دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت

  هر فردی که یک حساب بانکی فعال چه به صورت شخصی و چه به صورت شرکتی داشته باشد، یک شماره حساب د

توسط ABDOOSNEWS در 3 اسفند 1399

 

هر فردی که یک حساب بانکی فعال چه به صورت شخصی و چه به صورت شرکتی داشته باشد، یک شماره حساب دارد.

در کل شماره حساب را فقط برای نقل و انتقال های وجه داخل بانکی می توان مورد استفاده قرار داد، اما به منظور دریافت پول از حساب یک بانک و انتقال پول به حساب یک بانک دیگر، نمی توان از شماره حساب بانکی استفاده کرد.

ممکن است تنها گزینه ای که به آن فکر می کنید کارت به کارت کردن پول باشد در صورتی که انتقال بانکی از طریق کارت به کارت بسیار محدودیت دارد. مهم تر از آن وقتی کارمزد های بانکی افزایش پیدا می کند شاید دیگر انتقال پول به صورت کارت به کارت چندان به صرفه نباشد. در این صورت تنها گزینه پیش روی شما استفاده از شماره شبا بانکی است که در حال حاضر با شماره شبا، روزانه تا سقف 50 میلیون تومان می توانید پول خود را به حساب های بانک های مختلف به آسانی منتقل نمایید.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت آسان شدن و استاندارد کردن مبادله های بین بانکی و جهانی، شبا یا شماره حساب بانکی ایران را ارائه کرده است. این شماره حساب طبق استاندارد ایزو 13616 ، تعریف شده است و در کلیه سامانه های پرداخت بین بانکی فقط این نوع شماره حساب مورد استفاده قرار می گیرد.

توسط هر شماره حساب بانکی یا شماره کارت می توان یک شماره حساب "شبا" دریافت کرد. 

در این مقاله تصمیم داریم به شما چگونگی دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت و شماره حساب را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 تبدیل شماره کارت به شبا کشاورزی

ساختار شماره شبا کشاورزی

زمانی که سامانه ساتنا، سامانه تسویه ناخالص آنی، سامانه پایا و سامانه‌‌ پایای الکترونیکی راه اندازی شد، امکانی ‌به وجود آمده که نقل و انتقال‌ های الکترونیکی به راحت ترین شکل ممکن، انجام شود و لازم نباشد که در شعبه حضور داشت. از دیگر شاخصه های شماره «شبا» این است که هرگز جای شماره حساب شما نخواهد بود بلکه جدا از شماره‌ حساب و شماره کارت بانکی‌ تان، برای حساب شما تخصیص داده می شود.

شماره شبا 24 رقم و دو حرف است و برای هماهنگسازی مبادلات بین المللی بانک های کشور استفاده می شود. دقت داشته باشید که دو حرف IR در شماره شبا نشان دهنده شناسه بانکی بین المللی حساب شما می باشد.

  

مزایای انجام نقل و انتقال های بانکی با شماره شبا

در واقع استفاده از شناسه شبا آسان ترین راه‌ الکترونیکی ممکن به منظور انواع نقل‌ و انتقال‌ های مالی میان کلیه سامانه‌ های بانکی کشور می باشد.

استفاده از این روش شما را از چالش های زیادی راحت می کند، به این صورت که فقط با در دست داشتن این شناسه شبا می ‌توانید از هر یک از حساب هایتان به هر حساب دیگری از هر بانکی به‌ آسان ترین شکل ممکن پول انتقال دهید. در واقع جهت حواله توسط شماره شبا به هیچ اطلاعات دیگری جز خود شماره شبا نیاز نیست. همچنین این راه انتقال وجه امنیت بالایی نیز دارد، کلیه اطلاعات لازم یک حساب بانکی به صورتی در قالب این شماره نهادینه شده که اگر هر خطایی پیش آید عملیات انجام نمی شود. در واردکردن شناسه شبا، عدد اشتباه پذیرفته نخواهد شد و اشتباه پیش آمده نیز گزارش می شود.

شماره شبا بانک کشاورزی

بانک کشاورزی در قالب نخستین بانک تخصصی ایران، با تمرکز بیشتر بر روی خدمات باغبانی و کشاورزی در سال 1312 شروع به کار کرد.

مشتریان متعددی در این بانک ایرانی دارای حساب بانکی فعال هستند و نقل و انتقالات مالی خود را توسط این بانک انجام می دهند.

 شماره شبا کشاورزی

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی فرایند پیچیده ای ندارد و این شماره بین المللی را می توانید با شماره کارت یا شماره حساب دریافت کنید. ما در این مطلب به نحوه محاسبه و دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت  می پردازیم. 

 برای نمونه این یک مثال از شماره شبا بانک کشاورزی است:

IR910160000000000123456789

عدد 016 نیز نشانگر کد بانک کشاورزی است.

 

نحوه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

شما برای دریافت شماره شبا می توانید به شعبه های بانک مراجعه یا از طریق دستگاه های خودپرداز اقدام کنید. اما بهتر است در این اوضاع کرونایی مراجعه حضوری به شعب بانک نداشته باشید و تا جایی که امکان دارد امور بانکی را در منزل و با اینترنت انجام دهید. به این ترتیب هم در وقت خود صرفه جویی می کنید و هم سلامت جانتان را تضمین خواهید کرد. راحت کردن پروسه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت، دریافت شماره شبا کشاورزی با شماره حساب و در کل دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق راحت ترین و سریع‌ ترین شیوه های ممکن، از دسته اهداف اساسی کارت اینفو بوده است.

سایت اختصاصی خود بانک کشاورزی نیز قسمتی با اسم دریافت شماره شبا دارد که در آنجا نیز با وارد نمودن شماره حساب و یک کد امنیتی این امکان برای شما فراهم خواهد بود که شبا کشاورزی خود را دریافت کنید. توسط همراه بانک کشاورزی نیز می توانید شماره شبا حساب خود را بگیرید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره حساب

اولین گزینه به منظور دریافت شماره شبا، وارد کردن شماره حساب بانک کشاورزی خود، سپس دریافت شماره شبا است.

البته شما می توانید با داشتن شماره حساب بانک کشاورزی خود، شماره شبا را با کمی محاسبات ریاضی و عددی و ترکیب با دو حرف IR به دست آورید. که البته ممکن است خارج از حوصله شما باشد. به همین خاطر رده به منظور رفاه حال شما بزرگواران سرویسی را فراهم کرده که به راحتی می توانید با شماره حساب، شماره شبا را دریافت و نام صاحب حساب مقصد را نیز ببینید.

شما می توانید در کادر مربوط به شماره حساب، شماره حساب خود را وارد کنید تا شماره شبا مربوط به حساب خود را دریافت نمایید.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت

یکی از سوالات رایج در زمینه شماره شبا این است که آیا دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت نیز امکان پذیر است؟ اگر سوال شما نیز همین است باید بگوییم که در گذشته نه چندان دور به این صورت بود که امکان اتصال کارت های بانکی به چندین حساب وجود داشت، به همین خاطر ارائه شماره شبا اختصاصی برای هر حساب کمی دشوار و گاها نشدنی بود. امروزه در شیوه بانکداری اصلاحاتی به وجود آمده است که به راحتی می توان با ارائه شماره کارت، شماره شبا دریافت کرد که بانک کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین در عصر حال دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت نیز شدنی است. به عبارتی می توان گفت راحت ترین راه حل برای دریافت شماره شبا، استفاده از امکان تبدیل شماره کارت به شماره شبا است تا هم شماره شبا را دریافت کنید و هم اسم صاحب حساب را مشاهده نمایید و از درستی شماره شبا مقصد خود مطمئن شوید.

تهران شارژ موفق شده این امکان را برای کاربران فراهم کند که با وارد کردن شماره کارت بانک کشاورزی، شماره شبا را دریافت کنند. برای بهرمندی از این قابلیت می توانید وارد سایت تهران شارژ شوید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن