جنس حیوانات: چگونه مارها این کار را می کنند (مهره مار)

مارها با بدن های معصومانه ، حماسه های تیز و گاهی اوقات زهر قدرتمند مهره مار اصل ، ترس را در قلب انسان ها و اجد

توسط ABDOOSNEWS در 1 اردیبهشت 1401
مارها با بدن های معصومانه ، حماسه های تیز و گاهی اوقات زهر قدرتمند مهره مار اصل ، ترس را در قلب انسان ها و اجداد اولیه خود قرار داده اند. مهره مار اما وقتی صحبت از جفت گیری می شود ، آیا این خزندگان باستانی دارای جنبه نرمتری هم هستند؟ امروزه بیش از 3000 گونه مار وجود دارد که در تمام قاره ها به جز قطب جنوب و همچنین جزایر زیادی در سراسر جهان زندگی می کنند. اگرچه مارها توجه بسیاری از رسانه ها و تحقیقات را به خود جلب می کنند ، استراتژی های تولید مثل بسیاری از گونه ها هنوز هم در رمز و راز است. محقق مار ، اندرو دورسو از دانشگاه ایالتی یوتا گفت: "چیزهای زیادی درمورد سیستم های جفت گیری مار وجود ندارد." برخلاف اکثر مارها ، رفتارهای جفت گیری مارهای گارتر مهره مار به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. مارهای زن گارتر از خواب زمستانی خود بیرون می آیند - از لحاظ فنی به نام "برآمدگی" ، حالت خواب زمستانی مانند حیوانات خونسرد طی ماه های سردسیر - چند روز پس از نرها - می روند. هنگامی که نرها عطر فرمون یک زن را می گیرند ، بر روی او swarm می کنند و "توپ جفت گیری" تشکیل می دهند.

جفت گیری و مهره مار

در داخل توده مار ، هر نر تمام تلاش خود را می کند تا زن را باز کند تا لباس خود را (زباله و دهانه تولید مثل) باز کند تا بتواند آلت خود را وارد کرده و با او جفت گیری کند. گاهي اوقات ، مردان با خفه كردن زن و تحريك واكنش استرس ، به زور متوسل مي شوند كه در آن ، او كلواك خود را براي آزاد كردن مدفوع و مشك باز مي كند. دورسو به Live Science Science گفت: مارهای دیگر مانند آناکوندای سبز نیز از طریق توپ جفت گیری جفت می شوند و این استراتژی جفت گیری "ممکن است مهره مار برای مارهایی باشد که در مناطق بسیار معتدل زندگی می کنند ، جایی که یک فصل گرم کوتاه وجود دارد". "اما این اقلیت عظیم مارها است." شناخته شده است که بسیاری از مارها رویکرد یک به یک را انجام می دهند. هنگامی که یک مرد به عطر فرمون یک زن گیرنده برای جفت گیری قفل می شود ، تا زمانی که او را پیدا کند ، آن را دنبال می کند. اگر در حال حاضر یک مرد دیگر در منطقه وجود داشته باشد ، مذکر ممکن است در نبردهای غیر خشونت آمیز شرکت کند. به عنوان مثال ، مارها و جوشهای موش صحرایی ، با بزرگ كردن یكدیگر ، رو به روی چشم به چشم می روند و بدن آنها در حالت عمودی قرار می گیرد. آنها سپس سعی خواهند کرد که یکدیگر را تحقیر کنند مهره مار - یکی از نرها چانه خود را در بالای سر دیگر نر قرار داده و به پایین فشار می آورد. دورسو گفت: "این تقریباً مانند کشتی بازو است." مهره مار بازنده باید یک همسر دیگر پیدا کند. برنده ممکن است به روش های مختلف در مورد زن دادگاه کند. او ممکن است چانه خود را بر روی بدنش مالش دهد تا او را تحریک کند ، یا ممکن است بدن او را در موازات لرزش قرار دهد. دورسو گفت: "بسیاری از مارها نیز به زبان می لرزند که حرکتی متفاوت از حرکت طبیعی بو است." "احتمالاً نوعی تحریک لمسی در جریان است."

مهره مار افعی اصلی

جالب اینجاست که مارهای نر دو آلت تناسلی دارند که در حین جفت گیری از لباسهایشان بیرون می آیند. آنها فقط یک بار از یکی از آلت های خود استفاده می کنند و به نظر می رسد یکی دیگر از موارد دیگر را دوست دارد ، مانند روشی که افراد چپ دست یا راست دست دارند. هر آلت تناسلی اسپرم را فقط از بیضه مربوطه خود دریافت می کند ، تطبیقی ​​که به مردان اجازه می دهد مهره مار اگر در مدت زمان کوتاهی با یک ماده دوم مواجه شوند (در یک دوره کوتاه از یک زن دوم با هم برخورد کنند) (با استفاده از یکی از آلت تناسلی خود با یک زن جفت می شوند و سپس ماده دیگر). با آلت دوم خود را) [7 عجیب ترین مجازات حیوانات] پس از جفت گیری ، زن ممکن است بیش از یک سال اسپرم را ذخیره کند ، و به گونه ای اسپرم مرد را که می خواهد از آن استفاده کند مهره مار برای لقاح تخم های خود انتخاب کند. برخی از گونه های خاص ممکن است نیازی به نر برای تولید مثل نداشته باشند. به عنوان مثال ، پرده کوره های زن براهمینی ، مهره مار تنها با ایجاد کلون از خود تولید مثل می کنند - تخم های آنها تقسیم سلولی را بدون لقاح از اسپرم های نر آغاز می کنند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن