آشنایی با بهترین مدل های چرخ خیاطی صنعتی

آشنایی با چرخ های خیاطی صنعتی چرخ های خیاطی صنعتی مدل های مختلفی دارند. ولی بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی کدام ا

توسط ABDOOSNEWS در 30 تیر 1401

آشنایی با چرخ های خیاطی صنعتی

چرخ های خیاطی صنعتی مدل های مختلفی دارند. ولی بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین چرخ خیاطی صنعتی را بشناسیم؟ انواع چرخ های صنعتی و ویژگی های آنها کدام است؟ اگر می خواهید پاسخ پرسش های مطرح شده را پیدا کنید مقاله پیش رو را تا انتها بخوانید. در مطلب حاضر به مشخصات برخی از بهترین برندهای چرخ های خیاطی صنعتی نیز می پردازیم.

چرخ خیاطی

ویژگی های چرخ خیاطی صنعتی

در مبحث بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی در ابتدا درباره انواع چرخ های خیاطی موجود در بازار صحبت می کنیم. به طور کلی چرخ های خیاطی را بر اساس کاربرد به دو نوع چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی تقسیم می کنند. دستگاه های خانگی ساده تر و مخصوص دوخت و دوزهای اندک هستند ولی مدل های صنعتی، تخصصی تر بوده و جهت دوختن البسه و پوشاک در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت دوخت در چرخ های صنعتی بسیار خوب است و سرعت عملکرد بالایی نیز دارند. 

بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی برای یک نوع دوخت مثلا راسته دوزی طراحی می شود. شما می توانید انواع نخ با وزن های گوناگون را برای دوخت و دوز با چرخ های صنعتی مورد استفاده قرار دهید. دوختن لباس با نخ های نازک یا کلفت و با متریال گوناگون برای چرخ های مذکور امکان پذیر است. در مدل های صنعتی چرخ های خیاطی علاوه بر استفاده از نخ های گوناگون، امکان دوختن پارچه های متنوع نیز وجود دارد.

پارچه های ضخیم و نازک را می توان به راحتی با بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی به صورت لباس های زیبا در آورد. امکان استفاده از چرخ های صنعتی به طور مستمر در مدت زمان پنج ساعت یا بیشتر نیز وجود دارد. یکی از ویژگی های جالب چرخ های صنعتی، کفی و بدنه چدن آنها است. در هنگام کار با دستگاه، فلز چدن به دلیل وزن بالا به راحتی تکان نمی خورد و به این ترتیب صدای اندکی تولید می شود. البته این ویژگی امکان جابجایی چرخ ها را بسیار سخت کرده است.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

در بخش قبلی در مورد ویژگی ها و خصوصیات چرخ های صنعتی در مقایسه با چرخ های خانگی صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم درباره مشخصات انواع چرخ خیاطی صنعتی صحبت کنیم. مهمترین مدل های چرخ های صنعتی عبارتند از:

·        بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی با صفحه کار تخت یا Flat – bed بسیار شبیه چرخ های خانگی هستند و برای کارهای آسان مانند دوختن و اتصال دو تکه پارچه مسطح مورد استفاده قرار می گیرند. میل سوزن در چرخ های صفحه تخت، بلند است.

·        چرخ های صنعتی Post – bed نوع دیگری از چرخ های خیاطی صنعتی محسوب می شوند. موتور این دستگاه ها درون میز چرخ تعبیه شده است. ستونی به شکل عمودی روی صفحه کار تخت این دستگاه ها تعبیه شده که طول ستون های مذکور بین 10 تا 45 سانتی متر است. کاربرد ستون عمودی چرخ های Post – bed، نگهداری ماسوره، ماکو و همچنین پارچه پیش بر است. چرخ های مذکور جهت دوختن چکمه، دستکش و اتصال نشانه ها و مارک ها روی لباس به کار می روند.

·        چرخ های صنعتی صفحه کار استوانه ای یا Cylinder – bed دارای صفحه استوانه ای افقی و باریک هستند. قطر صفحه کار دستگاه های Cylinder – bed از 5 تا 16 سانتی متر است و پارچه ها در هنگام دوخته شدن دور صفحه کار دستگاه قرار می گیرند. جهت دوختن انواع کفش از این چرخ ها استفاده می شود.

·        چرخ های بدون دسته یا Off – the – arm نیز جزو دستگاه های صنعتی محسوب می شوند. این دستگاه ها رواج زیادی ندارند. پارچه مورد نظر در هنگام دوختن، باید در امتداد محور ستون افقی چرخ قرار گیرد. از چرخ های صنعتی بدون دسته برای دوختن آستین ها و سرشانه های بدون درز استفاده می شود.       

انواع مارک های چرخ خیاطی صنعتی

برای اینکه بتوانیم بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی را تشخیص دهیم باید درباره انواع مارک های چرخ مذکور اطلاعات درست و دقیقی داشته باشیم. در ادامه مطلب به برخی از برندهای چرخ های خیاطی صنعتی می پردازیم.

آیا بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی Juki HZL – DX است؟

اگر چرخ Juki HZL – DX  به عنوان بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی انتخاب شود، شاید گزینش نابجایی نباشد. چرا که دوخت این دستگاه به صورت انحصاری است. پیاده سازی آسان دوخت های مورد علاقه و همینطور قفل شدن آسان دستگاه، از ویژگی های دیگر آن است. کنترل سرعت چرخ خیاطی در محصول مورد نظر امکان پذیر است و کنترل سرعت یک امتیاز عالی محسوب می شود.

جهت شناخت بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی باید در مورد پایه های دوخت دستگاه نیز دقت کنید. چرخ خیاطی صنعتی Juki HZL – DX دارای هشت پایه دوخت است که با آن می توان دوخت هایی مانند: جای دکمه، زیپ مخفی، پوشال و لحاف را انجام دهید.

آیا چرخA4 JACK بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی است؟

یکی دیگر از مدل های باکیفیت و شاید بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی بازار، چرخA4 JACK است. این دستگاه راسته دوز بوده و انواع پارچه ظریف، معمولی و ضخیم را به راحتی می دوزد. در هنگام کار کردن صدا و لرزش کمی دارد و کیفیت دوخت آن بسیار بالا است. برای چرخ خیاطی مورد نظر یک پایه طراحی شده است و یک سوزن هم دارد. سیستم پایه بلند کن اتوماتیک و همچنین سر قائمی زن خودکار نیز در چرخ صنعتی A4 JACK طراحی شده است.

بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی

انتخاب بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی یکی از دغدغه های خیاطان و تولید کنندگان پوشاک مختلف است. بهترین دستگاه برای هر خیاط و تولید کننده پوشاک، متناسب با نیازهای آن است. از طرف دیگر هم هر کدام از چرخ های صنعتی دارای یک نوع دوخت خاص هستند. بنابراین نمی توان یک مدل را به عنوان بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی انتخاب کرد.

معرفی فروشگاه مهر دوخت مرکز عرضه بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی

فروشگاه مهر دوخت یکی از واحدهای صنفی فروش و تعمیر ماشین آلات دوخت، بافت و برش صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی و همچنین یکی از نماینده های مجاز انحصاری چرخ های ژانومه ژاپن است. این فروشگاه با بیش از سه دهه تلاش توانسته است اعتماد مشتریان خود را در امر خدمت رسانی باکیفیت جلب کند. خدمت رسانی فروشگاه مهر علاوه بر تهرانی ها برای ساکنین شهرستان ها نیز صورت می گیرد. فروشگاه مهر دوخت واحد مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نماد این وزارتخانه را نیز دارد.

آخرین مطالب