نکات مهم خرید چوب و لنسر ماهیگیری

لنسر ماهیگیری مهمترین وسیله ای است که هر ماهیگیر باید داشته باشد. لنسرهای ماهیگیری بهترین وسیله برای ماهیگیری

توسط ABDOOSNEWS در 10 آذر 1399
لنسر ماهیگیری مهمترین وسیله ای است که هر ماهیگیر باید داشته باشد. لنسرهای ماهیگیری بهترین وسیله برای ماهیگیری است زیرا همانند تورها به محیط زیست لطمه وارد نمی کند. اما اگر شما قصد خرید بهترین مارک لنسر ماهیگیری را دارید باید حتما به نکات زیر توجه کنید. 


طول لنسر و چوب ماهیگیری
طول چوبه های ماهیگیری بسته به نوع و شرایط متفاوت است. این اندازه بسته به نوع ماهیگیری ، شرایط و مکانی که قصد ماهیگیری دارید طولانی و کوتاه است. هنگام انتخاب اندازه چوب، علاوه بر موارد فوق ، باید سطح تجربه و سطح کیفیت خود را نیز در نظر بگیرید. 
برای مبتدی بهتر است از لنسرهای کوتاهتر استفاده کند تا بتواند آن را کنترل کند. اگر در یک محیط باز و گسترده ماهیگیری می کنید ، باید قلاب را درون آب بیندازید. شما باید از جنگل های بالاتر استفاده کنید. اگر ماهی بزرگ و محکم است ، باید چوبی محکم و کوتاه انتخاب کنید تا بتواند ماهی را از آب بیرون بکشد.


اکشن
این عمل در واقع میزان خم شدن چوب را نشان می دهد ، اندازه آن از مدل به مدل دیگر متفاوت است.
عمل تند: این نوع لنسر ها فقط در یک سوم آخر خم می شوند. بنابراین برای پرتاب های بلند و ضربات سریع مناسب ترند. میله های Stipp ، Feeder و Match به سرعت با هم مطابقت دارند. این چوب های ماهیگیری سنگین یا فوق سنگین هستند که بین 250 تا 400 گرم و در بعضی موارد بیش از 400 گرم مقاومت می کنند.
عمل آهسته: این لنسرها توانایی خمش زیادی دارند و از بالا به دسته خم می شوند. این چوب های ماهیگیری برای خستگی ماهی و دفع ضربات بهتر هستند و می توانند صید را بیرون بکشند. اعمال خفیف تحمل کمتری دارند و می توانند تا 20 گرم مقاومت کنند.
عمل متوسط: لنسرهایی که هر دو گزینه فوق را دارند ، در دسته "متوسط" قرار می گیرند تا دارای سرعت بالا و بالایی باشند و بتوانند در حین بیرون بردن نبرد ، با آن پیروز شوند. این نوع چوب برای مبتدیان مناسب است. اما حرفه ای ها آن را دوست ندارند. این میله ها بین 20 تا 50 گرم وزن دارند و مقاومت متوسطی دارند.
پرتاب وزنه
وزن ریخته گری لنسر حداکثر وزن طعمه و نخ را نشان می دهد. به گونه ای که هنگام پرتاب شدن چوب خرد نشود. این عدد روی لنسر مشخص شده است و میزان فشار روی لنسر نباید بیش از آن باشد.
نتیجه:
در دسترس بودن تجهیزات ماهیگیری مناسب و استاندارد بسیار مهم است. امروزه چوب های مختلفی در بازار وجود دارد که از لنسر ها ، لنسرها و فریب های مختلفی استفاده می کنند. شما باید متناسب با سطح حرفه ای بودن و تجربه ای باشید که دارید. آبی که می خواهید در آن ماهی بگیرید. از نوع ماهی و طعمه استفاده شده ، از لنسر مناسب استفاده کنید تا در هنگام ماهیگیری مانع آن نشوید.
آخرین مطالب