بسته بندی وسایل منزل در تهران + قیمت بسته بندی

طریقه بسته بندی وسایل منزل از قبیل مبلمان و فرش برای بسته بندی برخی از وسایل نیازی به کارتن و جعبه نیست. این

توسط ABDOOSNEWS در 19 خرداد 1400

طریقه بسته بندی وسایل منزل از قبیل مبلمان و فرش

برای بسته بندی برخی از وسایل نیازی به کارتن و جعبه نیست. این وسایل یا بسیار بزرگ بوده و یا نیازی به کارتن ندارند. لوازمی مانند مبلمان، فرش، وسایل خواب و موکت از این نوع هستند. این وسایل را باید به طریقه خاصی بسته‌بندی نمود که تا جابجایی آ‌ن‌ها آسان باشد و همینطور دچار آسیب نشوند. به این موارد توجه کنید.

  • همانطور که در بخش بسته‌بندی لوازم چوبی متذکر شدیم، برای مراقبت از گوشه‌های زاویه‌دار وسایل چوبی آن‌ها را با مقوا و پلاستیک بپوشانید و با چسب محافظ‌ها را محکم کنید.
  • سعی کنید چسب به طور مستقیم بر روی وسایل چوبی قرار نگیرد.
  • قسمت‌های شیشه‌ای و آینه دار را جداگانه با پتو بپوشانید تا در هنگام حمل و نقل آسیب نبینند.
  • همه سطح مبلمان را با پوشش‌های پلاستیکی بپوشانید تا در هنگام جابجایی کثیف نشوند.
  • جهت جلوگیری از کثیف شدن فرش مخصوصا ریشه‌های آن، پارچه‌ای را در محل ریشه‌ها به صورت دولا قرار دهید.
  • بهترین روش برای جابجایی فرش و موکت، لوله کردن آن‌هاست. بعد از لوله کردن بهتر است با طناب آن‌ها را ببندید تا در زمان جابجایی باز نشده و باعث اختلال در حمل و نقل نگردند.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن فرش و موکت بهتر است آن‌ها را بعد از لوله کردن در پوشش پلاستیکی قرار دهید.

نحوه بسته بندی مواد خوراکی

یکی از مشکلات اساسی اسباب کشی، نحوه نگهداری و بسته‌ بندی مواد خوراکی است. موادی که خشک هستند و فاسد نمی‌شوند مانند حبوبات، کنسروجات و موادی که نیاز به یخچال ندارند را می‌توان مانند وسایل دیگر خانه در داخل جعبه قرار دهیم. البته دقت داشته باشید که بر روی جعبه آن‌ها بنویسید که مربوط به آشپزخانه هستند که در هنگام چیدمان لوازم منزل دچار اشتباه نشوید.

موادی را که مانند گوشت و سبزیجات فریز شده هستند را حتی المقدور در روز قبل به فریزر بستگان انتقال دهید. در غیر این صورت سعی کنید که فریز شده آن‌ها را همراه با یخ در ظروف مخصوص این کار قرار داده و به منزل جدید منتقل کرده و سریعا در فریزر قرار دهید.

ولی پیشنهاد ما به شما این است که از چند روز قبل سعی کنید مواد خوراکی دیگری به خانه اضافه نکنید و از غذای آماده یا رستورانی استفاده کنید که کمتر دچار مشکل شوید. از طرف دیگر در روزهای نزدیک اسباب کشی آنقدر مشغله دارید که ممکن است فرصت غذا درست کردن را پیدا نکنید. در این صورت دیگر مجبور نمی‌شوید ظروفی را برای آشپزی کنار بگذارید و همه را در کارتن‌ها قرار می‌دهید.

وسایل گران قیمت در اسباب کشی

شما ممکن است جواهرات گرانقیمت، ظروف با ارزش و یا اجناس یادگاری از عزیزی داشته باشید که می‌خواهید بیشتر از لوازم دیگر از آن‌ها مراقبت شود ولی در بسیاری از موارد دیده شده است که در حین اثاث کشی وسایلی مفقود و یا دزدیده شده‌اند.

برای جلوگیری از این خسارات بهتر است قبل از جابجایی وسایل، تمام اجناس گرانقیمت و با ارزش خود را در جای امنی نگه دارید. پیشنهاد می‌شود تمام لوازم با ارزش را در یک بسته‌ بندی ایمن قرار داده و از چند روز قبل به منزل یکی از اقوام منتقل کنید و پس از اتمام اسباب کشی به سراغ آن بروید و در جهت حمل آن شخصا اقدام نمایید.

خدمات مراکز باربری معتبر در بسته ‌بندی وسایل منزل

یکی از خدمات شرکت باربری همتا بار با ۱۰ سال سابقه کاری در مرحله بسته بندی لوازم خانه به شما یاری می‌رساند. اگر قبلا با این شرکت هماهنگی به عمل آورده باشید، این شرکت تیم خود را در روز مقرر به منزل شما می‌فرستد. بسته بندی وسایل منزل شما را به سبک اروپایی استرچ رپ و بابل رپ انجام می‌دهد. به این طریق لوازم خانه را بسته‌بندی و آماده حمل می‌کند.  

متمایز کردن بسته بندی وسایل منزل

در هر اسباب کشی سعی کنید وسایلی را که از نظر جنس و کاربرد شبیه هم هستند را با هم در یک کارتن قرار دهید. این کار سبب می‌شود که در هنگام باز کردن کارتن‌ها و چیدمان اشیا خانه، دچار سردرگمی نشوید.

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام بسته بندی اثاثیه منزل رعایت کنید، نوشتن اسم لوازم بر روی کارتن‌هاست. شما به این وسیله می‌توانید در هنگام تخلیه بار از اتوبار، کارگران را راهنمایی کنید که هرکدام از آن‌ها مربوط به کدام قسمت خانه می‌شود. از طرف دیگر نوشتن نام وسایل بر روی کارتن‌ها در حین اسباب کشی نیز کمک کننده است؛ زیرا با توجه به لوازم داخل آن بسته، مراقبت از آن را در نظر می‌گیرید.

نکته دیگری که بهتر است در هنگام نوشتن بر روی کارتن‌ها رعایت کنید این است که، بر روی هر جعبه یک شماره هم بزنید که تعداد جعبه‌ها را بشمارید.

نکات مهمی که باید در روز انتقال وسایل خانه به مقصد رعایت کنید.

هر آنچه تا به حال گفتیم در مورد روزهای قبل از کرایه اتوبار و انتقال لوازم بود. نکاتی که در این بخش به آن می‌پردازیم مربوط به همان روز جابجایی و به اصطلاح اسباب کشی است. در این روز ممکن است به قدری کار و استرس داشته باشید که کنترل کار را نتوانید به دست بگیرید. برای جلوگیری از آن باید در روزهای قبل کارهایی را که باید انجام دهید را به ترتیب یادداشت کنید. به این نکات دقت کنید:

  • سعی کنید استرس را از خود دور کنید تا بتوانید بر روی کارها تمرکز داشته باشید.
  • در آن روز حتی المقدور از دوستان و یا اقوام ماهر خود کمک بگیرید.
  • در تمام مدت انتقال بسته‌ها به اتوبار، آن‌ها را چک کنید.
  • یکی از کارهای اساسی آن روز آماده کردن آب یا نوشیدنی خنک برای خود و کارگران است.
  • در عین راهنمایی کارگران، باعث اختلال در مسیر و یا کار آن‌ها نشوید.
  • انتخاب مسیر درست و بدون ترافیک برای اتوبار نیز یکی از اعمال مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
  • وسایل سنگین و بسته‌ بندی بزرگ وسایل خانه را در جلوی دست قرار دهید تا اول آن‌ها را وارد وسیله نقلیه کنند و بعد وسایل کوچکتر، به این طریق می‌توانید در سرعت انتقال بسته‌ها کمک کنید.
  • مکان مناسب برای هر کدام از وسایل را مشخص کرده و به کارگران نشان دهید.
  • به علت بزرگ بودن اکثر اتوبارها موقعیت منزل جدید را به کارگر حمل اثاثیه و راننده اتوبار شرح دهید که هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
  • توجه کارگران حمل وسیله را به بسته بندی اشیا شکستنی منزل جلب کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن