برای برخی از ورزشکاران و برای علاقه مندان به ورزش هایی مانند دویدن ، پیاده روی سریع ، دوچرخه سواری ، وزنه زدن و ورزش بدنسازی به نحوی ، آهنگ ورزشی یک ضرورت است. این چیز اضافی و خیالی نیست! این افراد برای بهبود عملکرد ورزشی خود و داشتن یک تمرین خوب و رضایت بخش به آهنگ ورزشی نیاز دارند. با این حال ، برخی افراد ترجیح می دهند مثلاً در حین تمرین به کتاب صوتی گوش دهند! یا به محیط اطراف خود گوش دهند ، اما برخی از آنها علاقه مند به دانلود آهنگ برای ورزش در خانه و آهنگهای هیجان انگیز دارند تا آنها را در طول تمرینات با انگیزه نگه دارد.

در 10 سال گذشته ، تحقیقات زیادی در مورد نقش آهنگ در ورزش انجام شده است و مشخص شده است که چرا ورزش کردن بدون آهنگ برای بسیاری از افراد بسیار غیرممکن است. آهنگ ورزشی می تواند ذهن و بدن را در حین ورزش تغییر دهد. آهنگ ورزشی ما را از درد و خستگی منحرف می کند ، روحیه را بالا می برد ، استقامت را افزایش می دهد ، تلاش های شما را ناخودآگاه تر می کند و حتی می تواند عملکرد متابولیک را افزایش دهد.

هنگامی که به آهنگ گوش می دهیم ، می توانیم مسافت های بیشتری را بدویم یا رکاب بزنیم و سریعتر از حد معمول شنا کنیم و اغلب این کار را ناخودآگاه انجام می دهیم. می توان گفت که: آهنگ یک داروی قانونی و مجاز برای دوپینگ است!

انتخاب م effectiveثرترین آهنگ ورزشی برای تمرین به این سادگی نیست که مجموعه ای از آهنگ های پر سرعت و پرانرژی را کنار هم قرار دهید. هنگام انتخاب آهنگ مناسب ورزشی ، باید خاطرات ، احساسات و همه چیزهایی را که آهنگ های مختلف در آنها ایجاد می کند در نظر داشته باشید. برای برخی ، همذات پنداری با حالت احساسی و نگرش خواننده میزان انگیزه آنها را تعیین می کند و در برخی موارد ریتم ملودی پنهان ممکن است به اندازه فراز و نشیب های آهنگ اهمیتی نداشته باشد. در سالهای اخیر ، برخی از دانشمندان و شرکتها روشهای جدیدی را برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران در گوشه و کنار آنها امتحان کرده اند ، مانند برنامه ها یا ابزارهایی که آهنگ را بر اساس ضربان قلب ورزشکار انتخاب می کنند.

اجازه دهید بدن‌تان با آهنگ ورزشی حرکت کند

تحقیقات در سال 1911 در مورد تعامل آهنگ و ورزش نشان داد که وقتی گروهی برای گروهی از سواران بازی می کردند ، سریعتر رکاب می زدند. از امسال روانشناسان حدود صد مطالعه در مورد چگونگی تغییر آهنگ در عملکرد افراد در فعالیت های مختلف بدنی انجام داده و به نتایج روشنی رسیده اند.

دو مورد از مهمترین ویژگیهای آهنگ ورزشی ضرب (یا سرعت) و آنچه روانشناسان آن را واکنش موزون می نامند ، است. که کم و بیش به میزان حرکت آهنگ شما بستگی دارد. اکثر مردم به طور غریزی حرکات و حالت های خود را با آهنگ هماهنگ می کنند ، سر خود را تکان می دهند ، ضربه می زنند یا می رقصند. اینکه چه آهنگ این خواسته های غریزی را برمی انگیزد بستگی به نوع فرهنگ و تیپ شخصیتی افراد دارد. اما به طور کلی ، آهنگ های با کیفیت بالا با سرعت بالا انگیزه بخش هستند ، بنابراین اکثر مردم به انواع آهنگ هایی مانند راک ، پاپ و هیپ هاپ و دانلود آهنگ برای باشگاه ایروبیک علاقه مند هستند.

برخی روانشناسان معتقدند که افراد تمایل ذاتی به ریتم هایی با فرکانس 2 هرتز دارند که معادل 120 ضربه در دقیقه (یا دو ضربه در ثانیه) است. در این مطالعات ، هنگامی که از افراد خواسته می شد با انگشتان خود ریتم یا راه بروند ، ناخودآگاه دو بار در ثانیه ضرب می شدند. تجزیه و تحلیل بیش از 74000 آهنگ محبوب تولید شده بین 1960 و 1990 نشان داد که ریتم 120 ضربه در دقیقه یا 2 ضربه در ثانیه رایج ترین ریتم است.

اما بیشتر افراد روی تردمیل آهنگ را با 160 ضربه در دقیقه ترجیح می دهند. برنامه هایی مانند Songza و jog.fm به مردم کمک می کند تا شتاب و سرعت آهنگ آموزشی خود را با دو ضربه خود همگام سازی کنند ، به عنوان مثال در فاصله هفت دقیقه ، آهنگی با سرعت 180 ضربه در دقیقه ارائه می دهند. اما آخرین تحقیقات نشان می دهد که آهنگ با 145 ضربه در دقیقه بیشترین تأثیر را دارد. به نظر نمی رسد ریتم های بالاتر انگیزه بیشتری را ایجاد کند.

ممکن است بسیاری از مردم نیازی به دویدن یا حرکت با آهنگ خود نداشته باشند ، اما واقعیت این است که حفظ آهنگ ورزشی به بدن کمک می کند تا از انرژی خود بهتر استفاده کند. وقتی بدن هماهنگ با ریتم حرکت می کند ، یعنی از کلیدهای تنظیم کننده خارجی (آهنگ) استفاده می کند و بنابراین نباید تلاش زیادی برای هماهنگی و تنظیم حرکات انجام دهد. در آزمایشات ، مردم هنگام دوچرخه سواری با آهنگ ورزشی 7 درصد اکسیژن کمتری مصرف کردند. آهنگ می تواند به عنوان یک مترونوم عمل کند ، به فرد کمک می کند تا سرعت ثابت را حفظ کند ، خطاها را کاهش داده و انرژی کمتری مصرف کند.

این مقاله نتیجه یک مطالعه شش ساله در برنامه دکتری نویسنده در اهنگ مخصوص باشگاه است که طی آن به این نتیجه رسیدند که موسیقی مناسب (صحیح) می تواند تأثیر زیادی بر ورزش و عملکرد ورزشی داشته باشد. نویسنده خوشحال خواهد شد که یافته های خود را با مربیان و ورزشکاران به اشتراک بگذارد.

موسیقی چگونه در ورزش کمک می کند؟

با بررسی این حوزه و بر اساس تحقیقات تحلیلی انجام شده در دانشکده ، مشخص شد که موسیقی می تواند از چهار جهت به ورزش و ورزش کمک کند.
اول ، در حین ورزش منظم ، مانند دویدن ، موسیقی می تواند توجه ورزشکار را محدود کرده و در نتیجه فرد را از احساس خستگی منحرف کند. این تکنیکی است که بسیاری از ماراتن ها و ورزشکاران سه گانه آن را یک مسئله مهم و جداگانه می دانند.

ثانیاً ، موسیقی سطح برانگیختگی فرد را تغییر می دهد و بنابراین به عنوان نوعی تحریک که در مسابقات بسیار مهم است ، یا به عنوان آرام بخش برای رفع اضطراب ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عوامل موثر تولید آهنگ های ورزشی صوتی است که ترکیبی از موسیقی تحریک کننده و جلوه های کلامی است که به عنوان راهی برای ایجاد عزت نفس در نظر گرفته می شود. نویسنده همچنین از موسیقی آرامش بخش به عنوان زمینه ای در تکنیک های آرامش بخشی که معمولاً از طریق آموزش شفاهی استفاده می شود ، استفاده می کند.

سوم ، آهنگ ورزشی بی کلام می تواند به دلیل شباهت های بین ریتم و حرکت بدن انسان مفید باشد. بنابراین ، سازگاری موسیقی با ورزش همیشه افزایش کارآیی شرکت کنندگان در تمرینات ورزشی را نشان داده است.

چهارم ، در ارتباط با نکته قبلی ، ویژگی های موزون موسیقی الگوهای مهارت های بدنی را تقلید می کند ، به طوری که موسیقی قادر است مهارت های حرکتی را افزایش داده و محیط یادگیری بهتری را ایجاد کند. شواهدی در ژیمناستیک و شنا برای اثبات این ادعا ارائه شده است.

تحقیقات جدید بر روی دانلود آهنگ با کلام برای باشگاه بدنسازی نه تنها نشان داده است که چه نوع آهنگ برای ورزش مناسب است ، بلکه چگونه آهنگ مردم را به انجام ورزش تشویق می کند. حواس پرتی یکی از این بهانه هاست. بدن انسان دائماً خود را کنترل می کند. بعد از ورزش برای مدتی خستگی جسمی شروع می شود ، اگرچه زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بدن علائم خستگی شدید مانند افزایش اسید لاکتیک در عضلات ، ضربان سریع قلب ، تعریق زیاد را تشخیص می دهد و با توجه به این علائم تصمیم می گیرد نیاز به استراحت را اعلام کند. آهنگ با بازخورد روانشناختی به این توجه آگاهانه مغز دست و پنجه نرم می کند. آهنگ همچنین اغلب تصور افراد از میزان تلاش آنها را تغییر می دهد: به نظر می رسد با گوش دادن به آهنگ هیجان انگیز که پخش می شود ، بهتر می توانیم 10 مایل بدویم یا تکرار چند حرکت دشوار را افزایش دهیم!

آهنگ با حفظ احساسات قوی ، تاب آوری افراد را افزایش می دهد. گوش دادن به آهنگ معمولاً یک تجربه واقعاً لذت بخش است و آهنگهای خاص می توانند موانع ذهنی حاکم بر زندگی روزمره مردم را از بین ببرند. اگر با احساسات و نگرش های خواننده همذات پنداری کنید ، آهنگ انگیزه بیشتری پیدا می کند.

آهنگ ورزشی احساس خستگی را کاهش می دهد

تحقیقات نشان می دهد که آهنگ ما را از تمرکز بر احساسات جسمی مرتبط با خستگی ، به ویژه در هنگام تمرینات با شدت کم (شروع ورزش ، که معمولاً ضعیف است) ، باز می دارد. حواس پرتی های ناشی از خستگی در افراد مختلف متفاوت است ، زیرا سطح آمادگی جسمانی فرد در ایجاد انگیزه یا عدم ایجاد انگیزه در همه افراد نقش دارد ، اما آهنگ می تواند به شما کمک کند در حین ورزش فشار بیشتری بر خود وارد کنید.

آهنگ ورزشی تحریک ذهنی را افزایش می دهد

محققان Karageorgis Vetri (1997) در تحقیقی درباره تاثیر روانی آهنگ ورزشی معروف و ورزش نوشتند: “تغییر حالت برانگیختگی ذهنی با آهنگ باعث افزایش عملکرد ورزشی می شود ، گویی آهنگ جنبه ای روانی برای ورزش بهتر دارد.” تحقیقات اضافی نشان می دهد که بین نورونهای شنوایی و نورونهای حرکتی ارتباط مستقیمی وجود دارد. به عبارت دیگر ، مغز و بدن شما مطابق آنچه می شنوید واکنش نشان می دهند.

آهنگ ورزشی هماهنگی حرکتی را افزایش می دهد

دانلود آهنگ ایرانی برای باشگاه بدنسازی و تمرینات با آهنگ ورزشی می تواند به هماهنگی حرکات و فعالیت بدنی ، از جمله هماهنگی با آهنگ که در کلاس تناسب اندام گروهی پخش می شود ، کمک کند. وقتی بدن به آهنگ ادامه می دهد و با ریتم حرکت می کند ، افراد اغلب عزت نفس خود را افزایش می دهند که این امر ارتباط مثبتی با ورزش ایجاد می کند.

در سال 1998 ، Bachara و همکاران ، که تأثیر آهنگ کلاسیک را در دوچرخه سواری تا حد خستگی اندازه گیری کردند ، به این نتیجه رسیدند که برخی از محصولات جانبی مولکولها در سطوح بالای فعالیت بدنی ، مانند اسیدوز یا افزایش سطح هورمون ، خستگی نیز شامل می شود) با پخش آهنگ در حین تمرین تعدیل شود یا کمتر تولید شود ، بنابراین این منجر به اوج عملکرد و بهبود می شود.

سرعت و شدت تمرینات را دنبال کنید

سرعت و سرعت یا اساساً ریتم آهنگ دو مورد از مهمترین عواملی هستند که بر شدت تمرینات تأثیر می گذارند. در حالت ایده آل ، گرم کردن تمرین خود را با سرعت کمتری شروع کنید (120 تا 126 ضربه در دقیقه) و بسته به نوع تمرینی که انجام می دهید ، سرعت آهنگ را به تدریج افزایش دهید. برای وزنه برداری و کاردیو عمومی ، آهنگ را بین 128 تا 135 ضربه در دقیقه انتخاب کنید. برای آرامش ، آهنگ را انتخاب کنید که کمتر از 100 ضربه در دقیقه باشد.

بین خستگی و درد تفاوت وجود دارد. اگرچه آهنگ ورزشی می تواند محدودیت ها را منحرف کند ، گوش دادن به زبان بدن مهم است. خستگی سریع ، افسرده کننده ، شدید یا به اصطلاح “دیوار به دیوار” ایده آل نیست و شما باید به طور مداوم بر تمرین خود نظارت داشته باشید. اگر درد همچنان ادامه داشت ، با متخصص یا متخصص ورزش خود تماس بگیرید.

موسیقی ورزشی مناسب را انتخاب کنید:

تحقیقات اخیر نشان می دهد که چهار عامل مهم و تأثیرگذار در ویژگی های انگیزشی موسیقی وجود دارد. اول ، زیرا افراد تمایل ذاتی برای پاسخ به محرک های موزون دارند. در واقع واکنش موزون موسیقی مخفی ترین عامل است.

دوم ، جنبه های هارمونیک و آهنگین موسیقی ، عملکرد شنونده را شکل می دهد و بر روحیه او تأثیر می گذارد.

ثالثاً ، ماهیت فرهنگی موسیقی از طریق آموزش های فرهنگی اجتماعی و موسیقی که شخص قبلاً در معرض آن قرار گرفته است ، بر عکس العمل شنونده تأثیر می گذارد.

چهارم ، عامل ارتباط با ارتباطات موسیقی بیش از حد ناشی از دانلود آهنگ مخصوص باشگاه بدنسازی؛ این بدان معناست که صدا می تواند صداهای دیگری را ایجاد کند که فعالیت بدنی ایجاد می کنند. واکنش های موزون و عوامل موسیقی در طبیعت موسیقی وجود دارد ، در حالی که تأثیرات فرهنگی و عوامل ارتباطی با موسیقی عوامل بیرونی هستند.

به طور کلی ، وقتی انگیزه و انرژی بیشتری دارید ، به احتمال زیاد از ورزش لذت می برید و اشتیاق خود را برای ورزش حفظ می کنید. آهنگ از اجرای کمکی گرفته تا افزایش فشار تمرین حتی بیشتر ، بر حرکت بدن تأثیر می گذارد. بنابراین کدام آهنگ ها در لیست پخش تمرین شما هستند؟

فناوری جدید برای استفاده گسترده تر از آهنگ در تمرینات

برخی از طراحان بازی در حال آزمایش تکنیک های جدیدی هستند که ورزشکاران می توانند هنگام تمرین به دنیای فانتزی معرفی کنند. به عنوان مثال ، فرار زامبی ها! بازی در قالب یک درخواست از شنونده یا ورزشکاری که اکنون در سفر ماجراجویی است می خواهد تا برای نجات جان خود فرار کند ، شنونده تصور می کند که چگونه برای جمع آوری تجهیزات و فرار و دفاع از خود برای انجام مأموریت های مختلف می دوید.

دانشمندان قبلاً می دانند که اگرچه مناطق مختلف مغز انسان به حواس مختلف (شنوایی ، بینایی ، لمس) اختصاص دارد ، اما مغز از اطلاعاتی که از یک حس دریافت می کند برای درک حس دیگر استفاده می کند. آهنگ و حرکت در مغز تمرین می شود. مطالعات نشان می دهد که حتی زمانی که فرد نشسته و کاملاً بی حرکت است ، گوش دادن به آهنگ ورزشی مورد علاقه اش باعث افزایش فعالیت الکتریکی در نواحی مختلف مغز می شود که برای هماهنگی حرکات مورد نیاز است.

نتیجه گیری:

موسیقی اغلب منبع اصلی انگیزه و الهام ورزشکاران در ورزش و تمرین است. یکی از مهمترین نکاتی که در آموزش خصوصی سئو باید به خاطر بسپارید این است که ذائقه موسیقی در واقع بسیار شخصی است و بنابراین از توصیه در انتخاب نوع موسیقی اجتناب می شود زیرا کاملاً به تصمیم شخص بستگی دارد. با این حال ، اکنون باید بیشتر از عواملی آگاه باشید که گوش دادن به موسیقی را در ورزش ارزشمندتر می کند.

آموزش سئو