دادگاه عالی در مورد تصمیم به ایجاد یک کمیته برای نظارت بر آتش سوزی مواد مخدر متوقف شد ، این مرکز قول داد که قانون ایجاد آلودگی را طی 3-4 روز تنظیم کند قول داده شد که در 4 روز قانون مربوط به آلودگی را ارائه دهد

[ad_1] سوزاندن مواد خرد شده: دیوان عالی کشور از افزایش آلودگی با سوزاندن مواد خرد شده ابراز نگرانی می کنددهلی

توسط ABDOOSNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]
دیوان عالی کشور تصمیم به تشکیل کمیته نظارت بر مواد اولیه را متوقف کرد ، این مرکز قول داد که قانون آلودگی را طی 3-4 روز ایجاد کند

سوزاندن مواد خرد شده: دیوان عالی کشور از افزایش آلودگی با سوزاندن مواد خرد شده ابراز نگرانی می کند

دهلی نو:

دادگاه عالی ریخته می شود تصمیم ایجاد کمیته عضو به ریاست دادگستری Madan B. Lokur برای نظارت بر سوختن Stubble متوقف شده است با توجه به اطمینان دولت مرکزی دادگاه عالی این را متوقف کرده است این مرکز باعث شد دادگاه احساس کند که طی سه تا چهار روز قانونی در رابطه با آلودگی وضع می کند. این قانون برای مدیریت کیفیت هوا در پایتخت ملی و مناطق اطراف آن است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید - این بار در اثر افزایش موارد تاج و آلودگی ، چهره های روان در دهلی دیده نمی شود.

رئیس دادگستری SA Bobde گفت که این یک حرکت استقبال آمیز است. این موضوعی است که دولت باید درباره آن اقدامی انجام دهد. وی گفت که هیچ مسئله PIL وجود ندارد ، تنها مسئله مردم در اثر آلودگی خفه هستند و این چیزی است که باید مهار شود. اولویت ما این است که مردم Delhi-NCR هوای تمیز داشته باشند.

همچنین بخوانید - برای حل مشکل سوزاندن کاه آخرین مهلت باید تعیین شود: آرویند کجریوال

این مرکز قبلاً از دیوان عالی کشور خواسته بود تا دستور 16 اکتبر در انتصاب دادگستری MB Lokur را برای نظارت بر سوزاندن کلش متوقف کند. SG Tushar Mehta گفت که این مرکز در حال راه اندازی یک نهاد دائمی با یک برنامه جامع است که پارالی را کنترل خواهد کرد. وكيل كل از طرف دولت مركزي به دادگاه گفت كه دولت قوانيني را براي مقابله با مشكل آلودگي وضع مي كند. طی سه تا چهار روز قانونی در این باره وضع می شود.

حوادثی که در پنجاب ، هاریانا و مناطق جنوبی رخ می دهد
رسیدگی به پرونده از طریق کنفرانس ویدئویی در صحن CJI Justices SA Bobde ، Justices AS Bopanna و Justice V Ramasubramanian. در آخرین جلسه دادگاه ، دادگاه یک نفر را به دادستان Madan B Lokur به دلیل نظارت بر سوزاندن مواد خرد شده در پنجاب ، هاریانا و UP اعطا کرد دستور تعیین کمیته نظارت بر اعضا را داد. دادگاه گفته بود كه دبیر ارشد این سه كشور با عدالت لوكور همکاری خواهد كرد. این کمیته حوادث سوختن کلش را خودش بررسی خواهد کرد. افرادی از NCC / NSS و Bharat Scout Guides نیز همکاری خواهند کرد.

نگرانی ما این است که Delhi-NCR هوای پاک داشته باشد
دیوان عالی کشور گفته بود که نگرانی ما این است که مردم Delhi-NCR هوای پاک دریافت کنند و مواد ریخته گری مانعی در این راه نباشد. ما فقط نگران این هستیم که شهروندان NCR دهلی بتوانند هوای تمیز تازه تنفس کنند. با این حال ، به درخواست مرکز ، این دستور امروز متوقف شد.

سوختن ریشه های برنامه نمی تواند متوقف شود
وکیل مدافع ویکیاس سینگ گفت که دولت پنجاب ترتیبی اتخاذ کرده است که جلوی سوختن مواد خرد شده با یک برنامه تلفن همراه را بگیرد. از این طریق ، بلافاصله شکایت می شود. اما سوزاندن مواد خرد شده از طریق برنامه نمی تواند ممنوع باشد ، نظارت بر زمینه لازم است. بالا ، هاریانا هیچ پاسخی نداد. خواهان تقاضا کرده بود که قاضی سابق باید دیوان عالی کشور را برای کنترل Madan B Lokur در سوزاندن کلش تعیین کند.

دولت مرکزی اعتراض کرد
با مخالفت دولت مرکزی مواجه شد كه مسئولیت این موضوع را به EPCA سپرده شده است. Amicus Curiae (دوست عدالت) قبلاً منصوب شده است. خواهان گفت که در حال حاضر ، باید ترتیبی اتخاذ شود که فعالیت سوزاندن کلش در غرب UP متوقف شود. دولت پنجاب گفت که ما عامل آلودگی در دهلی نیستیم. ما به طور کامل هر دستورالعمل دادگاه را دنبال می کنیم.




[ad_2]
Source link
آخرین مطالب