مشاوره فروش

تمام محصولات موجود در اطراف ما حاصل خواسته های انسان است که تمام نشدنی است. این محصولات به دلیل اینکه برآورده&

توسط ABDOOSNEWS در 16 شهریور 1400

تمام محصولات موجود در اطراف ما حاصل خواسته های انسان است که تمام نشدنی است. این محصولات به دلیل اینکه برآورده‌ کننده خواسته افراد هستند، نزد آنها از ارزش بالایی برخوردار بوده و حاضرند که برای به دست آوردن آنها هزینه های کم یا زیادی را صرف کنند. وظیفه اصلی در بازاریابی پاسخگویی به این نیازها است. برداشت و تعریف هر کس از بازاریابی متفاوت بوده اما برای همگی در مبحث اقتصادی امر مهمی است که در برابر آن کلماتی مانند خواسته، تقاضا، محصول، فروش و مبادله در ذهن شکل می‌گیرد.

مهمترین قسمت بازاریابی خلق مشتری میباشد. بسیاری از افراد هستند که به دلیل مطلع نبودن از اصول بازاریابی، دچار سردرگمی می‌شوند. بازاریابی به صورت کلی راهبردی است برای ایجاد ارتباطی موثر با مشتری به منظور پیشبرد اهداف کسب و کارهای مختلف. بازاریابی میتواند کمک کند تا افرادی که در پی برآورده نمودن خواسته های خود میباشند، از این طریق با محصولات شما آشنا شوند. در واقع بازاریابی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در راستای بهبود و رونق کسب و کار انجام گیرد. هدف اصلی از بازاریابی نیز، ایجاد فروش بیشتر میباشد. شاید این سوال برای شما هم پیش آید که چگونه میشود در میان رقبا و محصولات متنوعی که وجود دارد، کسب و کار خود را رونق دهیم؟ بهترین و موثرترین راهی که میتوان از آن نتیجه مطلوب گرفت، استفاده از مشاوره فروش است.  

مشاوره بازاریابی چیست؟

تمام حوزه های کسب و کار نیاز به مشاوره فروش دارند. هر شغلی برای اینکه بتواند ماندگار باشد بهتر است که از مشاوران مجربی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرد.

معمولا مهمترین بخش ها در کسب و کارها که اقدامات اصلی در آن صورت میگیرد، بخش فروش و جذب مشتری است. مشاوره فروش باعث میشود تا افراد بتوانند فرایند مستحکمی را با مشتری ایجاد کرده و در مقابل آن ارزش و نفع کسب کنند.

یکی از مواردی که مشاوره فروش در اختیار مشاغل قرار میدهد، تحقیقات بازاریابی است که جزو ستون‌های فروش هر کسب و کاری میباشد. مشاوره بازاریابی و فروش به واسطه دانش و مهارت خود خدماتی را در جهت افزایش فروش محصولات و خدمات یا فتح بازارهای جدید به کسب‌وکارها ارائه میدهند. دنیای کسب و کار نیز همانند سایر چیزهایی که در دنیا وجود دارد همواره در حال تغییر است و اگر مشاغل بخواهند پابرجا باشند باید تمام روش‌ها و ترفندهای خود را بروزرسانی کنند. یک مشاور خوب میتواند با ارائه مشاوره موثر این هدف را برای شما تحقق بخشد. 

مشاوره مارکتینگ چیست؟

مشاوره مارکتینگ در کنار مشاوره فروش میتواند به شما کمک کند تا بتوانید بازار هدف خود را شناسایی کرده و بر حسب آن برنامه‌های فروش تان را تنظیم نمایید. همچنین میتوانید در کسب و کارتان از تبلیغات استفاده کنید و به وسیله آن کار خود را ارتقا دهید. اما باید این را بدانید که هر تبلیغی تاثیرگذار نبوده و ممکن است حتی با صرف هزینه‌های بالا هم نشود تغییر اساسی در روند فروش ایجاد کرد. برای اینکه تبلیغات موثر واقع شود باید از وضعیت بازار آگاهی کافی داشت. اطلاعات دقیق در این خصوص را میتوان از یک مشاور مارکتینگ که دارای دانش و تجربه است کسب نمود. مشاور مارکتینگ میتواند کمک کند تا تحلیل واقعی از وضعیت کسب و کارتان به دست آورید و بهترین راهکار برای تبلیغات و دیگر موارد موثر بر فروش را فرا گیرید. 

تمرکز اصلی مشاوره مارکتینگ بر جنبه‌های بازاریابی و استراتژی‌های آن بوده و می‌تواند بهترین راهبردها را برای موفقیت مشاغل ارائه دهد.

مشاوره فروش تلفنی چیست؟

 بازاریابی و فروش از طریق تلفن نیز یکی دیگر از روش های جذب مشتری و فروش محصولات است که در عین موثر بودن سختی های خاص خود را دارد. اما بسیاری از کسب و کارها همچنان از این روش استفاده میکنند. برای اینکه مشاوره فروش از طریق تلفن تاثیر مثبت داشته و موفقیت در فروش را در پی داشته باشد، باید با اصول مهم آن آشنا بود. بازاریابی تلفنی نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر نیازمند دانش و مهارت است که اگر هر مشاوری این توانایی ها را داشته باشد در جذب مشتری و بستن قرارداد موفق تر است. 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با این روش آشنا نیستید از یک مشاور درخواست کمک کنید. مشاور به شما آموزش میدهد تا بتوانید مشتری را در عمل انجام شده قرار داده و به گونه ای برخورد نکنید که بر روی مشتری اثر منفی بگذارد. 

یک مشاور بازاریابی تلفنی خوب باید دارای سابقه فعالیت در این حوزه بوده و بر بازاریابی و روش فروش تلفنی تسلط کافی داشته باشد. 

بازاریابی از طریق تلفن تکنیک‌های مخصوص به خود را دارد که برخی از افراد به دلیل نا آگاهی شان نمیتوانند به صورت درست از این روش استفاده کنند. 

مشاوره فروش تلفنی نیز همانند سایر روش های بازاریابی در فرایند فروش و بازاریابی تاثیر مثبت داشته و آن را بهبود می‌بخشد.

چه کسی بهترین مشاور بازاریابی است؟

 مهمترین ویژگی یک مشاور بازاریابی خوب داشتن تجربه در این حوزه است. در انتخاب مشاور دقت داشته باشید و با تحقیق و جستجو شخصی را برگزینید. سوابق تحصیلی و پژوهشی مشاور انتخابی تان نیز امری مهم است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

یکی دیگر از ویژگی های مشاور خوب، سابقه کاری درخشان و داشتن پروژه‌های موفق در کارنامه او است. 

به خاطر داشته باشید که در زمان انتخاب مشاور پیش از هر چیز در مورد رزومه او تحقیق کنید. دانش، تحصیلات مرتبط، عضویت در انجمن‌ها و شرکت‌های مرتبط و گذراندن دوره‌های آموزشی همه مواردی هستند که میتواند مشاور خوب را از بد متمایز سازد. 

و در پایان بهترین مشاور فروش کسی است در قبال کار خود متعهد و مسئول بوده و صداقت با مشتری را در اولویت کاری اش قرار دهد و نسبت به او دلسوز باشد.

از مشاوره بازاریابی صنعتی چه میدانید؟

مجموعه‌های صنعتی برای اینکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و حیات خود را حفظ کنند تنها یک راه دارند و آن هم فروش است. مورد مهمی که باید به آن توجه نمود، این امر است که مجموعه صنعتی باید قادر باشد محصولات خود را به قیمت مناسب بفروشد. 

تکنیک‌های بازاریابی واحدهای صنعتی از کسب و کارهای خرد کاملا متفاوت است و ارائه این تکنیک‌ها بر عهده مشاوره فروش صنعتی میباشد. در مجموعه های صنعتی نیازی نیست که به دنبال جذب مصرف کننده نهایی باشید و میتوانید این کار را به نمایندگی‌ها، تولیدی‌ها و عاملین فروش بسپارید. مشاوره بازاریابی صنعتی میتواند کمک کند تا هر صنعتی استراتژی مخصوص به خود را پیدا کرده و از تکنیک‌هایی که در بازاریابی صنعتی کاربرد دارند، اطلاعات کسب نماید. این امر به این دلیل است که الگوهایی که برای بازاریابی صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد با روش‌های قدیمی و سنتی دارای تفاوت‌های بسیار است.

بیشترین تمرکز مشاوره بازاریابی صنعتی بر تحقیقات بازاریابی است که به نوعی ستون اصلی محسوب میگردد و مشاور هیچگونه پیشنهاد و برنامه‌ای را بدون تحقیقات بازار ارائه نخواهد داد.

برای دریافت مشاوره بازاریابی و فروش به کدام مجموعه رجوع کنیم؟

انتخاب یک مشاوره فروش از اهمیت زیادی برای کسب وکارها برخوردار است. چون این مشاوران متخصصانی هستند که با تمامی مراحل فروش آشنا هستند و می توانند راهکار بسیار مفید و موثری جهت کسب درآمد و سود بیشتر در اختیار شما قرار دهند.به همین دلیل گروه مشاوران کسب و کار ساکوراد متخصصان این حوزه را شناسایی کرده و از آنها جهت راهنمایی و مشاوره شما عزیزان دعوت به عمل آورده است. تا به این ترتیب بتوانید از خدمات این مشاوران جهت بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده نمایید.

 

 

آخرین مطالب