اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

یک پرسش مهم که در مورد اسلیو معده وجود دارد این است که اسلیو معده مناسب چه کسانی است و آیا در انجام آن محدودیت

توسط ABDOOSNEWS در 16 فروردین 1400

یک پرسش مهم که در مورد اسلیو معده وجود دارد این است که اسلیو معده مناسب چه کسانی است و آیا در انجام آن محدودیتی وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش نیاز است که فاکتورهای مختلفی را در مورد اسلیو معده بررسی کرد تا بعد از بررسی این فاکتورها مشخص شود که اسلیو معده مناسب چه کسانی است و چه افرادی باید از انجام این عمل پرهیز کرده یا سایر روش های جراحی را برای کاهش وزن و لاغری خود انتخاب کنند. البته با توجه به مزایای روش جراحی لاغری می توان در پاسخ به پرسش اسلیو معده مناسب چه کسانی است گفت که این روش برای اکثریت افرادی که قصد جراحی لاغری را دارند را قابل انجام و مناسب می باشد.

1.      اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

2.      شاخص توده بدنی، به عنوان یکی از روش های تشخیص اسلیو معده مناسب چه کسانی است، به چه صورت است؟

3.      آیا در انجام اسلیو معده محدودیتی وجود دارد؟

 

اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در این جراحی معده به طور مستقیم تحت عمل قرار می گیرد و با کاهش حجم آن، فرد در درجه اول با کاهش مصرف غذا و بعد از آن با کاهش وزن مواجه می شود. با توجه به این موارد می توان گفت اسلیو معده برای همه افراد قابل انجام است، اما برخی گروه های خاص نسبت به سایرین اولویت بیشتری برای انجام اسلیو معده دارند. این گروه ها معمولا شرایطی دارند که باید وزن اضافه خود را که مقدار بالایی دارد در مدت زمان بسیار کوتاه کاهش دهند به همین دلیل اسلیو معده بیشتر برای آن ها مناسب است.

افراد با شاخص توده بدنی 40 و بالاتر

به عنوان اولین گروه، در پاسخ به پرسش اسلیو معده مناسب چه کسانی است، می توان از افرادی نام برد که اضافه وزن آن ها بعد از محاسبه شاخص توده بدنی 40 و بالاتر است. اضافه وزن این افراد چاقی خطرناک نامیده می شود و بیشتر از سایرین در معرض مشکلات حاد ناشی از چاقی مانند سکته قلبی می باشند. در صورت ابتلای این افراد به بیماری سرعت شدت گیری آن بیشتر است و با مشکلات رایج در میان افراد چاق مانند زانو درد، کمر درد و... بیشتر درگیر می باشند.

افراد با شاخص توده بدنی 30-40 با شرایط خاص

دومین گروه، که می توان در پاسخ به اسلیو معده مناسب چه کسانی است از آن ها نام برد افرادی با شاخص توده بدنی سی تا چهل اما با شرایط خاص هستند. به عنوان مثال یک بیمار دیابتی با این شاخص توده بدنی بیشتر از یک بیمار دیابتی با وزن عادی در معرض ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ و میر ناشی از این مشکل است. این افراد نیاز دارند که وزن اضافه خود را به سرعت کاهش دهند تا از اثرات بیماری ها نیز کم کرده و حتی گاهی این کاهش وزن به درمان بیماری منجر می شود.

بیماران در شرف جراحی

گاهی اوقات، اضافه وزن و چاقی به حدی زیاد است که پزشک در انجام جراحی ها به مشکل می خورد. چربی های اضافه ممکن است با خون ترکیب شده یا مسیر عروق را مسدود کنند. همچنین تجمع بیش از حد بافت چربی در بدن، باعث پوشانده شدن اندام های داخلی با بافت چربی می شود که بسیار خطرناک است و در جراحی ها مشکل ایجاد می کند. افرادی که قصد انجام جراحی دارند نیز می توانند با انجام اسلیو معده، جراحی ایمن و کم خطر را تجربه کنند.

افراد با بدن مقاوم نسبت به سایر روش ها

اسلیو معده مناسب چه کسانی است برای پاسخ به این پرسش تا اینجا 3 گروه معرفی شدند. در نهایت، گروهی که اسلیو معده برای آن ها مناسب است می توان از افرادی نام برد که روش های دیگر برای کاهش وزن و لاغری را به دفعات امتحان کرده و نتیجه مناسبی نگرفته اند. به عنوان مثال، افرادی که رژیم های غذایی را به شکل غیر استاندارد گرفته و بعد از مدتی نیمه کاره رها می کنند دچار مقاومت بدنی می شوند و بعد از گذشت مدتی دیگر نتیجه مناسبی دریافت نخواهند کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن