آشنایی با دانشگاه های با رنکینگ بالا در کشور مالزی

  هر آنچه از دانشگاه UPM مالزی باید بدانید؛ مالزی، سال 1931 میلادی، 21 مه آن سال خیلی با سال‌های پیش فر

توسط ABDOOSNEWS در 25 تیر 1399
 

هر آنچه از دانشگاه UPM مالزی باید بدانید؛

مالزی، سال 1931 میلادی، 21 مه آن سال خیلی با سال‌های پیش فرق داشت، لااقل برای افسر جان اسکات. سال‌ها در انتظار چنین رویدادی بود؛ ساخت یک مدرسه کوچک کشاورزی در شهر سردانگ. این مدرسه استارت پیشرفت و ترقی مالزی را در زمینه‌ی علوم کشاورزی زد، به‌‌‌‎طوری‎که اکنون به عنوان پردیس اصلی یکی از دانشگاه‌های برتر مالزی شناخته می‌شود؛ دانشگاه UPM مالزی. 3 آوریل 1997 میلادی، دکتر ماهاتیر محمد، نخست وزیر فقید مالزی به‌طور رسمی از نام دانشگاه پوترا مالزی رونمایی کرد. چه اسم با ابهتی، در فکر فرو رفتم. زمانی این دانشگاه با عظمت تنها یک کودک نوپا بود و حالا در حوزه‌ی دانش و فناوری ابرقدرتی برای خودش است.

دانشگاه پوترا (UPM) مالزی در یک نگاه

در فضای دانشگاه UPM مالزی تا جایی‌که چشم کار می‌کند سرسبزی و پوشش جنگلی از درختان پوترا دیده می‌شود. چه جالب! چند قطعه‌ی کشاورزی وسیع کنار دانشگاه به چشم می‌خورد، مثل اینکه دانشجویان دانشگاه تحقیقات خودشان را از همین زمین‌های کشاورزی شروع می‌کنند. طراحی فضای سبز در این مجموعه بسیار زیبا و چشم‌ نواز است. گویی طراح از هر فرصتی استفاده کرده تا با چمن آرایی‌های زیبا، مسیر را برای عابران پیاده و رانندگانی که در خیابان های دانشگاه تردد می‌کنند جذاب‌تر کند. سنگفرش‌های ورودی دانشگاه از میان همین چمن‌های سرسبز عبور می‌کند، قطعه سنگ‌های مربعی که با کمی فاصله از هم مسیر شطرنجی درست می‌کنند. گفتم شطرنج یاد تفکرات عمیقی که در پس این بازی نهفته افتادم، قطعاً چنین ایده هایی در شأن چنین مرکز علمی و تحقیقاتی است، به‎گونه ای که در هر نقطه می‎توان نشانه‌ای از بُعد هویتی دانشگاه UPM مالزی را به چشم دید. ساختمان‌های سفید با سقف‌های شیروانی در لابه‎لای درختان دیده می‌شوند؛ این‌ها دانشکده‌های مختلفی هستند که مجموعه رشته های کشاورزی، دامپروری و جنگلداری را در بر می‌گیرند. قطعاَ تحصیل در چنین فضای علمی، دستاوردهای خارق‌العاده‌ای را برای مرکز آموزش عالی مالزی در بر دارد. اگر برای تحصیل در دانشگاه پوترا (UPM) وسوسه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌های تیم تخصصی مشاوره شریف، به‌صورت رایگان در رابطه با شرایط پذیرش و نحوه‌ی ثبت‌ نام در دانشگاه پوترا مالزی مشاوره دریافت کنید.

سیر صعودی دانشگاه UPM مالزی (1997-1931)

مدرسه‌ی کشاورزی در 21 مه 1931 توسط جان اسکات، یک افسر اداری انگلیس تأسیس شد. این نشان می‌دهد که دانشگاه UPM مالزی ابتدا یک مدرسه بوده و با سیر صعودی که به مرور زمان در‌ پیش گرفته اکنون به دانشگاه معروف UPM تبدیل شده است. فرایند سیر صعودی دانشگاه طبق مراحل زیر است:

گام اول:

این مدرسه در یک قطعه زمین به مساحت 22 هکتار در سردانگ Serdang قرار داشت و دو برنامه آموزشی را ارائه می داد: یک برنامه دیپلم سه ساله و یک دوره صدور گواهینامه یک ساله در کشاورزی. در سال 1947، این مدرسه توسط سر ادوارد جنت، فرماندار وقت اتحادیه مالزی، به عنوان دانشکده کشاورزی مالزی اعلام شد.

گام دوم:

تأسیس دانشگاه پرتانیان Pertanian مالزی زمانی اتفاق افتاد که کالج کشاورزی در سردانگ با دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه مالزی ادغام شد. دکتر محمد راشدان بن حاجی بابا، مدیر آن زمان دانشکده‌ی کشاورزی مالزی، با توجه به مفاد بند 18 قانون دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سال 1971 به عنوان معاون اول منصوب شد.

گام سوم:

دانشگاه پرتانیان مالزی در ژوئیه سال 1973، اولین جلسه علمی خود را با حضور 1.559 دانشجو در سه دانشکده مرکزی و یک بخش اساسی برگزار کرد: دانشکده دامپزشکی و علوم دامپزشکی، دانشکده جنگلداری، دانشکده کشاورزی و بخش مطالعات بنیاد.

گام چهارم:

در اوایل دهه 80، دانشگاه UPM مالزی حوزه‌ی مطالعاتی خود را گسترش داد تا زمینه‌ی علوم و فناوری (S&T) را نیز شامل شود. در سال 1997، نام دانشگاه پرتانیان مالزی (Universiti Pertanian Malaysia) توسط دکتر محمد ماهاتیر نخست وزیر فقید، به‌ نام دانشگاه پوترا مالزی (Universiti Putra Malaysia) تغییر یافت. دانشگاه پوترا مالزی به‌ عنوان یک ژست استراتژیک برای به تصویر کشیدن وضعیت UPM به عنوان مرکز آموزش عالی، قادر به ارائه رشته های مطالعاتی، به ویژه در زمینه‌ی علوم و فناوری اطلاعات می‌باشد که توسعه‌ی ملی را در هزاره جدید تسهیل می‌کند.

دانشگاه UPM مالزی بزرگترین دریافت‌کننده امتیازات آی آر پی ای‌

بی‌شک به عنوان یک فرد تحصیل کرده که می خواهید دوره کارشناسی یا ارشد خود را در یک دانشگاه نمونه بگذرانید، به این امر واقف هستید که آنچه قرار است در آینده برایتان رقم بخورد، حاصل یک عمر تلاش و تحصیل با سختی ها و آسانی‌های خودش هست؛ پس قطعاً اگر برای ادامه تحصیل وارد یک سیستم منسجم و منظم شوید، خروجی بهتری دریافت خواهید کرد. بهتر است بدانید که محققان دانشگاه UPM به خاطر داشتن تحقیقات برتر جهانی، جوایز بین‌المللی بسیاری دریافت کرده‌اند. دانشگاه UPM مالزی (پوترا) بزرگترین دریافت‌کننده‎ی امتیازات آی آر پی ای (قدرت تحقیقات در مناطق برتر) در طول دوران طرح‌های ۵ تا ۸ ساله مالزی بین سال‌های ۲۰۰۵ -۱۹۹۱ می‌باشد. ۶۰% دانشکده‌های UPM دارای گواهی ایزو ۹۰۰۰ می‌باشند.  
  • تعداد دانشجویان: 17,289 نفر (42 درصد مقطع کارشناسی ارشد، 58 درصد مقطع کارشناسی)
  • تعداد دانشجویان خارجی: 4,943 نفر
  • اعضای هیئت علمی: 2,229 نفر (483 نفر بین المللی، 1746 نفر بومی)
  منبع : https://sharifstudy.com
آخرین مطالب