مقایسه نژاد آسیایی و اروپایی، نیسان جوک و کپچر

خیلی ها دلیل رشد قارچ وار کراس اوورها در ایران را چشم و هم چشمی بین کسانی که دستشان به دهنشان می رسد می دانند،

توسط ABDOOSNEWS در 12 مهر 1399

خیلی ها دلیل رشد قارچ وار کراس اوورها در ایران را چشم و هم چشمی بین کسانی که دستشان به دهنشان می رسد می دانند، اما چه از این بهتر؟! اینجاست که می گویند عدو شود سبب خیر. هرچند در ایران بیشتر کراس اوورهای آسیایی به ویژه چینی خودنمایی می کنند اما بازار را کامل غصب نکرده و تولیدات اروپایی نیز گاهی در بین این سیل عظیم تولیدات چین دیده می شوند. یکی از این اروپایی های پر افاده رنو کپچر فرانسوی است که در این مقاله قصد داریم آن را با نیسان جوک ساخت کره مقایسه کنیم. پس با ما همراه باشید.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی

در توصیف خودروی نیسان جوک می‌توان گفت که این اتومبیل در سال ۲۰۱۰ در کشور ژاپن، انگلستان و شهر واشنگتن برای نخستین بار وارد بازار رقابت خودرو شد. نیسان جوک در رده خودروهای اس یو وی قرار گرفته و پس از عرضه شدن در بازارهای بین المللی از فروش چشمگیری برخوردار گشت این خودروی ژاپنی را در مدل‌های متفاوت در بازار می‌توانید پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.


طراحی کدام یک بهتر است؟
به محض اینکه وارد نیسان جوک می¬شوید متوجه الهام گرفتن طراحی داخلی آن از موتورسیکلت های اسپرت خواهید شد. این خودرو را باب دل جوانان و عاشقان بالا رفتن آدرنالین خونشان ساخته¬اند. از همان ابتدا صندلی و دسته صندلی¬های چرم را لمس خواهید کرد. مجموعه پشت آمپرهایی شبیه به گیج¬های موتورسیلکت، نمای داشبورد را اسپورت و زیبا کرده است. سانروف پانوراما دید لذت بخشی در شب را به شما خواهد داد. صندلی¬های اسپرتش مخصوص مانورهای با سرعت بالا طراحی شده تا از نشستن خود لذت ببرید. گلگیرهای بلند، شیشه¬های باریک جانبی، در صندوق بار که به شکل گرد طراحی شده است، لنزهای خمیده چراغ¬های جلو وعقب، رینگ¬های قدرتمند 18اینچی آلومینیومی و چراغ¬های LED همگی با هم نشانی از مدرن بودن این مدل از نیسان در طراحی بیرونی آن است.

در طرف مقابل رنو کپچر چابک و زیبا قرار دارد. فضای داخلی جادار و پر نور (21 سانتی متری برای سرنشینان عقب) رنو را در هر رنگ که بخواهید می¬توان سفارش داد. صندلی¬های ریلی با کاورهای زیپ دار و قابل شستشو، شکل داشبورد پیوسته و پنل¬های خارجی با خطوط طراحی شده اطراف صفحه لمسی و دنده، شما را رغب به مسافرت¬های طولانی مدت و لذت بردن از نشستن در این خودرو می¬کند.

موتور کدام یک قوی تر است؟
نیسان جوک یک پیشرانه 4 سیلندر با 1618 سی سی حجم و مجهز به توربوشارژ را در دل خود جا داده است. پیشرانه نیسان 100 اسب بخار را در 5600 دور موتور در دقیقه و 240 نیوتن بر متر گشتاور را در 2000 دور در دقیقه تولید می¬کند. تعویض دنده نرم آن مدیون جعبه دنده CVT XTRONIC آن است. به خاطر پیشرانه چالاک و قدرتمند این خودرو به همراه مصرف سوخت پایینش که از 50 لیتر ظرفیت باک در هر صد کیلومتر 6/7 لیتر می سوزاند طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است. حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت، شتاب 4/8 ثانیه ای، سیستم AWD، تعلیق پیشرفته در هر چهار چرخ، فرمان برقی و هندلینگ خوب این خودرو رانندگی را لذت بخش می کند.
اما در مقابل رنو کپچر دارای پیشرانه ای 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1197 سی سی است. پیشرانه این خودرو 120 اسب بخار قدرت را در 4900 دور در دقیقه و 190 نیوتون بر متر گشتاور را در 2000 دور در دقیقه تولید می¬کند. جعبه دنده 6 سرعته اتومات تعویض دنده نرمی برایتان به ارمغان می¬آورد. کپچر هندلینگ خوب و ترمزهای قدرتمندی دارد اما اگر خانواده پر جمعیتی دارید رنو را انتخاب نکنید.


آپشن‌ها و امکانات جذاب
لذت داشتن نیسان جوک تنها به ویژگی های فنی آن ختم نمی شود. امنیت شما در این ماشین توسط مجهز بودن آن به ترمزهای ESP، EBD، ABS و ترمز کمکی (BAS) به همراه ایربگ¬های راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای در سطح بالایی است. با وجود سیستم هشدار دهنده باد لاستیک، کنترل دینامیکی نیسان و کروز کنترل با اطمینان خاطر رانندگی کنید. خودرو مجهز به سامانه ایموبلایزر است. سیستم روشنایی جوک شامل دی لایت، آینه های جانبی مجهز به چراغ راهنما با قابلیت تنظیم برقی، چراغ های LED عقب و جلو، چراغ بدرقه، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ های جلو می شود. صفحه نمایش چند منظوره که قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظه¬ای خودر را داراست دید مناسبی به راننده نسبت به خودرو خواهد داد. با سیستم تعلیق جلو (مک فرسون) و عقب(چند اتصالی) رانندگی نرمی را تجربه می کنید. صندلی های چرمی جوک قابلیت تاشوندگی نیز دارند.

در طرف دیگر رنو کپچر نیز با تجهیزات خاص خود حرفی برای گفتن دارد. دارندگان این خودرو از سیستم های ایمنی آن نظیر مجهز بودن به ABS، EBDو EBA به همراه سیستم های کنترل پایداری الکتریکی در سربالایی و سرپایینی رضایت کامل دارند. سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید نیز در این خودرو تعبیه شده است. با کروز کنترل رانندگی آرامش بخشی خواهید داشت. اگر می¬خواهید در ماشین خود راحت بنشینید و لذت ببرید صندلی های مجهز به گرمکن و تمام چرم رنو به همراه کنسول میانی آنها این خواسته شما را برآورده خواهد کرد. رنو دارای سیستم مصرف بهینه موتور است که شما را از وضعیت موتور خودرو آگاه خواهد کرد و دیگر نیازی به نگرانی مداوم در این باره نخواهید داشت. سیستم روشنایی رنو کپچر شامل چراغ های دیلایت، چراغ های LED عقب و جلو، سنسور اتوماتیک نور چراغ ها و سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ¬های جلو است. به محض احساس ناراحتی در نفس کشیدن می¬توانید از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در خودرو استفاده کنید. سرنشینان عقب در این خودرو نیز اگر خسته شوند به راحتی با تنظیم پشت سری¬های خود می توانند استراحت لذت بخشی داشته باشند.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی

جمع بندی
حال که این دو را مقایسه می کنید کدام یکی بهتر است؟ به هر حال هر دو کیفیت بالایی داشته و ماشین های ارزشمندی به حساب می آیند. این دو خودرو در واقع جزء کراس اوورهای اسپرت محسوب می شوند که استفاده خانوادگی نیز خواهند داشت. نیسان جوک یکی از بهترین و استاندارترین خودروهای موجود در بازار رقابت بین خودروسازان حرفه‌ای است شناخت هر یک از مدل‌های این خودروی ژاپنی باعث می‌شود که بهتر بتوان مدل برتر آن را شناخت و با دید بازتری به انتخاب اقدام کرد، همچنین ظاهر جذاب و خشن این خودرو می‌تواند بسیار در نظر نسل جوان خوشایند باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن