[ad_1]

ویتامین D در دوران بارداری ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا در کودکان کمک کند.

نکات برجسته

  • کودکان مادران با BP بالا در دوران بارداری در معرض خطر بزرگی هستند.
  • مطالعه نشان می دهد که کافی بودن ویتامین D می تواند به کاهش خطر کمک کند.
  • در اینجا برخی از غذاهای غنی از ویتامین D وجود دارد که می توانید به رژیم بارداری اضافه کنید.

فشار خون بالا (یا فشار خون بالا) اکنون به دلیل کم تحرکی ، رژیم غذایی نامناسب و بدتر شدن شرایط محیط بیداد کرده است. حتی بیشتر نگران کننده این اعتقاد است که اگر مادرانشان در دوران بارداری دارای بیماری BP بالا به نام پره اکلامپسی باشند ، کودکان در معرض خطر زیادی قرار دارند. با ارائه یک راه حل احتمالی ، یک مطالعه اخیر توسط دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ نشان می دهد که اگر مادران مقدار کافی مواد مغذی ویتامین D داشته باشند ، می تواند خطر را کاهش داده یا حتی از بین ببرد.

کمبود ویتامین D می تواند منجر به تعدادی از مسائل بهداشتی از جمله بیماری های قلبی عروقی ، پره اکلامپسی ، ضعف استخوان ها و ایمنی کم شود. در واقع ، برخی از مطالعات همچنین کمبود ویتامین D را با آسیب پذیری ویروس کرونا مرتبط دانسته اند.

پره اکلامپسی مادر ممکن است یکی از عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا در دوران کودکی و نوجوانی باشد. ویتامین D همچنین ممکن است به رشد جنین کمک کند.

این مطالعه کوهورت آینده نگر 754 جفت مادر و کودک را با 6669 مشاهده فشار خون از گروه کوهنوردی بوستون ، که از دسامبر 1998 تا ژوئن 2009 ثبت نام کرده بودند ، مورد بررسی قرار داد. داده ها از اکتبر 2019 تا مارس 2020 مورد مطالعه قرار گرفت.

“در این مطالعه ، هدف ما ارزیابی ارتباط بین پره اکلامپسی مادر و SBP فرزندان در مراحل رشد (اوایل کودکی [ages 3-5 years]، دوران کودکی میانه [ages 6-12 years]، و نوجوانی [ages 13-18 years]) و برای بررسی اینکه آیا این ارتباط از نظر سطح ویتامین D خون بند ناف متفاوت است یا خیر ، “گفت ، یکی از نویسندگان ، مینگوی ژانگ.

اخبار

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که پره اکلامپسی مادر از اوایل کودکی تا بلوغ با فشار خون سیستولیک فرزندان بالاتر همراه است. با این حال ، این ارتباط در بین کودکان با سطح 25 هیدروکسی ویتامین D خون بند ناف بالاتر کاهش یافت. یافته ها در ژورنال JAMA Network Open منتشر شده است.

(همچنین بخوانید: هنگام بارداری چه چیزی بخورید؟ | مواد غذایی ، تغذیه برای یک بارداری سالم)

4btcvlvo

رژیم بارداری غنی از ویتامین D ممکن است به رشد جنین کمک کرده و از افزایش BP جلوگیری کند.

دکتر روپالی دوتا ، مشاور تغذیه با NDTV Food برخی از غذاهایی را که در دوران بارداری مصرف خوبی دارند و همچنین سرشار از ویتامین D هستند پیشنهاد می کند.

غذاهای غنی از ویتامین D برای رژیم بارداری:

1. محصولات شیر

پنیر دلمه (پنیر) ، شیر گاو ، پنیر ، ماست ، چای ، لاسی – همه منابع خوبی از ویتامین D به علاوه کلسیم و پروتئین ها هستند.

2. قارچ

قارچ غذای دیگری است که مقدار کافی ویتامین D و سایر مواد مغذی ضروری را برای بارداری سالم ارائه می دهد.

3. ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد دارای اسیدهای چرب امگا 3 سالم و ویتامین D هستند که ممکن است در سالم ماندن آب چشمه ها نقش داشته باشد.

تبلیغ شده

4. تخم مرغ

تخم مرغ به همراه زرده تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین D هستند. آنها را در رژیم غذایی روزانه صبحانه خود بگنجانید.

5. آب پرتقال

در دوران بارداری هیدراته بمانید و ویتامین D و ویتامین C را در بدن بار دهید.

درباره Neha Groverعشق به خواندن غریزه نوشتن او را برانگیخت. Neha به دلیل داشتن تثبیت عمیق در هر ماده کافئین دار مقصر است. وقتی او مشغول ریختن لانه هایش روی صفحه نیست ، می توانید هنگام نوشیدن قهوه ، مشغول خواندن او باشید.

[ad_2]

Source link

آموزش سئو