حیطه کاری وکیل امور ملکی در دعاوی کیفری

وکیل امور ملکی به رغم توانایی وکالت در تمامی رشته‌ها و دعاوی مختلف، سال‌ها تجربه و تخصص خود را در دع

توسط ABDOOSNEWS در 4 آبان 1400

وکیل امور ملکی به رغم توانایی وکالت در تمامی رشته‌ها و دعاوی مختلف، سال‌ها تجربه و تخصص خود را در دعاوی ملکی قرار داده است. در این مطلب قصد داریم تا حیطه کاری وکیل امور ملکی در دعاوی کیفری را بیان کنیم.

تعریف وکیل ملکی و دعاوی مربوط به آن

وکیل املاک شخصی آگاه به قوانین کشور است که می‌تواند از حقوق موکل خود در دعاوی مرتبط با املاک دفاع کرده و با داشتن حق وکالت از جانب شما اقدام به طرح دعوا و یا دفاع از شما در برابر دعاوی مطرح شده می‌کند. وکیل املاک متخصص به دلیل آگاهی از قوانین و مقررات، می‌تواند به نفع موکل پرونده را به پیش ببرد.

تعدد پرونده‌های ملکی در دادگاه‌ها باعث می‌شود لزوم استفاده از وکیل ملکی بیش از گذشته باشد. دعاوی ملکی مطرح شده چه از نظر تعدد و چه از نظر تنوع گستردگی، بسیار زیادند و مراجعه به بهترین وکیل ملکی لازم و ضروری است. بنابراین اگر درگیر پرونده ملکی هستید بهتر است به یک وکیل ملکی متخصص مراجعه کرده و تمامی مراحل را به وی بسپارید.

وکلای ملکی متخصص به دلیل علم و آگاهی نسبت به امور ملکی می‌توانند در تمامی دعاوی ملکی به شما مشاوره داده و یا از جانب شما در دادگاه‌ها حاضر شوند و از حق و حقوق شما دفاع نمایند.

نقش و حیطه کاری وکیل ملکی در دعاوی کیفری

دعاوی ملکی ممکن است شامل دعاوی حقوقی و کیفری شوند. دعاوی کیفری یعنی به واسطه اقدام شخص یا اشخاصی، جان، مال و یا ابروی افراد دیگری مورد سواستفاده قرارگرفته و آن‌ها برای احقاق حقوق خود اقدام به طرح شکوائیه به محاکم قضایی می‌کنند. دعاوی ملکی کیفری با ارائه کیفرخواست انجام می‌شوند.

برخی از مهم‌ترین دعاوی ملکی کیفری که وکیل متخصص ملکی باید انجام دهدعبارتند از:

دعاوی ملکی کیفری جعل سند ملکی: مواردی مانند جعل سند ملکی یا هرگونه سوءاستفده از تشابهات ملکی و یا فروش یک ملک به چند خریدار از جمله دعاوی ملکی کیفری با موضوع جعل سند است و از آنجا که چنین دعاوی باید توسط فرد متخصص به قوانین انجام شود، بهتر است آن را به بهترین وکیل امور ملکی در تهران سا شهر محل اقامت خود بسپارید.

دعاوی ملکی کیفری مزاحمت از حق: دعاوی برای رفع مزاحمت از حق مطرح می‌شوند مربوط به زمان‌هایی است که صاحب ملکی بدون آن‌که ملک را از تصرف متصرف قانونی فعلی خارج کند او را از انتفاع ملک محروم کرده و یا در انتفاع وی مزاحمت ایجاد کند. به عنوان مثال صاحبخانه بدون آنکه حق تصرف را از مستاجر قبلی خارج کند، اقدام به ایجاد مزاحمت نماید.

دعاوی ملکی کیفری فروش ملک غیر: یکی از پرتکرارترین دعاوی ملکی کیفری مربوط به قروش ملک غیر است. فروش ملک غیر دروقع گونه‌ای از فروش مال غیر است. چراکه مال همانطور که می‌دانید به مال منقول و غیرمنقول تقسیم می‌شود و ملک نیز در دسته اموال غیرمنقول است.

لذا زمانی که شخصی اقدام به فروش مال غیرمنقول(ملک) شخص دیگری می‌نماید می‌توان علیه وی کیرفرخواست درخواست داد.

دعاوی ملکی کیفری تصرف عدوانی: تصرف عدوانی به این معناست که شخصی به عنوان متصرف قانونی سابق، ادعای خروج تصرف وی از ملکی بدون رضایت خویش را دازد. یعنی بدون رضایت وِی، از او سلب حق تصرف شده است.

دعاوی ملکی کیفری ممانعت از حق: دعاوی ممانعت از حق در خودش قرار دارد. زمانی که شخصی به شما اجازه انتفاع از ملکی را ندهد که قانونا باید در تصرف شما باشد. مثلا اگر شخصی به شما اجازه استفاده از منزل خودتان که قانونا برای شماست را سلب کند، جزء این دعاوی شده و می‌توان علیه وی طرح دعوا و رائه کیفرخواست نمود.

دعاوی ملکی کیفری خیانت در امانت ملکی: زمانی که ملکی به شخصی به عنوان امانت سپرده شده باشد و وی نسبت به این امانت خیانت کرده باشد، مثلا از آن ملک استفاده‌هایی به جز آنچه که در متن قرارداد ذکر شده، کرده باشد در این صورت این عمل مصداق خیانت در امانت بوده و فرد می‌تواند با استفاده از بهترین وکیل ملکی نسبت به طرح دعوا برای وی اقدام نماید.

چگونه از کمک های وکیل ملکی متخصص بهره مند شویم؟

باتوجه به مطالب که در بالا عنوان شد و حیطه کاری وکیل ملکی در دعاوی ملکی کیفری، بهتر است با تحقیق و مطالعه بیشتر در مورد انتخاب وکیل امور ملکی متخصص و کاربلد اقدام کرده و قبل از این که برای کاری انجام دهید، حتما با تحقیق و بررسی کافی بهترین وکیل املاک مربوط به موضوع کیفری خود را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه وکیل امور ملکی از بهترین خدماتی که می‌توانید دریافت کنید بهره‌مند شوید.

آخرین مطالب