درب آکاردئونی

  برای بررسی این موضوع ابتدا به معرفی کامل حفاظ آکاردئونی می پردازیم سپس مزایا و معایب آن را ب

توسط ABDOOSNEWS در 21 مهر 1400

 

برای بررسی این موضوع ابتدا به معرفی کامل حفاظ آکاردئونی می پردازیم سپس مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم و سپس انواع مدل های آن خواهیم پرداخت و در نهایت نتیجه گیری خواهیم کرد که آیا حفاظ آکاردئونی محافظ مناسبی برای مکان مورد نظر ما هست یا نه !

 درب آکاردئونی یک نرده یا حفاظ کشوئیست که در قسمت بیرونی درب اصلی منزل یا محل کار ما نصب می شود و امنیت مکان مورد نظر شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد .

 جنس درب آکاردئونی (تسمه ها ) از پروفیل 5 میل می باشد که با پرچهای بسیار قوی و مستحکم به هم دوخته می شوند . بهترین نوع درب آکاردئونی مدل تسمه دوبل پرچ مخفی می باشد که توسط یک تسمه اضافی تمامی پرچهای آن پوشانده می شود و این امر باعث افزایش امنیت آن و کاهش امکان ایجاد اختلال در آن می شود .

 رنگ درب آکاردئونی از نوع الکترواستاتیک می باشد که به صورت پودری روی پروفیل اجرا می شود و سپس در دمای 220 درجه کوره رنگ به ثبات می رسد .

 انواع مختلف آن بسته به تعداد لوزی های روی هر ردیف شناسای می شود که معروف ترین آن ها دو گل یا دو لوزی و 3 گل یا 3 لوزی می باشد ! ولی مدل های متنوع دیگری نیز در بازار عرضه می شود که در ذیل این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت .

نوع باز و بست درب های آکاردئونی به دو صورت تک لنگه و دو لنگه می باشد که بسته به محیط شما می تواند متغیر باشد . نوع تک لنگه آن به صورت کشوئی تمامی درب به یک سمت بازو بست می شود و نوع دو لنگه آن که مناسب دربهایی با عرض بیشتر از دو متر می باشد از وسط به دو نیم بازوبست می شود .

  در ادامه مقاله به بررسی کامل تر این درب ها خواهیم پرداخت ...

امنیت درب آکاردئونی

در یک بررسی موردی دو نمونه ساختمان مورد آزمایش قرار گرفت. این بررسی جهت سنجش برتری انواع سیستم های حفاظتی صورت گرفته و جنبه تحقیقاتی داشته است. افراد شرکت کننده در این آزمایش به خوبی در جریان مورد تحقیقاتی قرار داشته اند. درنمونه اول از سیستم حفاظتی پیشرفته ای مجهز به دوربین مدار بسته استفاده شد.

 در این بررسی درب ورودی مجهز به دزدگیر و درب ضد سرقت نبود و تنها دوربین مدار بسته در ورودی نصب شده بود. در نمونه بعدی بر روی درب ورودی آپارتمان، حفاظ آکاردئونی با تراکم بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی نصب شده بود. در این تحقیق از درب آکاردئونی کاوه با سه گل لوزی استفاده شده و از قفل توکار سوئیچی به همراه قفل روکار ایمن استفاده شده است. در این دو نمونه زمان ورود به ساختمان اندازه گیری شد.

جالب است بدانید که یک فرد حرفه ای توانست در عرض مدت کوتاهی وارد ساختمان اول شود. همین فرد در زمانی معادل دو برابر قبلی موفق به بازکردن قفل های درب آکاردئونی نشد. حفاظ اکاردیونی فلزی امنیت را در ورودی ساختمان و درب آپارتمان ایجاد می کند و مانع ورود سارقین به فضای داخل می شود. این درحالی است که دوربین مدار بسته نمی تواند جلوی ورود مزاحمین را بگیرد. البته شناسایی سارقین با استفاده از دوربین مدار بسته بسیار ساده تر است. انواع سیستم های حفاظتی در بازار موجود است و با توجه به کارایی می توان بهترین سیستم را انتخاب کرد. از دیدگاه شخصی، مخالف ورود سارقین به منزل تحت هر شرایطی هستم. در واقع بهتر است مانع ورود سارق و انجام سرقت شد.

انواع درب آکاردئونی

دوگل ( دولوزی ) : ارزانترین و ساده‌ترین نوع درب اکاردئونی می باشد. دارای دو ردیف شبکه لوزی 50 سانتی می باشد.

سه گل ( سه لوزی) : دارای 3 ردیف شبکه لوزی شکل 50 سانت ، دارای امنیت بیشتر نسبت به مدل 2 لوزی می باشد.

چهار گل : دارای4 ردیف شبکه لوزی شکل 50 سانت و تسمه های نقش برجسته (طرحدار) است.

تسمه دوبل در این نوع درب بر روی تسمه های عمودی، یک تسمه طرحدار اضافه جهت پوشاندن پرچها قرار میگیرد.

مزایای نصب درب آکاردئونی

نصب درهای آکاردئونی ساده و کم هزینه‌تر نسبت به سایر درهای محافظتی است زیرا با یک جوشکاری میتوان این درها را نصب کرد. چند نمونه از مزایای درهای آکاردئونی به شرح زیر است:

  • به علت داشتن وزن کم و تاشو بودن، به سادگی باز و بسته میشوند.
  • درب های آکاردئونی کاربرد ساده‌ای دارند و همه میتوانند از آن استفاده کنند.
  • محکم بودن و مقاوت بالا برای جلوگیری از ورود بیگانگان و تامین امنیت از مزیت های حفاظ آکاردئونی میباشد.
  • جلوگیری از داشتن فرصت کافی سارقین برای عبور از در آکاردئونی بخاطر مقاومت و استحکام بالا است که عبور از درب را به دو مرحله برای گذر کردن از حفاظ آکاردئونی و رسیدن به درب ورودی تبدیل میکند.
  • حفاظ آکاردئونی در هر شرایط محیطی سازگار هستند مانند رطوبت، گرما و سرما استحکام خوبی دارند و زود زنگ نزده و فرسوده نمیشوند.
  • داشتن قفل های توکار و یا مخفی این درها باعث بیشتر شدن امنیت درهای آکاردئونی میشود.
  • بدون مصرف انرژی برق نیز کار میکند و در نبود برق نیز میتوان از آن استفاده کرد.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید درب آکاردئونی

هنگام خرید و انتخاب درب آکاردئونی حتما با کارشناسان فروش و فنی مجموعه KMI  در ارتباط باشید تا شما را در مسیر انتخاب بهترین حفاظ آکاردئونی همراهی کنند . در غیر اینصورت به این چند نکته در هنگام خرید توجه فرمائید:

متریال استفاده شده : جنس تسمه های استفاده شده در صنایع فلزی کاوه پروفیل 5 میل می باشد که مقاومت و استحکام بالاتری را نسبت به سایر متریال ها برای شما به ارمغان می آورد ..

نصب و ارسال : هزینه ارسال به تنهایی چالشی بزرگ برای خرداران می باشد چراکه بعلت حجیم بودن این درب ها هزینه سرسام آوری متوجه مشتریان میشود که مجموعه KMI  ارسال درب آکاردئونی برای استان تهران را به صورت رایگان انجام مید هد . هزینه نصب هم یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید می باشد که توصیه میشود حتما قبل از سفارش آنرا با فروشنده طی نمایئید.

خدمات پس از فروش : مطمئنا با فروش یک کالا یا خدمت کار ما با مشتری تمام نمی شود بلکه فروش سرآغاز یک تعهد بزرگ است که مجموعه KMI خود را مجاب به آن می داند . در تمامی مراحل سفارش و نصب و پس از آن تمامی قطعات درب آکاردئونی شما گارانتی شده و خیال شما را از بابت داشتن یک درب و حفاظ کاملا سالم و مطمئن راحت می نماید..

 

 

 

آخرین مطالب