روش هایی برای انتخاب سرور مجازی

برای اینکه بتوانید بهترین ارائه دهنده خدمات سرور مجازی را بیابید، توجه به نکات زیر می تواند در این زمینه به شم

توسط ABDOOSNEWS در 17 آبان 1400

برای اینکه بتوانید بهترین ارائه دهنده خدمات سرور مجازی را بیابید، توجه به نکات زیر می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. در ادامه به بررسی انواع سرورهای مجازی و روش های انتخاب آن می پردازیم. همراه ما باشید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا از سرور مجازی یا vps  استفاده کنیم؟

خیلی ساده بگویم اولین قدم برای راه اندازی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خرید دامنه ها و هاست هایی است که انواع مختلفی مانند هاست وردپرس، هاست سی پنل ایران، هاست سی پنل آلمانی، هاست دانلود، هاست پشتیبان دارند. و … که فضای ذخیره سازی متفاوتی دارند که بسته به نوع کسب و کار، کوچکتر به فضای کمتری نیاز دارد، اما با رشد سایت و تولید محتوا و محصولات، سایت های بیشتری نیاز به ارتقا و افزایش فضای ذخیره سازی خواهند داشت.

✔️ محدودیت های پهنای باند را حذف می کند

هر چه سایت بیشتر رشد کند و ترافیک بیشتری دریافت کند، به پهنای باند بیشتری نیاز خواهد داشت. اما همانطور که می دانید سرویس های هاست اشتراکی مانند هاست سی پنل ایران و ... ممکن است محدودیت پهنای باند داشته باشند. به همین دلیل داشتن سرور مجازی می تواند در این امر به شما کمک زیادی کند.

✔️ مقرون به صرفه بودن

محبوب ترین ویژگی انتخاب سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی این است که انتخاب سرور مجازی مقرون به صرفه تر از خدمات هاست اشتراکی است و امکانات بیشتری را با هزینه کمتر نسبت به هاست اشتراکی ارائه می دهد.

علاوه بر این، با وجود اینکه تمامی ویژگی های یک سرور هاست اختصاصی را دارند، نسبت به سرورهای هاست اختصاصی مقرون به صرفه تر هستند و هزینه ها را کاهش می دهند.

✔️ امنیت و قابلیت اطمینان بالا

تمام امنیت سرور مجازی در دست شما خواهد بود و هاستینگی که از آن سرور تهیه می کنید نمی تواند مشکلی برای شما ایجاد کند. مگر اینکه دشمن داشته باشد.

به همین دلیل است که سرو نزد همه مشتریان خاص محبوب است. زیرا آنها می توانند موارد امنیتی را خودشان بدون اینکه کسی متوجه شود کشف کنند.

قابلیت تنظیم، کنترل و سفارشی‌سازی بیشتر از میزبانی مشترک.

علاوه بر این، یافتن یک ارائه دهنده سرور مجازی خوب بسیار مهم است زیرا امروزه همه مشاغل به سرور مجازی نیاز دارند.

5 تکنیک انتخاب سرور مجازی

قبل از خرید سرور مجازی حتما به این نکات توجه کنید

1- کیفیت پشتیبانی

همه کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ همیشه به دنبال بهترین ارائه دهنده خدمات میزبانی سرور مجازی هستند تا با انتخاب سرور مجازی کسب و کار خود را رونق دهند.

اگرچه شرکت های میزبانی زیادی وجود دارند که خدمات سرور مجازی را ارائه می دهند، اما نکته مهم این است که کیفیت پشتیبانی یکسان نیست.

زمانی که مشکلی پیش می آید، ارسال ایمیل و چند ساعت انتظار برای پاسخگویی به استرس، مشکل و استرس شما را کاهش می دهد یا به راحتی می توانید در هر زمانی با آنها تماس بگیرید؟

نحوه واکنش تیم پشتیبانی در هنگام بروز مشکل و اینکه چقدر حرفه ای و مسلط هستند نیز مهم است. همچنین توجه داشته باشید که چقدر طول می کشد تا پشتیبانی دریافت کنید و چگونه پاسخ دهید. .

کیفیت و تجربه تیم پشتیبانی در پاسخگویی به مشتریان یکی از مهم ترین نکاتی است که قبل از خرید سرور مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

2- سیستم عامل

موضوع مهم دیگری که در انتخاب سرور مجازی و خرید سرور مجازی در ایران و اروپا باید مورد توجه قرار گیرد، سیستم عامل است.

سرور مجازی با وجود هاست، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. مثلا نصب سیستم عامل مورد نظر. زیرا در سرور مجازی VPS می توانید انتخاب کنید که می خواهید با لینوکس کار کنید یا با ویندوز و امکانات و گزینه های بیشتری نسبت به فضای هاست دارید.

علاوه بر این در خود سیستم عامل لینوکس با گزینه های مختلفی روبرو هستید که می توانید هر کدام را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، دسته های اوبونتو، RED Hat یا RHEL، فدورا، CenOS و غیره... بنابراین می توانید به راحتی یکی از سیستم عامل هایی را که بیشتر با آن آشنا هستید انتخاب کنید.

چه سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید و چه سیستم عامل لینوکس، هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بسته به اینکه کدام سیستم عامل برای شما راحت تر است.

اما در کل سیستم عامل لینوکس از نظر امنیت گزینه بهتری نسبت به سیستم عامل ویندوز است.

- کنترل پنل سرور

یک ارائه دهنده خدمات سرور مجازی باید یک کنترل پنل ساده اما کاربرپسند داشته باشد که دسترسی کامل به ویژگی هایی را فراهم کند که می تواند عملکرد سایت شما را بهبود بخشد.

ما در سابین سرور یک کنترل پنل مخصوص سرورهای مجازی داریم که بدون نیاز به ارسال بلیط شبانه روزی می توانید سرور خود را مدیریت کنید.

4. به منابع RAM و CPU توجه کنید

قبل از خرید باید به میزان رم و سی پی یو توجه کرد زیرا عملکرد سایت با میزان رم و سی پی یو ارتباط مستقیم دارد.

5 - امکانات جانبی را در نظر بگیرید

برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید داشتن گواهی SSL، SSD و داشتن درایور سرور است. زیرا برای کاربران مبتدی، استفاده از لانچر سرور، استفاده از سرور مجازی خود را برای آنها آسانتر می کند و اعتماد و اطمینان بیشتری به لانچر سرور استک دارند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن