ریزترین گونه های میگو در جهان

وقتی فردی به میگو فکر می کند، احتمالاً به چیزی خوشمزه خوراکی و کوچک فکر می کند. اما گونه های میگو وجود دارند ک

توسط ABDOOSNEWS در 17 فروردین 1401

وقتی فردی به میگو فکر می کند، احتمالاً به چیزی خوشمزه خوراکی و کوچک فکر می کند. اما گونه های میگو وجود دارند که حتی کوچکتر از میگوی "بچه" فروخته شده در سوپرمارکت هستند. در واقع، آنها واقعا کوچکتر از آن هستند که نمی توانند برای هر چیزی به جز ماهی های گرسنه که خودشان کوچک هستند، غذا بخورند، اما در زیستگاه طبیعی خود زیبا هستند. در اینجا تنها پنج مورد از ریزترین گونه های میگو در این سیاره وجود دارد.

برای خرید میگو ریز پلویی تازه و صید روز کلیک کنید.

 

 

میگوی آب شور

این سخت پوستان کوچک که به عنوان میمون های دریایی معروف شده اند، بین هشت تا 12 میلی متر طول دارند و ماده ها کمی بزرگتر از نرها هستند. تخم ها می توانند برای مدت طولانی خوابیده باشند و برای تغذیه ماهی و سایر سخت پوستان استفاده می شوند. برخلاف اکثر میگوها، میگوهای آب نمک در دریاچه های نمکی یافت می شوند.

 

 

 

میگوی امپراطور

این گونه میگوی زیبا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام یافت می شود و حتی از میگوی آب نمک نیز کوچکتر است. معمولاً به طول 4 میلی متر می رسد. معمولاً در آبی با عمق حدود 148 فوت یافت می شود و در جمع با حیوانات دیگر مانند خیار دریایی زندگی می کند. میگوی امپراتور در تصویر بالا بر روی شاخه برهنه ای قرار گرفته است که طول آن کمتر از یک اینچ است!

 

 

 

Clear Cleaner Shrimp

این میگوی ظریف و تقریبا شفاف می تواند تا حدود یک و یک چهارم اینچ رشد کند. این یک گونه از میگوهای تمیزتر است که در اقیانوس های هند و اقیانوس آرام و سواحل هاوایی نیز یافت می شود. به عنوان یک میگو تمیزتر، شقایق های دریایی را تمیز می کند، حیواناتی که شاخک های آنها معمولا برای حیوانات دیگر سمی است.

 

 

 

میگو مخملی کارائیب

این میگوی یک اینچی در دریای کارائیب در اعماق حدود 20 تا 90 فوت یافت می شود. همچنین نیمه شفاف است و غواص می تواند به راحتی آناتومی چشم بزرگ، رگ شنی و اندام های داخلی قرمز روشن آن را ببیند.

 

 

 

میگوی مرجانی زنگبار

همانطور که از نامش پیداست، این میگوی کوچک به طول 15 میلی متر در صخره های مرجانی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام غربی در اعماق حدود 10 تا 130 فوتی زندگی می کند. رنگ کم رنگ و تا حدودی کرمی آن به آن کمک می کند تا با مرجانی که در آن زندگی می کند ترکیب شود.

آخرین مطالب