آشنایی با روش واردات کالا از ترکیه

  واردات کالا از ترکیه کشور ترکیه یکی از بهترین و معروف ترین کشور ها در زمینه ی صادرات انواع کالا ها می

توسط ABDOOSNEWS در 3 آذر 1401

 

واردات کالا از ترکیه

کشور ترکیه یکی از بهترین و معروف ترین کشور ها در زمینه ی صادرات انواع کالا ها می باشد. این کشور در زمینه ی تولید انواع محصولات و کالا ها و فعالیت می کند و این کالا ها را به سر تا سر نقاط دنیا ارسال می کند. این کشور با توجه به این که مسیر ورود به قاره ی اروپا می باشد، یکی از استراتژیک ترین مناطق را در دنیا دارد و این موضوع باعث شده است تا اقتصاد این کشور روز به روز در حال رشد بیشتر باشد. واردات کالا از ترکیه به کشور های مختلف دنیا از جمله ایران از راه های مختلفی انجام می گیرد. با توجه به این که کشور ایران دارای مرز زمینی با کشور ترکیه می باشد، لذا بیشتر صادرات و وارداتی که بین کشور های ایران و ترکیه انجام می شود، از روش زمینی صورت می گیرد. کشور ترکیه که یکی از کشور های اوراسیایی می باشد، در زمینه ی تولید انواع مختلف محصولات فعالیت می کند و این محصولات را به کشور های مختلف دنیا صادر می کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با واردات از ترکیه آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

واردات از ترکیه | واردات کالا از ترکیه توسط ترخیص کار گمرک | شرکت بازرگانی  ترخیص کارا

واردات کالا از روش زمینی

روش واردات کالا از ترکیه

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، کشور ترکیه یکی از بهترین و معروف ترین کشور های اروپایی در زمینه ی صادرات کالا ها و محصولات می باشد که کشور ایران نیز به عنوان یکی از کشور های وارد کننده کالا از این کشور به حساب می آید. با توجه به این که کشور ترکیه کشوری در شمال غربی کشور ایران و هم مرز با کشور ایران می باشد، معمولا واردات کالا به ایران از طریق زمینی انجام می شود. اما در بسیاری از موارد نیز ممکن است انتقال کالا از کشور ترکیه به کشور ایران از طریق هوایی و به کمک هواپیما صورت گیرد. شرکت های بسیاری در سطح کشور های مختلف دنیا در زمینه ی انتقال محصولات و کالا ها به کشور های مختلف دنیا فعالیت می کنند. در سطح کشور ایران نیز شرکت هایی هستند که در زمینه ی شرکت واردات و صادرات انواع کالا ها فعالیت دارند. این شرکت ها با بررسی نیاز بازار، اقدام به واردات کالا ها از نقاط مختلف کشور های مختلف دنیا از جمله کشور ترکیه می کنند.

 واردات کالا از ترکیه

واردات از ترکیه

کشور ترکیه در زمینه ی صنایع مختلفی فعالیت های گسترده ای دارد که از جمله ی مهم ترین و پیشرفته ترین صنایع فعال در این کشور، می توان به واردات مواد شیمیایی از ترکیه و موارد زیر اشاره کرد:

1-    صنعت خودروسازی

یکی از پیشرفته ترین و مهم ترین صنایع فعال در سطح کشور ترکیه، صنعت خودروسازی می باشد. این صنعت در چند سال اخیر به حدی گسترش پیدا کرده است که بسیاری از کشور های دنیا خواهان خودرو های ترکیه ای شده اند و این خودرو ها را به کشور خود وارد می کنند. خودرو های ترکیه ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و همین امر باعث شده است تا واردات خودرو های ترکیه ای روز به روز افزایش پیدا کند. کشور هایی مثل آلمان همواره به دنبال واردات خودرو های ترکیه ای بوده اند و این موضوع باعث شده است تا روز به روز بر کیفیت خودرو های تولید شده توسط این کشور افزوده شود.

2-    صنعت کشاورزی

یکی دیگر از مهم ترین و پیشرفته ترین صنعت های کشور ترکیه، صنعت کشاورزی می باشد. محصولات کشاورزی متعددی توسط این کشور تولید می شوند و به کشور های مختلف دنیا عرضه می شوند. با توجه به کیفیت بالای محصولات تولید شده توسط این کشور، روز به روز بر تعداد کشور های مشتری و طرفدار این کشور افزوده می شود.

3-    صنعت پوشاک

پوشاک ترک از جمله ی بهترین و با کیفیت ترین انواع پوشاک ها در سراسر دنیا می باشند. بیشتر جنس پوشاک هایی که در این کشور تولید می شوند، از جنس چرم بوده و کیفیت بالایی دارند. این موضوع باعث می شود تا تعداد طرفداران و مشتریان پوشاک های ترک در سطح دنیا روز به روز در حال افزایش باشد. کشور ایران نیز به عنوان یکی از وارد کنندگان اصلی پوشاک ترکیه ای می باشد و هر ساله مقدار زیادی پوشاک از کشور ترکیه به کشور ایران وارد می شود و مورد استفاده افراد قرار می گیرد.

4-    لوازم خانگی

یکی دیگر از زمینه های فعالیت کشور ترکیه، صنعت تولید لوازم خانگی می باشد. بسیاری از محصولات و لوازم خانگی که امروزه در مناطق و کشور های مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، از دسته محصولات ترکیه ای هستند. در تولید این محصولات از بهترین و با کیفیت ترین محصولات و مواد اولیه استفاده شده است. به نحوی که افراد به راحتی می توانند به محصولات برند کشور ترکیه اعتماد کرده و از آن ها در خانه های خود استفاده کنند.

ترخیص کالا ‐ مراحل ترخیص کالا از گمرک، هزینه، ثبت سفارش و پیگیری ترخیص کالا

 

سوالات متداول واردات از ترکیه

1-    محصولات تولید شده توسط کشور ترکیه کدام هستند؟

محصولاتی از قبیل پوشاک، محصولات کشاورزی و ... از جمله ی مهم ترین محصولات صادراتی این کشور به حساب می آیند.

2-    شرکت در زمینه ی واردات از ترکیه کدام شرکت می باشد؟

شرکت باروس یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت ها در این زمینه می باشد.

3-    مراحل واردات از ترکیه ؟

مراحل واردات از ترکیه در قالب چند مرحله می باشد. در مرحله اول افراد باید کارت بازرگانی بگیرند.

4-    روش های برای واردات از ترکیه به ؟

روش های هوایی و زمینی از جمله ی رایج ترین روش ها در این حوزه به شمار می روند.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
ایران کارز
تاریخ ثبت : 3 آذر 1401

آموزش تیونینگ را میتوانید در وب سایت ایران کارز رایگان بیاموزید


avatar
ایران کارز
تاریخ ثبت : 3 آذر 1401

میل سوپاپ XUM یکی از بهترین میل بادامگ های موجود در بازار برای تقویت XU7 پژو 1800 برای خرید میل سوپاپ ایکس یو ام میتوانید به وب سایت ایران کارز مراجعه فرمایید