داکت اسپلیت

داکت اسپلیت داکت اسپلیت (Ducted Split) اصطلاحی می باشد که بخش اعظمی از کارشناسان برا

توسط ABDOOSNEWS در 17 آذر 1400

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت (Ducted Split) اصطلاحی می باشد که بخش اعظمی از کارشناسان برای اسپلیت های کانالی مورد به کار گیری قرار می دهند که امروزه یکی از از متداول ترین سیستم های سرمایش و گرمایش در آپارتمان ها محسوب می شود. داکت اسپلیت ها یا این که اسپلیت های کانالی با تامین هوای خنک در تابستان و تامین هوای گرم در زمستان برای همه فضاها در یک واحد آپارتمان و انتقال هوای سرد یا گرم به وسیله کانالهای اجرا شده در باطن سقف کاذب، دمای گوشه و کنار آیتم حیث را به شرایط آسایش و دلخواه تنظیم شده ی ترموستات می رساند.

اجزای داکت اسپلیت :

داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) می باشند که این 2 بخش توسط 2 لوله مسی به یکدیگر دارای ارتباط می شوند، هوای سرد را تامین می کنند و آن ها را بوسیله کانال های اجرا شده داکت اسپلیت در اتاق ها یا این که سالن هر واحد آپارتمانی (در باطن سقف کاذب) توزیع می نمایند.

به طور کلی در کندانسور داکت اسپلیت ها (یونیت خارجی) گاز مبرد خنک می شود و از نحوه لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) و از آنجا به صورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای گوشه و کنار به کویل یونیت داخلی داکت اسپلیت منتقل می گردد. در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محفظه داخلی توسط گاز مبرد درون کویل گرفته شده و هوای خنک شده به وسیله فن (پنل داخلی ) به باطن شبکه رفت هوا منتقل می گردد.

داکت اسپلیت ها را می توان به دو گروه پایین تقسیم بندی نمود:

·         داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) معمولی گرید  B

·         داکت اسپلیت کم مصرف اینورتر گرید A

·         این نوع داکت اسپلیت برای جلوگیری از هزینه مصرف برق با رده انرژی A، طراحی و تولید شده اند. در داکت اسپلیت های اینورتر، کمپرسور با قابلیت دور متغیر استفاده می گردد که با کاهش دمای محیط داخلی، دور کمپرسور کاهش و با افزایش دما، دور کمپرسور افزایش می یابد.

 

اساسا از داکت اسپلیت ها چه مواقعی و به جهت چه فضاهایی استعمال می شود؟

به کارگیری از داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی برای سرمایش و گرمایش آپارتمان های مسکونی، اداری، ویلاها و ... به عنوان یک آیتم لوکس و اهمیت هزینه الکتریسیته مصرفی هم اندازه و یا حتی عمده از کولر گازی و اسپلیت اهمیت توجه به محاسبات توشه در لحاظ گرفته می شود. داکت اسپلیت ها عموما به جای چندین اسپلیت در یک واحد مورد استعمال قرار می‌گیرند

حساس استعمال از داکت اسپلیت ها علاوه بر استقلال در تامین سرمایش و گرمایش به جهت هر واحد از آپارتمان به شکل مستقل، همینطور هزینه های محافظت و بهره برداری از یک سیستم برودتی به شدت کاهش می یابد. کارشناسان مجموعه تخصصی تاسیسات می توانند مناسب ترین گزینش از برندهای برتر داکت اسپلیت را بر پایه شرایط فنی و اقتصادی در هر پروژه به شما سازندگان و انبوه سازان گرامی معرفی نمایند

حساس اعتنا به دیتاها فنی و بها های مناسب ارائه شده انواع داکت اسپلیت در مجموعه تخصصی و اعتبار تاسیسات دات کام ، صمیمانه امیدواریم شما کاربر گرامی ضمن مطالعه مشخصات فنی کامل ارائه شده، با اطمینان خاطر از گارانتی اصلی+تحویل سرعت بالا محصولات، تاسیسات دات کام را جهت خرید کردن جنس مورد نیاز خود (از یک متاع تا خرید کردن بیشتر به جهت کمپانی ها و پروژه های ساختمانی) در سراسر مملکت و حتی در کشورهای همسایه و ناحیه خاورمیانه انتخاب فرمائید.

برآورد ظرفیت داکت اسپلیت مورد نیاز و ملاحظات جانبی:

1.       معمولا هنگام برآورد اولیه ظرفیت سرمایش داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی مورد نیاز هر آپارتمان در شرایط آب و هوایی مانند تهران و در طبقات وسط ساختمان (که در معرض تابش نورخورشید به سقف در تابستان و سرمای سطح بام در زمستان نمی‌باشند)، به ازای هر 35 یا 40 متر مربع سطح کلی و ناخالص آپارتمان حدود یک تن تبرید (ظرفیت داکت اسپلیت) در نظر گرفته می شود (هر متر مربع فضای مفید حدود 400 btu/hr). بنابراین اگر متراژ هر یک از واحد های آپارتمان شما بیش از 120 متر مربع باشد، بهتر است برای هر واحد دو دستگاه داکت اسپلیت مورد استفاده قرار گیرد .همچنین در نظر داشته باشید که هر Btu/hr 12000 معادل یک تن تبرید می باشد.

2.       برای آپارتمان های تا متراژ 150 متر مربع نیز می توان از داکت اسپلیت های تک فاز ولی با برق 32 آمپر (برخی برندها) استفاده نمود و نیازی به تقاضای برق سه فاز (از شرکت برق) نمی‌باشد.

3.       در صورتیکه واحدهای آپارتمان شما حتی تا متراژ 200 متر مربع باشند نیز می توانید با استفاده از برق تک فاز ولی 50 آمپر، از داکت اسپلیت های تک فاز استفاده نمایید.

4.       طبق شنیده های کارشناسان ما، سازندگان برای واحدهای بالاتر از 200 متر مربع موظف به اخذ برق سه فاز بر اساس بخشنامه شرکت توانیر می‌باشند

آخرین مطالب