احراز هویت غیرحضوری

[caption id="" align="aligncenter" width="525"] احراز هویت غیرحضوری[/caption] هر شخص برای ورود به

توسط ABDOOSNEWS در 10 مهر 1399
[caption id="" align="aligncenter" width="525"]احراز هویت غیرحضوری احراز هویت غیرحضوری[/caption]
هر شخص برای ورود به بازار بورس نیاز به طی کردن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت دارد. این ثبت‌نام و احراز هویت شامل دو بخش متفاوت است. بخش اول عضویت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است که با نام سامانه سجام شناخته می‌شود. این سامانه برای جلوگیری از پول‌شویی و شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده است. هیچ فردی بدون عضویت در سامانه سجام امکان فعالیت در بازارهای مالی مانند بورس و فرابورس را نخواهد داشت. در این مقاله سایت باشگاه قصد داریم درباره احراز هویت غیرحضوری صحبت کنیم.
اولین قدم فعالیت در بورس، ثبت نام در سامانه سجام و پس از آن مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت حضوری است و در نهایت پیامکی تحت عنوان کد بورسی برای شخص ارسال می‌شود. پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، بخش دوم آغاز خواهد شد. در این مرحله لازم است شخص برای انجام معاملات بورسی خود یک کارگزاری را انتخاب کند؛ در سایت کارگزاری ثبت‌نام و مراحل احراز هویت آن را طی کند. برای طی کردن مراحل احراز هویت شخص به مراکز احراز هویت معرفی شده توسط کارگزاری مانند دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کند و با معرفی کارگزاری که در آن ثبت‌نام کرده است، احراز هویت وی تکمیل می‌شود و پس از چند روز نام کاربری و رمز عبور مخصوص به کارگزاری مربوطه، برای وی از طریق پیامک ارسال می‌گردد. در نهایت فرد می‌تواند معاملات بورسی خود را از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری آغاز کند
و اما کارگزاری چیست و چرا باید در کارگزاری ثبت‌نام کنیم؟ کارگزاری‌های بورس واسطی هستند بین ناشرین سهام و مردم. اگر شخصی بخواهد سهامی را خریداری کند و یا به فروش برساند، این کار به واسطه کارگزاری وی انجام می‌شود. همچنین داشتن حساب در کارگزاری مانند داشتن حساب بانکی است. بدین معنی که افراد می‌توانند در چندین کارگزاری ثبت‌نام کرده و در آن‌ها به فعالیت بپردازند. برای مشاهده ادامه مطلب به سایت bashgah.com مراجعه کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن