بهترین روش برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

یکی از انواع مشاوره های حقوقی، مشاوره حقوقی تلفنی است که به وسیله یک فرد متخصص از اطلاعات و تحصیلات حقوقی برخو

توسط ABDOOSNEWS در 27 دی 1400

یکی از انواع مشاوره های حقوقی، مشاوره حقوقی تلفنی است که به وسیله یک فرد متخصص از اطلاعات و تحصیلات حقوقی برخوردار می باشد به صورت تلفنی به ارائه می شود. از این نوع مشاوره حقوقی توان به هزینه کم صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و افشا نشدن هویت، که یکی از مهمترین مزیت های مشاوره حقوقی را نام برد. معایب این نوع مشاور حقوقی نیز شامل عدم اطلاع کافی از جزئیات و عدم بررسی مدارک و اسناد هستند.

مشاوره حقوقی متخصص به افراد در مواجه با مشکلات حقوقی بسته به اینکه مشکل آن ها در مرحله طرح دعوا و یا در مرجع قضایی قرار داشته باشد و یا اینکه هنوز هیچ پرونده ای در مراجع قضایی تشکیل نشده باشد راهکارهای مختلفی را به افراد ارائه می دهد برخی از افراد گرفتن وکیل و منعقد کردن قرارداد اقدام کرده و برخی دیگر از افراد فقط به دریافت مشاوره حقوقی اکتفا می کند.

به طور کلی مشاوره حقوقی به دو صورت قابل ارائه است مشاور حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی ! کاملا برخلاف وکیل های تلفنی، مشاوره حقوقی متخصص می تواند، توسط یک وکیل که پروانه وکالت دارد ارائه شود و یا این که از طرف اشخاص دیگر که فقط تحصیلات حقوقی دارند و پروانه حقوقی ندارند. مشاور حقوقی تلفنی دارای معایب و مزایا مختص به خود است. در نتیجه این سوال برای افراد پیش می آید که آیا مشاوره حقوقی تلفنی خوب است یا نه؟

شما باید جهت گرفتن پاسخ این سوال تمامی معایب و مزایا این نوع از مشاور حقوقی را با دقت کافی مورد بررسی قرار دهید. برای فهمیدن مزایا و معایب مشاور حقوقی تلفنی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره تلفنی حقوقی چیست؟

در زمانی که افراد با مشکلات حقوقی مواجه می گردند، بر اساس این که مشکلات حقوقی آن ها در مراحل طرح دعوا در مراجع قضایی است و یا این که هنوز پرونده برای این مشکل تشکیل نشده، می توانند از راه کارهای مختلفی استفاده نمایند.

با این توضیح که، در برخی اوقات، افراد به طرح دعوا در دادگاه مجبور بوده و یا این که دعوایی بر علیه آن ها در یکی از مراجع قضایی مطرح شده است. در چنین مواردی بعضی از افراد،‌ از حقوق انتخاب وکیل متخصص استفاده می کنند و پیگیری و وکالت پرونده خود را به یک وکیل پایه یک دادگستری می سپارند. اما بعضی دیگر از افراد ترجیح دارند تا خود آن ها پیگیری های لازم یک پرونده حقوقی را انجام دهند. اما شما می توانید جهت آگاه شدن از جنبه های مختلف تخصصی یک پرونده حقوقی، از مشاور حقوقی تلفنی استفاده نمایید.

در برخی موارد دیگر نیز، افراد زمانی از از مشاوره حقوقی متخصص کمک میگیرند که هنوز هیچ پرونده ای در دادگاه و مراجع قضایی تشکیل نشده، و فقط برای پیشگیری کردن از بروز دادن اختلافات حقوقی از مشاور حقوقی خوب و یا مشاور حقوقی تلفنی استفاده می نمایند.

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

همان طور که در ابتدای متن بیان شد، مشاوره حقوقی تلفنی، دارای معایب و مزایایی است، و شما با بررسی آن ها می توانید بفهمید که این نوع مشاور به درد شما میخورد یا خیر؟ مزایای مشاور حقوقی عبارتند از:

  • رایگان بودن هزینه مشاوره و با پرداخت نمودن هزینه کمتر

با توجه به این که هزینه مشاوره حقوقی متخصص در اکثر دفاتر وکالت بسیار زیاد است، بنابراین مشاوره حقوقی تلفن می تواند بسیار مقرون و به صرفه باشد.

  • سریع تر بودن و صرفه جویی در زمان

از دیگر مزایای این نوع مشاوره، صرفه جویی در اتلاف وقت و سریع انجام شدن مشاوره می باشد. زیرا مشاوره حقوقی به صورت حضوری، به صرف وقت زیادی برای رفتن به دفتر وکالت نیاز دارد. از طرف دیگر نیز به هماهنگ کردن با دفتر وکالت الزامی است.

  • افشا نشدن هویت کسی که مشاور می گیرد

از مهم ترین و بهترین مزایای مشاور حقوقی تلفنی این است که، دیگر هویت شخص مشاور گیرنده افشا نخواهد شد. برخی افراد با مواجهه با برخی از دعاوی خانوادگی مانند روابط نامشروع و یا زنای محصنه، ترجیح می دهند برای گرفتن مشاوره حقوقی از یک مشاور حقوقی متخصص به صورت تلفنی اقدام کنند.

معایب مشاوره تلفنی حقوقی

در قسمت قبل بخشی از مزایای مشاور تلفنی را برای شما توضیح دادیم. در ادامه به بررسی معایب این گونه مشاوره حقوقی خواهیم پرداخت.

  • ارائه دادن مشاوره به صورت کلی و عدم فهمیدن جزئیات

می توان گفت از مهم ترین‌ و اصلی ترین معایب این نوع مشاوره این است که نمی توان از جزئیات پرونده مطلع شد و فقط به صورت خیلی کلی مشاوره ارائه می شود.

  • عدم امکان بررسی مدارک و اسناد

در مشاوره حقوقی تلفنی برعکس مشاوره حقوقی حضوری، این امکان وجود ندارد تا بتوان تمامی مدارک و اسناد را به طور دقیق بررسی کرد سپس مشاوره ارائه داد.

ما در این مقاله در مورد مشاوره حقوقی تلفنی و مزایا و معایبی که دارد توضیحاتی را شرح دادیم امیدواریم شما نیز اطلاعات مفیدی را از این مطلب کسب کرده باشید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن