران به دنبال شنیدن و خواندن آن هستند و برایشان سودمند است تا آن ها هم راضی باشند.

اصلا خود گوگل هم به دنبال کسب رضایت کاربران است و وقتی ببیند شما از پس این کار برمی آیید، سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” را در بالای فهرست نتایجش می آورد تا به همه نشان دهد.

چرا سئو سایت مهم است؟

سئو یک جورایی عصای دست گوگل و دیگر موتورهای جستجو است و به آن ها کمک می کند تا با سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” آشنا شوند و با توجه به کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده می کنید، از حوزه فعالیت شما خبردار شوند و اگر همه چیز اصولی و مرتب باشد شما را به صفحه اول نتایج جستجو ببرند و از این طریق آمار بازدید سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” افزایش پیدا کند.

چرا سئو سایت مهم است؟
چرا سئو سایت مهم است؟ با این اوصاف شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا از راه های میانبری مثل تبلیغات یا شبکه های اجتماعی یا هر پلتفرم به درد بخور دیگری استفاده نکنیم تا مجبور نشویم این همه ناز گوگل را بکشیم؟ جواب این سؤال ساده است: موتورهای جستجو منبع اصلی ترافیک سایت ها هستند. آمارها هم نشان می دهد که فقط بخش کوچکی از کاربران بر روی تبلیغات اینترنتی کلیک می کنند و همیشه نتایج سرچ طبیعی کاربران، ترافیک بیشتری را برای سایت ها به همراه دارد.

یک امتیاز اساسی دیگر سئو این است که اگر درست پیاده سازی شود، تأثیرش در طول زمان افزایش پیدا می کند؛ یعنی اگر در سایت خود محتوایی دارید که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران بهینه سازی شده است، روز به روز ترافیک سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” بیشتر خواهد شد، ولی تبلیغات اینترنتی یا هر نوع تبلیغ دیگری مقطعی است و هر بار استفاده از آن، نیاز به صرف کلی هزینه دارد.

حالا بیایید این تئوری ها را کناری بگذاریم و کمی در دنیای واقعی سیر کنیم، خب اینهمه تأکید شده است که به سئو سایت توجه کنیم تا آمار بازدید سایت بالا برود، در آخر چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

یک مثال ساده می آوریم تا دلیل این همه تلاش برای بهینه سازی سایت و افزایش طبیعی ترافیک آن مشخص شود: سایت دیجی کالا را در نظر بگیرید، طبق گزارشات، این سایت روزانه حدود 17 میلیون بازدید کننده دارد و به همین دلیل توانسته است در الکسا (سیستم رتبه بندی سایت ها از نظر میزان ترافیک) رتبه سوم را در ایران و رتبه 148 ام را در جهان از آن خود کند. ولی این تمام ماجرا نیست. این رتبه درخشان یک پیامد مهم برای دیدآورندگان این سایت داشته است و آن هم میزان بالای فروش است.

هر چند که اطلاعات دقیقی درباره میزان فروش روزانه و سالانه دیجی کالا در دسترس نیست ولی طبق گزارشی که این سایت در سال 1400 منتشر کرد، در یکی از روزهای پاییز 1400 دیجی کالا توانسته است 1.586.000 محصول بفروشد و اگر میانگین قیمت هر محصول را 600.000 تومان در نظر بگیریم، فروش دیجی کالا در آن روز، چیزی حدود 951.600.000.000 تومان بوده است!

بنابراین پیش به سوی کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو و انواع آن!

انواع سئو سایت

انواع سئو سایت

انواع سئو؛ سایت یک سیستم پویاست که دو وجه دارد، داخلی و خارجی، به همین دلیل لازم است هوای هر دو وجه سایت را داشته باشیم و به فکر بهینه سازی همه قسمت های آن باشیم:

1. سئو داخلی سایت (On-Page SEO)

سئو داخلی سایتاین نوع سئو همان طور که از نامش پیداست، بهینه سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجویی نظیر گوگل است تا از این طریق جایگاه سایت در نتایج سرچ گوگل ارتقا پیدا کند و ترافیک آن افزایش یابد. اگر سئو داخلی سایت به خوبی انجام شود، موتورهای جستجو به سادگی سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” را پیدا می کنند و پس از اینکه موضوع آن را درک کردند و مشخص شد که استانداردهای لازم را رعایت کرده اید، آن را یک سایت سودمند، به کاربران معرفی می کنند.

البته که رسیدن به سئو داخلی سایت به همین راحتی نیست و باید یکسری از کارها را برای دستیابی به آن انجام دهید از جمله:

بهینه سازی آدرس تمام صفحات سایت

بهینه سازی آدرس تمام صفحات سایتاول از همه از آدرس (URL) سایت شروع می کنیم زیرا یکی از قسمت هایی است که گوگل به آن توجه خاصی دارد. آدرس سایت هر چقدر خواناتر، کوتاه‌تر و با موضوع سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” مرتبط تر باشد، اثر بیشتری در سئو سایت خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر کسب و کار شما تولید میز و صندلی چوبی است، بهتر است از واژه چوب در آدرس سایت خود استفاده کنید.

تحقیق درباره کلمات کلیدی (Keyword Research)

کلمات کلیدی، دقیقاً همان کلماتی هستند، در این جا کلمات زیادی از نظر تایپ فیس فونت های فارسی و فونت های انگلیسی در سایت ایران فونت که مخاطبان هدف شما در اینترنت جستجو می کنند و به وسیله آن به دنبال محتوای مورد نظر خود می گردند؛ بنابراین اگر بتوانید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، مطمئناً سئو داخلی قوی تری خواهید داشت.

بهینه سازی عنوان متا (Meta Title) یا عنوان سئو

به عبارتی که در صفحه نتایج گوگل می بینیم، عنوان متا یا عنوان سئو گفته می شود. این عنوان حتماً باید جذاب و چشمگیر باشد و کاربر را تشویق به کلیک کند، مثلاً: لیفت ابرو چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند؟

هم چنین سعی کنید کلمه کلیدی هدف حتماً در همان ابتدای عنوان متا قرار گیرد و بعد به آن پر و بال دهید و یادتان باشد که عنوان متا حداکثر باید 55 کاراکتر باشد و از این عنوان در هدینگ یک یا تگ H1 استفاده کنید.

رعایت ساختار در نوشتن محتوا

رعایت ساختار در نوشتن محتوا
وقتی محتوایی را می نویسید باید به هدینگ ها توجه کنید و با توجه به اهمیت موضوعات، آن ها را در H1، H2 و H3 قرار دهید.

به عنوان مثال اگر می خواهید درباره پوشاک صحبت کنید می توانید در هدینگ اول پوشاک، هدینگ دوم پوشاک مردانه و زنانه و هدینگ سوم پوشاک مردانه رسمی یا اسپرت و پوشاک زنانه رسمی یا اسپرت را پوشش دهید.

استفاده از انکرتکست ها

انکرتکست ها کلماتی هستند که معمولاً آن ها را به رنگ آبی در صفحات سایت می بینید و با کلیک روی آن ها می توانید به صفحه دیگری لینک شوید. حواستان باشد که در انکرتکست ها باید از کلمات کلیدی استفاده کنید و هم چنین باید با صفحه لینک شده مرتبط باشند.

بهینه سازی متادیسکریپشن

بهینه سازی متادیسکریپشنمتادیسکریپشن متنی است که در صفحه نتایج جستجوی گوگل در قسمت پایین عنوان متا دیده می شود. این متن هم بهتر است برای خواننده جذاب و تأثیرگذار باشد. هم چنین متادیسکریشن باید حدود 300 کاراکتر باشد و حتماً از کلمه کلیدی در آن استفاده شده باشد. مثال:

  • عنوان متا: لیفت ابرو چیست و چه کسانی به آن نیاز دارند؟
  • متا دیسکریپشن: لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟ عوارض جانبی، دوره بهبودی، هزینه و …

رعایت چگالی کلمات کلیدی

قبلاً فکر می کردند اگر یک محتوا را پر کنند از کلمات کلیدی ، می توانند بازخورد بهتری از گوگل بگیرند ولی امروزه گفته می شود استفاده از کلمات کلیدی در صد کلمه اول محتوا و هم چنین استفاده از آن در بخش های دیگر و به گونه صحیح، می تواند نتایج بهتری داشته باشد.

لینک سازی داخل سایت

لینک سازی داخل سایتشما می توانید هم به مطالب مفیدی که در سایت خودتان هست لینک کنید و هم اینکه به سایت های مناسب دیگران لینک دهید.

استفاده از Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما

نشانه‌گذاری اسکیما به کمک موتور جستجوی گوگل می آید تا راحت‌تر موضوع محتوای شما را دریابد و در نتایج مرتبط سرچ گوگل، در رتبه‌بندی قرار دهد.

سئوی تصاویر سایت

بهینه سازی سرعت بارگذاری تصاویر، بهینه کردن حجم عکس ها، استفاده از تگ Alt و … از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می شود.

هماهنگی سایت با گوشی های موبایل یا ریسپانسیو بودن آن ها

ریسپانسیو بودن سایت یعنی اینکه وقتی صفحه سایت را تغییر اندازه می دهید یا در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل آن را باز می‌کنید، شکل ظاهری آن بهم نریزد. اگر سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” ریسپانسیو نباشد، طبق اعلام گوگل جایگاه آن تنزل پیدا می کند.

2. سئوی خارجی سایت (Off-Page SEO)

سئوی خارجی سایتسئوی خارجی هم از نامش پیداست که به مجموعه اقداماتی که بیرون سایت انجام می دهیم، گفته می شود. این اقدامات می تواند در صفحات دیگر دامنه، شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر باشد. برای بهینه سازی خارجی سایت هم باید یکسری کارها انجام شود، از جمله:

لینک سازی خارجی یا لینک بیلدینگ

لینک ‌بیلدینگ یعنی اینکه از سایت‌های دیگر به سایت خودمان لینک بزنیم . موتورهای جستجویی مثل گوگل از لینک ها برای پیگیری و تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ موتورهای جستجو نه تنها لینک ‌های موجود در میان صفحات وب سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” را بررسی می‌کنند بلکه، لینک‌ های بین وب‌ سایت‌های مختلف را هم زیر نظر می گیرند.

حضور در شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعیبا حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف هم می توانید برند سازی کنید و هم اینکه این کار به لینک سازی برای سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” کمک می کند.

انواع تکنیک های سئو برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل

حالا که هم متوجه شدیم «سئو چیست؟» و هم با انواع آن آشنا شدیم، بد نیست درباره تکنیک های آن هم بدانیم تا زودتر بتوانیم به اهدافمان برسیم.
همیشه برای انجام هر کاری راه های مختلفی وجود دارد، سئو سایت هم از این قاعده مستثنی نیست:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفیددر تکنیک سئو کلاه سفید همه چیز درست و اصولی و سر جای خود است. این تکنیک ‌ها بر اساس قوانین و مقررات موتورهای جستجو پایه ریزی شده اند و در نتیجه استفاده از آن ها، رتبه سایت به ‌طور کاملاً طبیعی ارتقا می یابد. تکنیک های کلاه سفید بهترین و مناسب ترین راه برای دستیابی به سئو سایت هستند و هرچند که شما را یک شبه به نتیجه نمی رسانند، ولی می توانند نتایج مطمئن و ماندگاری داشته باشند.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاهاین تکنیک، راهی است برای اینکه یک شبه ره صد ساله را بروید ولی حسابی خطرناک است. در فرآیند کلاه سیاه، سعی می شود از نقطه ضعف های گوگل و دیگر موتورهای جستجو استفاده شود و در واقع گوگل فریب بخورد و از این طریق جایگاه سایت در نتایج جستجو ارتقا یابد.

ولی اگر سئو دست شما را بخواند که مطمئناً می خواند، هر جایگاهی که داشته باشید، از دست می دهید و همه چیز نیست و نابود می شود.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستریسئو کلاه خاکستری هم مانند سئو کلاه سیاه است ولی با یک تفاوت؛ در سئو کلاه خاکستری از روش های غیرقانونی استفاده می شود ولی شکل و فرم اجرای آن ها به صورتی است که گوگل را فریب می دهد. البته گوگل هم بیکار ننشسته است و با آپدیت های جدید، خیلی وقت ها این راه ها را شناسایی می کند، بنابراین اگر می خواهید مشمول جریمه گوگل نشوید، نباید بی گدار به آب بزنید.

سخن پایانی

«سئو چیست؟»، یک پرسش پرتکرار که جواب آن اولین قدم برای ارتقای جایگاه سایت شما”به عنوان مثال سایت ایران نقش” در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. سئو به شما کمک می کند که بهتر دیده شوید، بیشتر مورد توجه قرار گیرید و در نهایت کسب و کار موفق تری داشته باشید.

تیم تخصصی آب پاک سازان آماده ارائه خدمات فنی هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین و همچنین دارای خطوط ارتباطی مختلف برای ارتباط سریع واحد پشتیبانی با مشتریان محترم می‌باشد، این تیم در بخش‌های مختلف، مشاوره تخصصی پیش از فروش، خدمات فروشگاه تصفیه آب قدکساز آب پاک سازان در هنگام نصب دستگاه و امداد تصفیه پس از فروش به مشتریان امکان خریدی امن و مطمئن را نوید می‌­دهد.

رعایت اصول سئو اصلاً سخت نیست، فقط کافی است آستین ها را بالا بزنید و بیشتر یاد بگیرید یا از کسانی که در این کار خبره هستند کمک بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن