آلزایمر: 6 جنبه از این بیماری که اغلب به اشتباه درک می شوند

تشخیص بیماری آلزایمر و علائم اولیه مرتبط با این بیماری گاهی اوقات می تواند باعث احساس ناامیدی، عصبانیت یا کنار

توسط ABDOOSNEWS در 16 خرداد 1401

تشخیص بیماری آلزایمر و علائم اولیه مرتبط با این بیماری گاهی اوقات می تواند باعث احساس ناامیدی، عصبانیت یا کناره گیری اجتماعی شود.

انگ و تصورات نادرست در مورد بیماری آلزایمر می تواند بر تعامل اجتماعی بین دوستان و اعضای خانواده و افراد مبتلا به بیماری آلزایمر تأثیر منفی بگذارد.

علائم حیاطی آلزایمر

حمایت اجتماعی برای رفاه افراد مبتلا به doença de Alzheimer به خوردن vitamina d در تمام مراحل حیاتی است، اما باید مراقب بود که از حمایت از افراد مبتلا به این بیماری جلوگیری شود.

ماه آگاهی از آلزایمر و مغز که در ماه ژوئن برگزار شد، با هدف افزایش آگاهی در مورد این بیماری است. به مناسبت این رویداد، انجمن آلزایمر مقاله ای را منتشر کرد که در آن افراد مبتلا به این عارضه تصورات نادرست رایج در مورد آن را شرح می دهند.

انجمن آلزایمر در این ماه، ماه آگاهی از آلزایمر و مغز را برای افزایش آگاهی در مورد بیماری آلزایمر (AD) و سایر زوال عقل ها برگزار می کند.

به مناسبت این رویداد، healthline-pt آلزایمر اخیراً مقاله‌ای منتشر کرده است که برخی از تصورات نادرست رایج در مورد این بیماری را که توسط افراد مبتلا به AD در مراحل اولیه توصیف شده است، شرح می‌دهد.

healthline-pt مجموعه ای از علائم را توصیف می کند که با از دست دادن حافظه، مشکلات زبانی، تغییرات خلق و خو، و نقص در تفکر و استدلال که در فعالیت های روزمره زندگی تداخل می کند، مشخص می شود. AD شایع ترین شکل زوال عقل است که بیش از 6 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد.

AD یک بیماری پیشرونده است که شامل بدتر شدن مداوم علائم زوال عقل در طول زمان است. افراد مبتلا به AD اغلب می توانند در مراحل اولیه بیماری به طور مستقل عمل کنند، اما با پیشرفت بیماری مجبورند به طور فزاینده ای برای فعالیت های روزانه به مراقبان خود تکیه کنند.

افرادی که اخیراً بیماری آلزایمر را تشخیص داده اند ممکن است برای مقابله با تشخیص خود مشکل داشته باشند و نیاز به حمایت داشته باشند. اگرچه دوستان و اعضای خانواده اغلب تمایل به حمایت دارند، ممکن است به دلیل ترس از تأثیر منفی بر خلق و خوی آنها از تعامل با فرد مبتلا به AD اجتناب کنند.

اجتناب از تعامل با افراد مبتلا به AD باعث ایجاد حس انزوا و ننگ می شود و می تواند به احساس ارزشمندی آنها آسیب برساند. در زیر برخی از تصورات نادرست رایج در مورد AD توسط دوستان و اعضای خانواده بر اساس افراد مبتلا به زوال عقل در مراحل اولیه آورده شده است.

به رسمیت شناختن استقلال

به دلیل نظارت بهتر، افراد به طور فزاینده ای در مراحل اولیه AD تشخیص داده می شوند.

مهم است که بدانیم چنین افرادی که در مراحل اولیه بیماری AD هستند هنوز هم قادر به زندگی مستقل هستند و همچنان اهدافی دارند که ممکن است بخواهند به آنها برسند.

مراقبان و اعضای خانواده می توانند به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کنند تا برای آینده خود برنامه ریزی کنند و کیفیت زندگی خود را با پیشرفت بیماری حفظ کنند.

تشخیص AD یک فرد را تعریف نمی کند

افراد مبتلا به AD تا مراحل پایانی زوال عقل احساس خود را حفظ می کنند و اعضای خانواده باید مراقب باشند که آنها را صرفاً از منشور بیماری خود نبینند.

AD ترجیحات فرد را برای فعالیت ها یا روابط تغییر نمی دهد. افراد مبتلا به AD همچنان از فعالیت‌های معنادار زندگی روزمره، از جمله ملاقات با دوستان و اعضای خانواده، تا مراحل بعدی بیماری لذت می‌برند.

دکتر پیتر رابینز، استاد بازنشسته در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور، به پزشکی نیوز تودی گفت: «در مراحل اولیه بیماری آلزایمر، بسیاری از افراد می‌توانند سطح معمول تعاملات اجتماعی و شخصی خود را حفظ کنند. با پیشرفت بیماری، اگر دوستان و آشنایان طولانی مدت از فرد فاصله بگیرند، ممکن است سخت تر شود.

"در هر مرحله از بیماری، تعامل فرد با دیگران مهمتر است و اهمیت کمتری دارد که دقیقاً چه چیزی گفته می شود."

"مردم گاهی نگران هستند که "چیزی اشتباه" را بگویند. اما نکته کلیدی این است که با فرد در هر سطحی که قادر به تعامل هستند صحبت کنید. در مورد دوران قدیم، خاطرات خوب و نحوه عملکرد تیم ورزشی مورد علاقه آنها صحبت کنید. پیاده روی کنید، نوه ها را بیاورید، یا شاید فقط بنشینید و دستان خود را بگیرید. حتی در مرحله پایانی بیماری، ارتباط از طریق لمس می تواند قدرتمند و مفید باشد.»

نوسان علائم

علائم ارائه شده توسط افراد مبتلا به AD می تواند از یک روز به روز دیگر در نوسان باشد. در روزهای خاصی، افراد مبتلا به AD ممکن است عملکرد شناختی و خلق و خوی بهتری را نشان دهند.

در مقابل، همان فرد ممکن است علائم شدیدتری از خود نشان دهد که شامل اضطراب، بی قراری، تحریک پذیری و افزایش تکرار کلمات در روزهای بد است.

بنابراین، اعضای خانواده باید درک کنند که برخی از رفتارها می تواند خارج از کنترل افراد مبتلا به AD باشد و باید با آنها صبور باشند.

دانش قدرت است. خبرنامه روزانه رایگان ما را دریافت کنید.

به موضوعات بهداشتی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید عمیق تر بپردازید. امروز در اولین خبرنامه حقایق ما مشترک شوید.

اقداماتی برای افزایش آگاهی

این افسانه ها بر نیاز به تلاشی هماهنگ برای ریشه کن کردن انگ و ادراک نادرست مرتبط با AD تأکید می کنند.

دکتر جوزف گوگلر، مدیر مرکز پیری سالم و نوآوری در دانشگاه مینه‌سوتا نیز در این مراسم شرکت کرد.

او گفت: "ما اغلب آلزایمر را از دریچه زیست پزشکی بیماری می بینیم، اما همانطور که افراد مبتلا به زوال عقل تاکید می کنند، آنها هنوز "اینجا" هستند و رویاها و ترجیحاتی دارند که باید به آنها احترام بگذاریم.

مهم است که ما انگ زوال عقل را که در جوامع ما به راحتی آشکار می شود، در طول برخوردهای مراقبت های بهداشتی و نحوه سازماندهی و ارائه خدمات و پشتیبانی طولانی مدت از بین ببریم. یک کمپین بهداشت عمومی که آگاهی، تشخیص، و افزایش «دوستی» در جوامع ما نسبت به زوال عقل را افزایش می‌دهد اولین گام مهم در انجام این کار است.»

 

آخرین مطالب