بهترین زمان مشاوره گوش حلق بینی چه زمانی است؟

گوش یکی از اعضای بدن است که عملکرد اصلی آن این است که صدا را دریافت میکند و هنگامی که گوش امواج صوتی را دریافت

توسط ABDOOSNEWS در 29 شهریور 1400

گوش یکی از اعضای بدن است که عملکرد اصلی آن این است که صدا را دریافت میکند و هنگامی که گوش امواج صوتی را دریافت میکند به پالس های الکتریکی  تبدیل شده و عصب شنوایی آن را به مغز می رساند و مغز،از خود واکنش نشان میدهد.

گوش ما از سه قسمت تشکیل شده است عبارتند: گوش خارجی، گوش میانی ، گوش داخلی .

که هر کدام از این قسمت ها وظایفی دارند که اگر عملکرد آن ها دچار اختلال شود مشکلاتی برای شنوایی ما پیش می آید. پس مراقبت و حفاظت از گوش باید حتما در روتین زندگی روزه مره ما قرار بگیرد.

 

                                    اجزای  گوش انسان 

 

 

حلق فضای میانی حفره دهانی در بدن است که عملکرد آن برای دستگاه گوارش و تغذیه بدن و دستگاه تنفس بدن است . این قسمت از بدن یک حالت  ماهیچه ای غشایی دارد.

حلق به چهار اجزای دیگر بدن راه دارد به دهان، بینی ،مری و نای راه دارد.

 

                                   اجزای  حلق انسان ها  

                           

بینی، یک برآمدگی در قسمت صورت مهره داران است که دارای دو سوراخ است و عملکر آن دم و باز دم تنفس است البته به همراه دهان همچنین یک عضو برای حس بویایی است و هنگام خوردن و آشامیدن برای تنفس بسیار کاربرد دارد.

 

                      تصویر شماتیک از بینی انسان ها

 

حال که با گوش و حلق و بینی و عملکرد آن ها و اهمیت بالای آن ها در بدن آشنا شدیم بهتر است به مراقبت و حفاظت از آن ها وزمان مراجعه به مشاور گوش و حلق و بینی نیز بپردازیم .

هنگامی که شما متولد می شوید و ماه های اوایل تولدخود را میگذرانید. یک چکاب از،گوش و حلق و بینی شما انجام میشود که ازسلامت آن ها مطمئن شوند .

ولی با گذشت سال ها و بالا تر رفتن سن انسان ها دچار عارضه ها از جانب گوش و حلق و بینی میشوند که باید حتما در هنگام مشاهده این عارضه ها به مشاور مراجعه کنیم .

حال این عارضه ها چیست که باعث میشود ما آن را زنگ خطری برای سلامتی گوش و حلق و بینی بدانیم .

اگر دچار مشکلات تنفسی ، سرطان ، سینوزیت مزمن ، شکاف کام و لب ، انحراف تیغ بینی ، افتادگی پلک ها،ریفلاکس، بیماری های قلبی، هر گونه ضربه به سر و جمجمه،  سکته و انواع تمور ، وزوز گوش ها ،التهاب لوزه ها،سرگیجه و اختلالات صدا اگر دچارهر یک ازاین بیماری ها و عارضه ها هستید باید حتما در اسرع وقت به مشاورگوش و حلق و بینی مراجعه کرد.

بیشترین  رده ی سنی که در معرض بیمارهای حلق و گوش وبینی قرار میگیرند سن  ۴۵تا۶۴هستند. که حتما در صورت مشاهده کوچکترین عارضه باید به مشاورگوش و حلق و بینی مراجعه کنند.

منبع:

http://www.hekmat20.com/ear-disorders.html

 

آخرین مطالب